عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

نکاتی درباره خود ارضایی (2)

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ

صفحه 77

 

نکاتی درباره خود ارضایی (2)

 

- خودارضایی در سنین قبل از بلوغ در دایره ی تعریف خودارضایی نیست و بیشتر یک حس است که اکثر کودکان برای شناخت و تجزیه و تحلیل جهاز جنسی خودشان دارند
این کنجکاوی در جهت شناخت بخش جنسی اندام کودک گاهی با لذت همراه است که کاملاً عادی و قابل توجیه است و در این مبحث باید برای خانواده ها اطلاع رسانی شود .

 

- در اثر خودارضایی، شما عصاره ی خالص مواد مغذی بدن را از دست داده و بعد از ترک آن می خواهید اندک اندک همان عصاره را به بدنتان برسانید و طی این فرایند بدن باید فعالیت زیادی را انجام دهد تا بتواند کمبودها و کسری های موجود را کامل کند و همین زمانی که بدن مشغول کار و فعالیت برای جبران کمبودهای خودش است برای فرد خودارضا کننده طولانی می شود .
ترک هر چیزی درد و عوارض ابتدایی مربوط به خودش را دارد . به طور مثال در بدن تمام انسان ها مرفین به اندازه ی نیاز تولید می شود و اگر غدد مرفین ساز از کار بیفتند ، درد بسیار شدید بعد از کوچکترین حرکت بدن و یا حتی انگشتان دست و پای ما در بخش مفصل ها ایجاد می شود و به عبارت واضح تر ما فلج می شویم .
یک فرد معتاد به مواد مخدر ، این مرفین را از راه خارج به بدن خودش می رساند و غدد مرفین ساز را تنبل و کم کار و گاهی اوقات کلاً بی کار می کند ، چون مرفین مورد نیاز بدن از راه خارج بدن به او رسیده و نیازی به تولید همان مرفین توسط غدد داخلی نیست . زمان ترک هم چون همان غدد باید از خواب بیدار شوند و دوباره شروع به کار کنند و به اندازه ی نیاز بدن مرفین را تولید کنند ، درد به سراغ فرد می آید و اگر شنیده باشید می دانید که تمام معتادینی که قدرت ترک را ندارند بیشتر از درد آن می ترسند .
حالا در بحث خودارضایی هم یک سری اتفاقات رخ می دهد که بیشتر جنبه ی روحی روانی دارد . که البته این مشکلات به مرور زمان از بین خواهد رفت .

 

- قطعاً وقتی شما تصمیم دارید که خودارضایی را ترک کنید باید از تمام مواردی که شما را به سمت غریزه جنسی می برد دوری کنید .
این بدترین کار است که شما بخواهید تصویر برهنه ای را تماشا کنید و بعد از تماشا تصمیم بگیرید که با غریزه ی بیدار شده تان مبارزه کنید . در اولین قدم باید تمام مواردی که شما را به سوی بیداری غریزه ی جنسی تان می برد حذف کنید . عقل حکم می کند که پیشگیری بهتر از درمان است و شما برای موفق شدن باید اجازه ندهید که مورد خاصی در راستای تحریک پذیری تان پیش بیاید .

 

- با توکل به خدا ، از مواجهه مجدد با مواردی که باعث تحریک شما می شوند خودداری کرده و با تغییر فکر خود به سمت موارد خوب و سالم ، اجازه ندهید که خاطرات به شما حمله کنند . اگر با همین روش پیش بروید به خودی خود متوجه می شوید که آنها را فراموش کرده اید .

 

- ترس و عدم اعتماد به نفس اگر ریشه های تربیتی و اخلاقی نداشته باشد و اولین دلیلش خودارضایی باشد ، با ترک خودارضایی از بین رفته و به روزهای اول برمی گردید اما اگر دلیل عدم اعتماد به نفس مسئله ی دیگری باشد ، باید روی آن مسئله هم کار کرد .

 

- غدد بدن انسان به مقدار مورد نیاز ترشحات و محصولات خودشان را به بدن عرضه می کنند و اگر قرار باشد فرد بیش از توان کاری غدد از آنها طلب کند ، قطعا به مخاطره می افتد .
و مهم تر اینکه جهاز جنسی از حساس ترین نقاط فرد محسوب می شد و دارای لطافت زیاد و حسگرهای عصبی بزرگی است که متاسفانه در خودارضایی به واسطه ی مالش و سایش بیش از اندازه و نا صحیحی که انجام می شود ، همان مرکز حسگرها دچار زُمُختی شده و دیگر آن لطافت را ندارد .
به طور مثال شما یک سوزن را کف دستتان حس کنید و یک سوزن را با روی بازو هایتان ، بدون شک سوزنی که به بازو فرو می رود بیشتر حس می شود چون کف دست زمخت شده و لطافت بازو را ندارد .
در جهاز جنسی هم همین قاعده رعایت می شود و هر چه بیشتر دچار مالش و سایش غیر اصولی و ناصحیح باشد ، زمخت شده و لطافت و حساسیت خود را از دست داده و به مرور زمان لذت حقیقی جنسی از فرد گرفته می شود.

 

- مایع خروجی حاصل از اوج هیجان جنسی بسیار مقوی بوده و حاوی ویتامین و پروتئین هایی است که پوست را شاداب نگاه می دارد و شخصی که خودارضایی میکند ندانسته این مواد مغذی را به بیرون می ریزد و و اجازه نمیدهد مواد مورد نیاز پوست تامین شود .

 

- ضرب المثلی است که می گوید خواب خواب میاره و پول پول میاره .
فکر می کنید افرادی که مبتلا به مواد مخدر هستند در اولین مرتبه ی مصرف به فکرشان خطور می کرد که یک روزی به فجیع ترین شکل ممکن زندگی کنند ؟
غالباً این فکر را نمی کرده اند و یا خودشان را تافته ی جدا بافته می دانستند.
در علم ***ولوژی به مقوله ی اعتیاد جنسی برخورد می کنیم که اینجا به درد من و شما می خورد .
افراط در هر عملی باعث اعتیاد می شود و هر نوع اعتیادی مضر است .
افراد سیگاری در اولین مرتبه یک نخ کشیده اند و به مروز تعداد سیگارهایشان اضافه شده ، در همان اولین قدم که یک بسته نخریده و نکشیده اند .
افراد مبتلا به خودارضایی هم در اوایل اعتیاد شاید در ماه یک بار انجام می دادند اما لذت کذایی و مجازی این عمل برایشان خوشایند افتاده و به مرور بیشتر شده تا جایی که بنده مراجعی دارم که روزانه بیش از ده ها مرتبه خودارضایی می کند .
پس یادمان باشد که این عمل به مثال یک باتلاق است و هر چه بیشتر در آن وارد شویم ، بیشتر فرو می رویم .

 

- در پاسخ به کسانی که میگویند هر بار تصمیم به ترک میگیریم تازه زودتر میرویم سراغش و بیشتر انجامش میدهیم : انسان ها فقط در زمانی می توانند به چیزی فکر نکنند که واقعاً به آن فکر نکنند و به عبارت صحیح تر ، بخشی از ذهنشان مشغول به آن مسئله نباشد .
شما اگر با شخصی کدورت داشته باشید و یا با کسی خیلی دوست باشید ، گاهی اوقات مجبورید به آن شخص فکر کنید . به یکی از آنها دوستانه فکر کنید و به دیگری خصمانه . مهم نیست که چگونه فکر می کنید اما مهم اینجاست که هر دو شخص بخشی از ذهن شما را مشغول کرده اند .
حالا شما زمانی که تصمیم می گیرید خودارضایی کنید و یا زمانی که تصمیم می گیرید خودارضایی نکنید ، در هر دو صورت بخشی از ذهن شما مشغول خودارضایی است . یا انجام دادنش یا انجام ندادنش .
شما باید به آن فکر نکنید . مثل عروس پسر دایی مادرتان که تا قبل از حرف من به او فکر نمی کردید .
ترک خودارضایی هم گاهی اوقات مثل راه رفتن روی بام خانه است که یک عده از این طرف می افتند و یک عده از آن طرف .

 

- برای ریشه کن کردن یک مشکل ، در اکثر مواقع نمیشه مستقیم به جنگش رفت . گاهی باید با ترفندهای خاص ، اون مشکل رو گیج کرد .
مثلاً یکنفر عادت کرده که شب ساعت یک بخوابه و صبح ساعت ده از خواب بیدار بشه و اگر بخواد سحرخیز باشه ، قطعا در روزهای اول نمیتونه درست و دقیق سر یک ساعت مشخص بیدار بشه ، ضمن اینکه مشکلات خاص خودش رو هم داره .
معمولاً این افراد با به هم زدن ساعت خواب خودشون و صبر کردن و پشتکاری که به خرج میدن به افراد سحرخیز تبدیل میشن .
حالا کسانی که خودارضایی میکنند هم بدنشان به یک رفتار مشخص عادت کرده بوده و طبق ساعت بدن مجبور به انجام اون رفتار خاص بوده که با ترک خودارضایی ، این به هم خوردن ساعت و نظم ، نشونه موفقیت هست .

شما اون تمایل و کششی که نسبت به کسب لذت کاذب از طریق خودارضایی بردید را به هم زدید ، قاعده را تغییر دادید ، برای چند روز به نفستون غلبه کردید و این یعنی علامت موفقیت.
هرگز انتظار نداشته باشید که دشمن شما (یعنی خودارضایی) در برابر تاکتیک های دفاعی شما ساکت بشینه و نخواد باهاتون جنگ کنه . هر کار مضری دشمن بدن ماست و خودارضایی هم در مقام یکی از دشمنان ما قرار داره.


- اگر خودارضایی بر فرض محال یک کار خوب باشه ، ما باید اون رو انجام بدیم ، اما اگر باور داریم که کار خوبی نیست 2 باور وجود داره ، یا بی خاصیته یا مضره که انسان عاقل نه کار بی خاصیت انجام میده و نه کار مضر .
کار بی خاصیت اگر بر اساس یک اشتباه انجام بشه زیاد جدی نیست اما کار اشتباه حتی اگر سهواً هم انجام بشه ضرر داره .
خودارضایی از آن دسته کارهای مضره که حتی سهواً هم نباید انجام بشه .
البته خودارضایی در مراحل علمی تر به بخش های مختلفی تقسیم میشه که در اون بخش ها اندازه و شدت تخریب بررسی میشه اما نکته مهم اینجاست که خودارضایی تخریب جسمانی داره و نباید انجام بشه .

 

دکتر اسماعیلی

منبع : iran-moshaver.com (با اندکی ویرایش)

 

با ترک خودارضایی بدنت دوباره خودش رو بازسازی میکنه . بدن انسان قابلیت این رو داره که با ترک عادتهای بد دوباره به حالت طبیعی خودش برگرده درست مثل کسی که اعتیاد به مواد مخدر داشته باشه و ترک کنه . پس اصلا نگران خوب شدنت نباش . صد در صد خوب خواهی شد به لطف خداوند و حتی شاید بهتر از سابق هم بشی . دلیلی نداره که دلگرمی الکی بدم .

همین الان توبه کن و توکل کن به خداوند و این عادت رو برای همیشه رها کن . با ترک خودارضایی خودت رو به معنای واقعی کلمه دوباره متولد خواهی کرد . تولدی که خیلی شیرینتر از تولد اولت هست .

هزار بار هم اگر توبت رو شکستی باز نا امید نشو و برو به سمت خداوند و توبه و ترک این عادت پرضرر . برای توبه کافی هست که پشیمون باشی و قصد کنی که دیگه این کار رو انجام ندی .

 

 

از معصومین و باب الحوائج حضرت ابوالفضل (علیهم السلام) کمک بگیر . حتی اگر به این چیزها اعتقاد نداری باز از این عزیزان خدا کمک بخواه . انقدر بزرگوار هستند که حتی در این صورت هم کمکت میکنند .

معجزه نماز رو فراموش نکن . مگه نماز خوندن چقدر زمان میبره ؟ بیشتر از دو سه دقیقه زمان نمیبره که . ولی همین دو سه دقیقه خیلی روت تاثیر میذاره . سعی کن اول وقت بخونی که تاثیرش خیلی خیلی بیشتر هست . به جماعت بخونی که خیلی خیلی بهتر . علاوه بر تاثیرش در ترک این عادت مضر، حساب کردن ثواب یه نماز جماعت خیلی سخت هست . فقط هر قدم که برمیداری تا به مسجد هفتاد هزار تا ثواب برات مینویسند .

خلاصه نماز رو حتما بخون . حالا به فرادا یا جماعت، ولی حتما بخون . سعی کن اول وقت هم بخونی . مرتب بخون . خیلی از کسایی که ترک کردند اذعان کردند که نماز به شدت در ترکشون تاثیر گذار بوده و خیلیهاشون که قبلا نماز نمیخوندند بعد از ترک خودارضایی و بعد از اینکه کاملا هم خوب شدند هم نماز خوندنشون رو ادامه دادند . حتما نماز یه چیزایی داره که انقدر تاثیر گذار هست . خیالت راحت دوست من، بازار گرمی هم نیست . خودت امتحان کن .

همین الان یه یا علی بگو و این عادت مضر رو با توکل به خداوند بذارش کنار . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : نکاتی درباره خود ارضایی 1 (صفحه 46)

حتما بخونید : عوارض جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی خود ارضایی از نظر علمی (صفحه 7)

حتما بخونید : اگر گاه گاهی خود ارضایی انجام شود ایرادی دارد؟ (صفحه 35)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خود ارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ (صفحه 43)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : راه های ترک خود ارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : رهایی از خود ارضایی = شروع یک زندگی جذاب و دوست داشتنی (صفحه 2)

حتما بخونید : ترک گروهی خود ارضایی (صفحه 60)

 

 

 

  • ۹۴/۰۴/۱۵
  • علی علی

ترک خودارضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها