عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 41

نظر برخی از محققان غربی درباره عوارض خودارضایی:

 

1- «سیلوانوس استال» معتقد است:

 

«این کار زشت، آشفتگی و شوریدگی حال را سبب می شود و اگر تکرار شود نتایج محنت انگیزی را در پی خواهد داشت. استمنا هوش را ناتوان، خوی را پست و نیروهای بدن را نابود می سازد و آن را باید نه تنها گناه به خدا، بلکه بی حرمتی بدانچه در عالم بشریت پاک و نیک است به شمار آورد. این کار زشت اگر به درازا انجامد برای شخص، نه تنها بدبختی می آورد بلکه همه ی راههای به دست آوردن خوشبختی را تباه و ویران می سازد» .

 

منبع: کتاب «آنچه که یک جوان باید بداند»، نویسنده: سیلوانوس استال، ص 26، ترجمه: دکتر نصرت الله کاسمی، چاپ هشتم، شرکت سهامی کتابهای جیبی با همکاری مؤسسه انتشارات فرانکلین، 1354

 

 

2- «کانت» در خصوص این کار می نویسد:

 

«هیچ چیز به اندازه ی خود ارضایی، ذهن و جسم را ضعیف نمی کند و این نوع شهوترانی با طبیعت آدمی به کلی مغایر است اما نباید هم این موضوع از کودک (، نوجوان و جوان) پنهان بماند، باید آن را با همه ی زشتی اش پیش روی وی قرار داد و گفت بدین طریق از تولید مثل می افتد، باید به وی گوشزد کرد که این عادت زشت، بیش از هر چیز دیگری قدرت جسمی اش را نابود می کند، با این کار دچار پیری زودرس می شود، هوشش زیان فراوان می بیند ...» .

 

منبع: کتاب «تعلیم و تربیت» نوشته ی کانت، ترجمه دکتر غلامحسین شکوهی، ص 157، چاپ چهارم، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1374

 
 

3- دکتر «هوچین سون» می نویسد:

 

«نخستین نتیجه ی عادت به این کار شنیع این است که قوت و شفافیت چشم ها زایل می گردد صورت، رنگ اصلی خود را از دست می دهد و پژمرده می شود در نگاههای مبتلایان به این کار، هوش و ذکاوت اولی دیده نشده، حالت گرفتگی در سیمای آنها ظاهر می گردد چشم های آنها با حلقه های کبود رنگی احاطه می شود بعد از آن سستی و تنبلی در اعضای مختلف مشاهده می شود. نقصان حافظه، خرابی اشتها، مشکل شدن هضم، تنگی نفس، تغییر اخلاق و مزاج به طور غیر قابل توضیح، حسادت، غم و کدورت، مالیخولیا، فکر گوشه گیری و تنهایی از نتایج شوم ابتلای به این انحراف جنسی است.»

 

منبع: کتاب مشکلات جنسی جوانان، نوشته ی ناصر مکارم شیرازی، ص 140، چاپ سی و پنجم، انتشارات نسل جوان، 1380

 

 

4- «آلفرد کینزی» یکی دیگر از محققان که سالیان دراز به تحقیق درباره مسائل جنسی پرداخته می نویسد:

 

«مشکل است که تصور کرد چیزی بهتر از این عمل، بتواند به طور مداوم به شخصیت فرد، لطمه بزند.»

 

وی در مورد زنان مبتلا معتقد است:

 

«هیچ نوع فعالیت جنسی دیگر مثل این عمل، ناراحتی و نگرانی خاطر زنان را فراهم نمی سازد.»

 

منبع: کتاب دنیای نوجوان، دکتر محمد رضا شرفی، ص 231، مؤسسه فرهنگی منادی تربیت، چاپ یازدهم، 1386

 

 

5- «موریس دبس» درباره آثار خودارضایی می گوید:

 

«علائم عادی خودارضایی را همه می شناسند و آن عبارت است از: پریدگی رنگ، و به خصوص حلقه ی سیاه رنگی که به دور چشم پیدا می شود، فرد همواره خسته و خواب آلود به نظر می رسد، توجه او به سختی به چیزی جلب می شود، غالب اوقات یک شرم و حیای اغراق آمیز و کاذب در وی پیدا می گردد، گوشه گیری را انتخاب می کند و خواب وی آشفته و ناراحت است ...

 

این کار، جوان را بسیار خسته می کند و در طبایع حساس، تولید وسواس و تردید عجیبی می نماید، به طوری که همواره خجل و شرمسار است و خود را مجرم می پندارد، در هنگام مطالعه در امراض ذهنی و فکری، غالبا به این عادت زشت برخورد می نماییم.»

 

منبع: کتاب بلوغ (از مجموعه ی چه می دانم؟)، موریس دبس، ص63، ترجمه: حسن صفاری، انتشارات علمی

 

منبع : porseshgaran.org

 

با ترک خود ارضایی میتونی تمام عوارضی که تا حالا برات بوجود اورده رو از بین ببری و از عوارضی که بعدا برات بوجود خواهد اورد جلوگیری کنی . همین حالا توکل کن به خدا و این کار سراسر ضرر رو ترک کن تا دوباره سلامت روحی و جسمیت رو به دست بیاری . خود ارضایی اگر یک چیز رو به ما بده (که نمیده) صدها چیز خوب رو از ما میگیره . آیا معامله خوبی هست ؟ هر جوری حساب کنی باز ارزشش رو نداره . خودت رو از شرش خلاص کن با توکل به خدا و یه اراده واقعی و پرهیز از موارد تحریک کننده . هزار بار هم اگر توبت رو شکستی باز نا امید نباش و برو به سمت خدا . احساس گناه ها و اضطرابهای کاذب و بیخود  رو به خودت راه نده که اینها فقط وسوسه شیطان هست که میخواد دوباره به سمت خود ارضایی بکشونتت . میدونستی این اضطرابها و احساس گناههای بیخود و فزاینده و کاذب خودش میتونه عاملی باشه برای انجام دوباره خود ارضایی ؟ کاری نداشته باش که ده میلیون بار این کار رو انجام دادی یا دو بار ، 20 سال این کار رو انجام دادی یا یه هفته . موقع ترک کاملا بیخیال باش . مطمئن باش که به لطف خدا بعد از ترک میشی همون آدم سابق و شاید حتی بهتر از سابق . اینها شعار نیست واقعیته . صفحه 22 و 30 رو که درباره ترک خود ارضایی هست حتما بخون . موفق باشی .

 

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1) 

حتما بخونید : اثرات زیانبار خود ارضایی از نظر متخصصین اروپایی و سایتهای معتبر پزشکی (صفحه 34)

حتما بخونید : بعضی از عوارض خودارضایی از نگاه منابع خارجی (صفحه 127)
حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)
حتما بخونید : 13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها