عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 93

پاسخ به نظرات و سوالات پرتکرار شما در مورد خود ارضایی - بخش 2

(بنده پزشک نیستم و تمام پاسخهایی که داده شده از منابع مختلف و تجربه دیگران و خودم و تحقیقاتیست که کردم)

 

38- مشکل پرداختن به عوامل و تخیلات تحریک کننده:

مگر شما نمیخواهید خودارضایی رو ترک کنید ؟ مگر نمیخواهید خیلی درست و آسونتر خودارضایی رو ترک کنید؟ مگر یه راه مطمئن نمیخواهید برای ترک ؟

اگر جوابتون آره هست باید دو نکته رو ملکه ذهنتون بکنید :

1- خودتون رو در شرایط تحریک قرار ندید .
2- فکر و خیالهای جنسی نکنید و اگر ناخودآگاه به ذهنتون چیزی رسید سریع اون فکر رو قطع کنید و ادامش ندید و به چیز دیگه ای فکر کنید .

شما این دو نکته رو رعایت کن همه چیز حل میشه . صد در صد حل میشه . خودتون رو در محیط و شرایط تحریک قرار ندید و فکر و خیال جنسی نکنید . این دو تا نکته رو رعایت کنید خودارضایی رو ترک کردید . همه چیزهای خوب رو به دست میارید . دیدتون نسبت به زندگی کلا عوض خواهد شد با رعایت این دو نکته و به تبعش ترک خودارضایی . زندگی براتون به مرور زمان بسیار شیرین خواهد شد . این دو تا نکته رو بکنید ملکه ذهنتون و هیچ وقت فراموش نکنید . با رعایت این دو نکته تمام مشکلاتتون حل خواهد شد .

______________________________________________________________________________________________________________

39- اگر آدم خودش رو تحریک کنه که یه کم هوسش کم بشه و خودارضایی هم نکنه ایراد داره؟

ببینید اگر منی خارج نشه استمنا محسوب نمیشه ولی با انجام این تحریکات ضررهای زیادی رو به روح و جسمتون وارد میکنید . همچنین از فواید ترک خودارضایی هم با انجام این تحریکات، محروم خواهید موند .

ضمن اینکه به نظر بنده این تحریکات اگر ادامه پیدا کنه سرانجام حتما به خودارضایی خواهد کشید .

تمام اینهایی که میگید وسوسه های شیطان هست . شیطان هم وقتی میبنیه نمیتونه یکباره شما رو به سمت خودارضایی بکشونه میاد یواش یواش این با حیله ها و تحریکات ظاهرا کوچیک این کار رو انجام میده و شیطان میدونه اگر با این تحریکات شما رو به سمت خودارضایی نکشونه حداقلش شما رو به چیزی مشغول کرده که پر از ضرر هست . ضررهای روحی روانی و جسمی و اجتماعی و معنوی .

______________________________________________________________________________________________________________

40- چطور کسی رو نصیحت کنم؟

بهت تبریک میگم که به فکر بقیه هستی . قطعا لطف خدا شامل حالت شده . شما حتما برید به این صفحه و سوالتون رو در بخش مربوطه به صورت آنلاین بپرسید تا انشاالله جواب دقیق این سوال رو آنلاین بگیرید: http://javab.ir/09640/

نکاتی هم بنده به ذهنم میرسه که میگم:

- اولا اگر ممکن هست غیر مستقیم به کسی این موضوع رو بگو که خودش بفهمه . اگر قرار شد مستقیم بگی هم هیچ وقت جلوی جمع کسی رو نصیحت نکن :

نصیحت کردن در حضور دیگران، خُرد کردن شخصیت است. "حضرت علی علیه السلام"


- و اگر هم کسی رو نصیحت کردی وقتی دیدی گوش نمیکنه ، دیگه اصرار نکن تو نصیحت کردن . ضمن اینکه زیاد کسی رو نصیحت نکن :

نصیحت زیاد، موجب بدبینی می‌شود. "امام سجاد علیه السلام"


- همچنین برخوردت خیلی خوب باشه و حسن برخورد داشته باش :

قرآن مجید خطاب به پیامبر اکرم (ص) مى فرماید: «اى پیغمبر! به بندگانم بگو که با مردم با نیکوترین وجه صحبت نمایند».


- و سعی کن در عملت هم نشون بدی . چون عمل خودت خیلی تاثیر گذار هست :

مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا می خواند. "امام صادق علیه السلام"

 

اون صفحه ای که عرض کردم برو و همین سوالت رو بپرس که بهتر و دقیقتر کمکت می کنند ان شاءالله.

______________________________________________________________________________________________________________

41- همسرم سرد مزاج هست و خودارضایی میکنم، چه کنم؟

این سوالتون رو باید از یک روانشناس و متخصص در این زمینه بپرسید . ولی در هر صورت مطمئنا راهش خودارضایی نیست . کاری که هم به روحتون هم به جسمتون و از همه مهمتر به معنویتتون ضربه بزنه ، در هیچ حالتی پذیرفتنی نیست .

این صفحه رو هم حتما بخونید. سوالتون رو هم پیشنهاد میدم در این سایت هم بپرسید . صفحش رو هم حتما بخونید:

https://www.porseman.com/article/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC/153947


نگران نباشید . مشکلتون رو با یک مشاور متخصص و مطمئن در این زمینه در میون بذارید . ان شاءالله حتما مشکلتون حل خواهد شد . ضمن اینکه حتما خودارضایی رو ترک کنید چون گناه کبیره و مورد غضب خداوند و سراسر ضرر هست .

_____________________________________________________________________________________________________________

42- یه مدت ترک میکنم ولی دوباره میرم سمتش، چه کار کنم؟

این سه صفحه رو با دقت حتما بخونید:


صفحه 80:  http://istemna.blog.ir/post/p80
صفحه 33:  http://istemna.blog.ir/post/p33
صفحه 43:  http://istemna.blog.ir/post/p43

خودارضایی رو کلا فراموش کنید و به ترک خودارضایی هم فکر نکنید . برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید صفحه 79 رو بخونید:  http://istemna.blog.ir/post/p79

بعد از چهار صفحه بالا، توصیه هایی که در صفحه 94 گفته شده رو حتما بخونید:  http://istemna.blog.ir/post/p94

انشاالله حتما این عادت رو برای همیشه ترک خواهید کرد .

____________________________________________________________________________________________________________

43- ارتباط خودارضایی با جوش صورت:

تا اونجایی که بنده اطلاع دارم خودارضایی میتونه به طور غیر مستقیم در ایجاد جوش تاثیر داشته باشه . در این رابطه این صفحه رو بخونید : http://www.pasokhgoo.ir/node/66108

اگر عاملش خودارضایی باشه با ترک خودارضایی مشکلتون به مرور زمان برطرف خواهد شد انشاالله . اگر نگرانید پیشنهاد میدم، همزمان با ترک خودارضایی پیش یک متخصص داخلی هم برید که اگر درمانی نیاز باشه انجام بشه .

____________________________________________________________________________________________________________

44- زیاد نعوظ دارم و خودارضایی میکنم، چه کنم؟

اینکه میگی بعد یه مدت که از ترکت میگذره زیاد نعوظ پیدا میکنی از دلایلش میتونه این نکته صفحه 80 باشه: تستوسترون هورمون جنسی مردانه است و در زنان نیز به مقدار کمتری وجود دارد. هفت روز طول میکشد که تستوسترون بدن شما به مقدار حداکثر خود برسد. بنابراین روزهای اول ترک ممکن هست زیاد سخت نباشد. اما با زیاد شدن میزان تستوسترون کار سخت تر میشود . به خاطر بسپارید که وقتی که شما درباره انجام خودارضایی فکر کنید، کار خیلی دشوار می شود. این یک چرخه هست. اگر شما بخواهید ، بدن تستوسترون را جذب می کند و به درستی  کار خود را ادامه می دهد. هنگامی که جوان تر باشید "رویای خیس"(احتلام) دارید، این به خاطر این است که بدن به طور طبیعی سطح تستوسترون را تنظیم می کند. این چیزی نیست که به خاطر آن احساس گناه کنید ، این نشان می دهد که بدن شما درست کار می کند. البته اشخاص با سن و سال بالاتر تستوسترون کمتری دارند که انتظار نمی رود "رویای خیس" برای آنها رخ دهد.


نباید خودت رو تو موقعیت تحریک قرار بدی . نباید به مسائل تحریک کننده فکر کنی . اگر چیزی هم ناخودآگاه به ذهنت رسید در همون نطفه خفش کن و اون فکر رو ادامه نده . اگر هم نعوظ بهت دست داد که راهش خودارضایی نیست .

مشکلی نداری . این مساله برای اکثر هم سن وسالای شما پیش میاد و تا مدتی هم ادامه داره و به مرور زمان و زیاد شدن سن  کم میشه پس نگران نباش و زیاد روش متمرکز نشو . اگر یه وقتی برات اتفاق افتاد بهش فکر نکن . روش متمرکز نشو و سریع ذهن خودت رو به چیز دیگه ای منحرف کن .


این نکاتی رو که میگم هم حتما رعایت کن :

- اصلا به رو نخواب .

- لباسهای زیر تنگ اصلا نپوش . لباسهای زیر خیلی گشاد هم به نظرم میتونه عاملی باشه برای نعوظ . اگر میبینی لباس زیر خیلی گشاد هم روت تاثیر داره اصلا نپوش . لباس زیرت اگر اندازه باشه (یعنی نه تنگ نه خیلی گشاد) به نظرم بهتره . در هر صورت لباس زیر تنگ اصلا نپوش .

- از نوشیدن آب و مایعات افراطی پرهیز کن .

- هر وقت دیدی زیاد تحریک میشی فکر کن ببین مثانت پر هست یا نه . اگر پر هست حتما تخلیش کن . مشکل به احتمال زیاد برطرف میشه .

- در شرایط تحریک خودت رو قرار نده و به چیزهای تحریک کننده فکر نکن و اگر فکری به ذهنت رسید سریع ذهنت رو به چیز دیگه ای مشغول کن . اصلا به خودارضایی فکر هم نکن . حتی به ترک خودارضایی هم فکر نکن . برای اینکه منظورم رو متوجه بشی صفحه 79 رو حتما بخون: 
http://istemna.blog.ir/post/p79


و در آخر صفحه 30 رو حتما بخون:

صفحه 30: 
http://istemna.blog.ir/post/p30   (راهکارهایی که در صفحه 30 گفته شده رو اگر رعایت کنی انشاالله علاوه بر ترک خودارضایی تا حد بسیار زیادی این مسئله نعوظ که گفتید رو حل خواهد کرد)

____________________________________________________________________________________________________________

45- به دیدن فیلمهای جنسی اعتیاد دارم، چه کنم؟

حتما این گناه و عادت بد و بسیار مضر رو بذار کنار . دیدن اینجور فیلمها کلا سیستم بدنت رو میریزه به هم . بسیار بسیار مضر هست . ضمن اینکه عاملی هم هست برای خودارضایی . صفحه 68 و 42 رو حتما بخون:


http://istemna.blog.ir/post/p68

http://istemna.blog.ir/post/p42

کافیه که خودت واقعا بخواهی و از هر عاملی که تحریکت میکنه این فیلمها رو ببینی دوری کنی .

این صفحه رو که لینکش رو بهت میدم حتما همین الان کامل و با دقت بخون و به راهکارهایی که در این صفحه گفته شده با دقت توجه کن و حتما عمل کن . به امید خداوند با رعایت راهکارهایی که گفته شده ، حتما برای همیشه این عادت بسیار مضر رو کنار خواهی گذاشت: http://www.pasokhgoo.ir/node/81561

همچنین برو به این صفحه و در بخش "مشاوره" باهاشون آنلاین حتما صحبت کن بهت کمک میکنند: javab.ir/09640/

صفحاتی که عرض کردم حتما بخونید . به اون صفحه هم حتما برای مشاوره برید . مشکلتون حتما حل خواهد شد به لطف خداوند .


_____________________________________________________________________________________________________

46- پس چرا من مدتهاست خودارضایی میکنم ولی دچار عوارضش نشدم؟

عجله نکن دوست من . اگر ترک نکنی قطعا به سراغت خواهد اومد .

ممکنه کسی خوش بنیه باشه و یا به هر دلیل دیگه ای فعلا دچار عوارضش نشه ، ولی بالاخره زمانی میرسه که عوارضش دونه دونه سراغش میاد .

این خوش خیالیها رو بذار کنار دوست من و هر چه زودتر این گناه و عمل پرضرر رو بذار کنار که اگر ترک نکنی ، خودت عوارض مختلفش رو قطعا تجربه خواهی کرد . ضمن اینکه بعدا در زندگی زناشویی هم خدای نکرده به مشکل برخواهی خورد .

همین الان توبه کنید و توکل کن به خداوند و برای همیشه ترکش کن.

 

در مورد این سوال و در مورد بروز عوارض خودارضایی در حالات و شرایط مختلف صفحه 35 رو حتما حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p35

___________________________________________________________________________________________________________

47- من که نمیتوانم ازدواج کنم با افکار جنسی چه کنم؟ میل جنسی زیادم را چه کنم؟ آیا اگر جلوش وایسم مشکلی برام ایجاد نمیشه؟

نه مشکلی ایجاد نمیشه به شرطی که کنترل مثبتش بکنی . در این صورت نه تنها مشکلی ایجاد نمیشه بلکه برعکس این انرژی بطور مثبت میاد تو  جنبه های مختلف زندگیت و اعتماد به نفست رو هم افزایش میده .
از افکار جنسی هم پرهیز کن . اینکه چطور پرهیز کنی و اینکه کنترل مثبت چیه رو در این صفحه که بهتون میدم حتما بخونید :


http://www.moshavereh.porsemani.ir/content/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87
 



48- مگر ورزش باعث افزایش تستسترون نمیشه پس چرا میگید ورزش باعث کنترل میل جنسی میشه؟

فلسفه اینکه ورزش باعث کنترل میل جنسی میشه چیز دیگری هست . ورزش انرژیت رو تخلیه میکنه . روح و روانت رو آرام و شاداب میکنه . اضطرابت رو کمتر میکنه . سرگرمت میکنه و ... که اینا باعث میشه میل جنسیت کنترل بشه . برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید صفحه 53 رو بخونید: 
http://istemna.blog.ir/post/p53

 __________________________________________________________________________________________________________

49- آیا مشکل زودانزالی که در اثر خودارضایی پیدا کردم از بین میره؟ و آیا برای ازدواجم مشکلی پیش نمیاد؟

در صورت ترک خودارضایی و پرهیز از عوامل و تخیلات تحریک کننده ، مشکلتون پس از مدتی کاملا برطرف خواهد شد ان شاءالله .
خیر . در صورت ترک خودارضایی برای ازدواجتون هم مشکلی پیش نمیاد .

__________________________________________________________________________________________________________

50- آیا راست گفتی عوارضش از بین میره؟

بنده نه به شما و به هیچ کس دیگه ای امیدواری الکی نمیدم . خیالت راحت . هر چه گفته شده حقیقت و واقعیت داره . خودم دارم با فوایدش زندگی میکنم . در دیگران دیدم . تحقیق کردم . چه دلیلی داره بخوام با یه سری دروغ و توهم یه سری جوون رو خدای نکرده سرکار بذارم؟ هر چه گفته شده صد در صد اتفاق خواهد افتاد به لطف خداوند . فقط توکل کن به خداوند و عجله نداشته باش . اگر سراغ خودارضایی و عوامل و تخیلات تحریک کننده نری، گذر زمان همه چیز رو سرجای اولش و یا بهتر از اولش خواهد رسوند . فقط عجله نداشته باشید . اگر بالا و پایین هم داشت نگران نشید . به مرور زمان فوایدش به حالت پایدار خواهد رسید . در ضمن علاوه بر ترک خودارضایی و عوامل تحریک کننده ، رویا پردازی جنسی رو هم کنار بذارید که تمام فواید ترک رو کامل و زودتر بچشید . دیگه موقع ترک ، خودارضایی و عوارضش رو هم سعی کن فراموش کنی و دیگه بهش فکر نکنی . یه روزی میاد که خودت رو میبینی در حالیکه خوب خوب و سرحال سرحال شدی و اثری از عوارضش هم در تو نیست و کلی نعمت خیلی خوب هم از جانب خداوند به دست اوردی .

صفحه 126 رو حتما حتما بخونید که تا پاسختون رو کامل بگیرید: http://istemna.blog.ir/post/p126

 



51- آیا خودارضایی باعث بزرگ شدن بینی میشه؟ و آیا اگر اینجوریه بعد از ترک، دوباره به حالت اولش برمیگرده؟

"خودارضایی به صورت مستقیم باعث بزرگ شدن بینی نمی شود اما گاهی از دلایل مهم بزرگ شدن بینی است .
خودارضایی باعث لاغر شدن صورت و از دست رفتن ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد اندام می شود و زمانی که فرد خودارضا کننده باعث نرسیدن این مواد به اندام خود می شود ، صورت که در اکثر افراد اولین محل نشان داده شدن چاقی و لاغری فرد است ، به سرعت لاغر می شود و چون بافت بینی غضروفی است و معمولاً به سختی حالت عوض می کند همانطور مناسب با حالت قبلی چهره می ماند و در نگاه افراد بزرگ نشان داده می شود .
نکته ی دوم اینکه خودارضایی ها معمولا با تعریق همراه هستند و فرد خودارضا کننده در یک حالت عادی به واسطه ی حرکت زیاد و بالا رفتن دمای بدنش دچار عرق کردگی و گرما می شود .
خودارضایی ها در یک فضای بسته و دور از انظار عموم انجام می گیرد ، اتاق های دربسته ، حمام ، توالت ، تخت خواب و . . . که با پیش بینی بالا رفتن دمای بدن و خروج یک باره ی فرد خودارضا کننده از آن محیط و روبرو شدن با هوای پایین تر از دمای بدن خودش دچار سرماخوردگی خفیف می شود که علایم اصلی آن بسیار ضعیف است و معمولا افراد متوجه آن نمی شوند اما مغز با اقتدار و آگاهی کامل متوجه این تغییر می شود و شروع به تولید پادزهر های مقابله با ویروس سرماخوردگی می کند و همین انتشار پادزهر نیز باعث تضعیف بدن و لاغر شدن می شود ."
منبع: ایران مشاور

اما وقتی شما خودارضایی رو ترک بکنی انشاالله با مرور زمان مشکل حل میشه . چون با ترک خودارضایی و به مرور زمان دوباره صورتت آب میندازه و همونجوری که باید باشه میشه و هماهنگ با بینیت . فقط دقت کن که عوامل و تخیلات تحریک کننده رو هم مثل خودارضایی بذاری کنار .

_________________________________________________________________________________________________________

52- علل ابتلا و درمان همجنس گرایی و لواط :

این صفحه رو حتما همین الان کامل بخون . راهکارها و نکات پایانیش رو هم حتما بخون: http://www.wikiporsesh.ir/%D8%B9%D9%84%D9%84_%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7_%D9%88_%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%AC%D9%86%D8%B3%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C

_________________________________________________________________________________________________________

53- آیا با ترک خودارضایی ضعیفی چشمم برطرف میشه؟

اگر عامل ضعیفی چشمتون خودارضایی باشه با ترک اون هم ان شاءالله برطرف میشه منوط به اینکه همزمان پیش یک متخصص چشم هم برید که اگر درمانی نیاز باشه انجام بشه . در ضمن ورزش و تغذیه سالم رو هم همزمان با ترک خودارضایی فراموش نکنید که بهتون کمک میکنه .

نکته 6 و 7 و 8 از صفحه 78 رو هم بخونید: 
http://istemna.blog.ir/post/p78
صفحه 126 رو هم حتما بخونید:  http://istemna.blog.ir/post/p126
_________________________________________________________________________________________________________

54- آیا دیدن فیلمهای مبتذل اگر باعث خودارضایی نشه باز حرام هست؟ 

بله حرام هست . (این نظر تمام مراجع تقلید هست بدون استثنا)

دیدن اینجور فیلمها حتی اگر باعث خودارضایی هم نشه عوارض بسیار زیادی روی روح و روان و جسمت داره دوست من . حتما صفحه 68 رو همین الان بخون: 
http://istemna.blog.ir/post/p68

_________________________________________________________________________________________________________

55- من هر کاری میکنم بازم لغزش پیدا میکنم، چه کار کنم؟


میتونید مدام فاصله بین ارتکاب این عمل حرام رو بیشتر و بیشتر کنید تا روزی که کاملا ترک بشه ان شاءالله. مثلا طی چند ماه کاملا ترکش کنید. در این رابطه صفحه 92 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p92
(خودارضایی در هر صورت حرام است.)


________________________________________________________________________________________________________

56- مدت زیادی هست که گرفتارشم، من هر کاری میکنم بازم لغزش پیدا میکنم، چه کار کنم؟


میتونید مدام فاصله بین ارتکاب این عمل حرام رو بیشتر و بیشتر کنید تا روزی که کاملا ترک بشه ان شاءالله. مثلا طی چند ماه کاملا ترکش کنید. در این رابطه صفحه 92 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p92
(خودارضایی در هر صورت حرام است.)


این پنج صفحه رو هم حتما بخونید:

صفحه 79:
  http://istemna.blog.ir/post/p79

صفحه 80:  http://istemna.blog.ir/post/p80

صفحه 33:  http://istemna.blog.ir/post/p33
صفحه 43:  http://istemna.blog.ir/post/p43
صفحه 94:  http://istemna.blog.ir/post/p94

نکته 36 از صفحه 78 رو هم حتما بخونید:  http://istemna.blog.ir/post/p78

ان شاءالله حتما این عادت رو ترک خواهید کرد . صفحاتی رو هم که عرض کردم حتما بخونید .

_________________________________________________________________________________________________________

57- اگر تو خواب و بیداری محتلم بشی و بعد موقع ارضا شدنت کمک کنی که تمام منی خارج بشه این کار خودارضایی محسوب میشه؟

اگر ارضا شدن در خواب صورت گرفته باشد و در خواب منی بیرون آمده باشد و وقتی بیدار شدید هم ادامه داشته جلوگیری از آن واجب نیست، ولی اگر در بیداری این کار را کردید استمناست و حرام است .

پس اگر ارضا شدنتون، تو بیداریتون ادامه داشت جلوگیری ازش واجب نیست ولی به قصد، نباید کاری بکنید .

________________________________________________________________________________________________________

58- من مشکلات تو زندگی زیاد دارم و وقتی اعصابم داغونه و مضطربم این عمل حرام رو مرتکب میشم و آرامش کاذب لحظه ای ممکنه بهم دست بده، این چه ضررهایی داره؟ چه کار کنم؟

اون آرامش از صد تا اضطراب و تشویش بدتره . بدن شما نمیتونه در خودارضایی به صورت صحیح و اونجوری که فطری و درست هست ارضا بشه و برای همین پر هست از عوارض روحی و جسمی . اون آرامش کاذبی که بعد از لحظه ارضا شدن در خودارضایی بهتون دست میده اضطرابهای بسیار زیادی رو بعدها براتون در پی خواهد داشت چون اولا گناه بزرگی هست و دوما بدنتون ناقص ارضا شده (صفحه 25 رو بخون:  
http://istemna.blog.ir/post/p25)

 این عمل رو ترک کن دوست من که سراسر ضرر هست و خودت رو از شر عوارض حال و خدای نکرده آیندش رها کن . ضمن اینکه ممکنه خدای نکرده بعدا در زندگی زناشویی هم به مشکل بربخوری و از همه مهمتر آرامش (در ظاهر آرامش) کاذبی که در اثر یک گناه کبیره به وجود بیاد حاصلش چی میشه ؟

ضمن اینکه بدنت رو با این کارت یه جورایی شرطی میکنی . یعنی اینجوری میشه که هر وقت اعصابت خورد میشه یا اضطراب میاد سراغت ، خودارضایی هم میزنه به سرت و میخواهی بری خودت رو باهاش (در ظاهر) آروم کنی . در واقع اینجوری میشه که اضطراب و بی اعصابی برای شما مساوی خودارضایی میشه و فکر میکنی که باید خودارضایی کنی تا این حالتت برطرف بشه در حالیکه در حقیقت با خودارضایی فقط اضطراب و ضعف اعصابت رو بیشتر میکنی به علاوه خیلی از عوارض روحی و جسمی و اجتماعی و معنوی دیگه . و اون آرامش کاذب فقط برای چند ثانیه، دقایق یا حداکثر ساعاتی هست، که حقیقتش رو در دراز مدت و حتی بعد از همین چند ثانیه، دقایق و حداکثر ساعات بهت نشون میده . کافیه یه کم دقت کنی خودت متوجه میشی .

ضمن اینکه وقتی دیگه یه مدت موقع بی اعصابی و اضطرابهات این کار رو نکنی بدنت این حالت شرطیش از بین میره و به جاش قدرت نفس پیدا میکنی در مواجهه با اضطرابها و مشکلاتت . نکته بسیار مهم اینکه به مرور زمان این بی اعصابی ها و اضطرابهات دیگه خیلی خیلی کم خواهد شد چون عامل تشدید کنندش که خودارضایی باشه از بین رفته و اگر یه وقت هم بعدها این مشکلات بیان سراغت دیگه خیلی درست و منطقی با مسائل برخورد میکنی .

با توبه و توکل به خداوند این عادت پرضرر رو بذار کنار و رضایت خداوند رو به دست بیار . و ضمن از بین رفتن عوارض خیلی چیزهای خوب دیگه رو به جاش بدست بیار .
 
_______________________________________________________________________________________________________

59- احساس میکنم خدا فراموشم کرده، احساس میکنم خدا دوستم نداره :

خدا اگر شما رو فراموش کرده بود و دوسِت نداشت الان اصلا اینجا نبودی . اصلا فکر ترک هم به سرت نزده بود . اصلا نمیوردت تو این مسیر . اصلا فکر بازگشت به سرت نزده بود و الان داشتی مثل خیلیهای دیگه عشق و حالت رو میکردی و مشغول خیلی چیزای دیگه بودی و عین خیالت هم نبود . اگر فکر میکنی این فکر بازگشت و ترک و خسته شدن و ... همینجوری به سرت زده سخت در اشتباهی . تمام اینها رو خدا تو سرت انداخته . حتی تصورش رو هم نمیتونی بکنی که خدا چقدر دوسِت داره . این فکرها فقط وسوسه های شیطان هست که ناامیدت بکنه . کاری که باید بکنی این هست که اصلا این فکرها رو به خودت راه ندی .

خداوند منتظر توبه و بازگشتت هست . به دلت رجوع کن خودت متوجه میشی . به دلت رجوع کن خودت متوجه میشی چقدر خداوند دوسِت داره . توبه کننده از گناه محبوب خداست . این چیزی هست که خداوند در قرآن فرموده . پس توبه کن و برو به سمت خداوند . اصلا همون لحظه که توبه میکنی خداوند رو با تمام وجود احساس میکنی و آرامش پیدا میکنی . وقتی توبه میکنی و میری تو مسیر خداوند همیشه خیالت راحته که تو همون مسیری هستی که باید باشی . دیگه گم نیستی . اگر هم یه وقت خدای نکرده یه گناهی ازت سر زد فوری استغفار کن .
شما صفحه 33 وبلاگ رو حتما حتما بخونید بهتون خیلی کمک میکنه ان شاءالله: http://istemna.blog.ir/post/p33

_______________________________________________________________________________________________________

60- به علت مسائلی مجبورم با نامحرم در ارتباط باشم و اگرم نخوام، تخیلات جنسی به سراغم میاد، چه کنم؟

نباید به اون تخیلات دامن بزنید . سریع باید فکر خودتون رو منصرف کنید . تو اون ارتباط هم به گفتن ذکر "لا اله الا الله" مشغول باشید . یا ذکر "لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" یا هر ذکر دیگه ای . گفتن این اذکار باعث میشه خدا رو فراموش نکنید .

تا میتونی این ارتباطات رو کمتر کن . و اگر تخیلات جنسی به سراغت اومد بهش دامن نزن . در ضمن سعی کن حتما یه ورزش انرژی بر رو شروع کنی که در جلوگیری از این افکار بهت واقعا کمک میکنه .

خودارضایی رو ترک کن و ان شاءالله در اولین فرصت که مورد مناسبی پیدا کردی ازدواج کن .

 ______________________________________________________________________________________________________

61- کنترل عصبانیت :

یه وقت فکر نکنی این عادت آرومت میکنه . چون این عادت عصبانی ترت میکنه . اون آرامش کاذب از صد تا عصبانیت بدتره . فقط اون لحظه و چند دقیقه و ساعت احساس میکنی که آروم شدی ولی در واقع عصبانیتر و مضطربترت میکنه . در مورد کنترل عصبانیت این 4 صفحه رو یه نگاه بیندازید ضرر نمیکنید :

http://www.pasokhgoo.ir/node/39655

http://www.pasokhgoo.ir/node/60532

http://www.pasokhgoo.ir/node/30864

http://www.pasokhgoo.ir/node/72891

______________________________________________________________________________________________________

62- من میخوام خودارضایی رو ترک کنم، کمکم کنید :

بهت تبریک میگم .

باید از عوامل تحریک کننده کاملا پرهیز کنی . تمام عوامل تحریک کننده رو باید کاملا از بین ببری و دیگه سمتش نری . ترک خودارضایی بدون پرهیز از عوامل تحریک کننده امکان پذیر نیست .
بیکار نباشید . همیشه سعی کنید مشغول باشید . وقت خالی برای خودتون نذارید. از تنهایی حتی المقدور اجتناب کنید . نماز خیلی بهتون کمک میکنه . سعی کنید یه ورزش انرژی بر رو شروع کنید، یا حداقل سعی کنید روزی نیم ساعت بدوید (البته از روزی 5 دقیقه شروع کنید و هر روز 5 دقیقه بیشتر کنید تا بشه نیم ساعت) . از تخیلات تحریک کننده پرهیز کنید و اگر چیزی هم به ذهنتون رسید در همون نطفه خفش کنید و بهش دامن نزنید . اگر لغزشی در راه ترک براتون پیش اومد ، هرگز ناامید و دلسرد نشید، فوری توبه کنید و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید . از لغزشتون تجربه بگیرید و سعی کنید دیگه تکرارش نکنید . در صورت مداومت در ترک قطعا برای همیشه از این عادت رها خواهید شد .

این صفحات رو هم حتما بخونید:

صفحه 22: 
http://istemna.blog.ir/post/p22
صفحه 30:  http://istemna.blog.ir/post/p30
صفحه 33:  http://istemna.blog.ir/post/p33
صفحه 79:  http://istemna.blog.ir/post/p79 
صفحه 80:  http://istemna.blog.ir/post/p80
صفحه 94:  http://istemna.blog.ir/post/p94

 

______________________________________________________________________________________________________

63- خودارضایی میکنم، به دلیل مسائل مالی نمیتونم ازدواج کنم، به نظرم گناه نیست، خودارضایی نکنم پس چه کار کنم؟

شما حتما صفحه 29 وبلاگ رو بخونید که مربوط به کامنتتون هست: 
http://istemna.blog.ir/post/p29

دوست من خدا به خاطر خود ما گفته که خودارضایی نکنید . ما خودارضایی بکنیم یا نکنیم که چیزی از خدا کم نمیشه . از خود ما کم میشه . خدا برای همین ضررهایی که برای خود ما داره گفته خودارضایی نکنید که الان بعضیهاش رو شاید تجربه کرده باشی ولی خیلیهاش رو در صورت ترک نکردن تجربه خواهی کرد . ضررهای روحی جسمی اجتماعی معنوی و ...

دوست من بهتون به عنوان یه دوست توصیه میکنم که اگر یه وقتی گناهی انجام دادی یا خدای نکرده خواستی انجام بدی قبول داشته باش که داری گناه میکنی . این خیلی بهتر از این هست که قبول نداشته باشی گناه داری میکنی .

نمیدونم چه مدت هست که این کار رو میکنید و دچار کدوم عوارضش شدید ولی اگر ترک نکنی قطعا خودت متوجه بعضی از دلایل اینکه خداوند چرا این کار رو حرام کرده خواهی شد . چیزی که خودم و دیگران به عینه تجربش کردیم .

در صورت توبه خداوند میبخشتت . این همه ما گناه میکنیم با یک توبه خداوند میبخشه اون وقت ظلم نیست خداوند به این عظمت رو پرستش و اطاعت نکنیم .

دوست من در اولین فرصت که مورد مناسبی پیدا کردی حتما ازدواج کن . ازدواج به صورت ریشه ای مسئله جنسی رو حل میکنه . خداوند در قرآن فرموده ازداوج کنید اگر تنگدست باشید روزیتون رو میرسونم : «مردان و زنان بی همسر را همسر دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را، اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند آنان را از فضل خود بینیاز می‏سازد، خداوند واسع و آگاه است.» یا حدیث داریم که اگر شخصی، تنها به دلیل ترس از عائله مند شدن از ازدواج خودداری نماید، به خداوند بدگمان است . یا رسول اکرم (ص) میفرمایند: «روزی را با ازدواج جست وجو کنید». یا امام صادق (ع) میفرمایند: «رزق و روزی با همسر و فرزندان می باشد» . تا زمان ازدواج باید خویشتن داری کنی . اگر واقعا فکر میکنی نمیتونی خویشتن داری کنی برات واجب هست ازدواج کنی .

خودارضایی گناه کبیره هست . توبه کن و بذارش کنار . قیامت جای عذرخواهی نیست . بذارش کنار تا خودت معنای زندگی رو بفهمی . باور کن خودارضایی یک نکبت هست . از تجربه بنده و دیگرانی که یه زمانی مثل خودت تو این راه بودیم استفاده کن . با خودارضایی روح و جسم خودت رو به معنای واقعی کلمه له میکنی . حداقل به خاطر سلامتی خودت بذارش کنار . بذارش کنار تا خودت ببینی که چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد .

صفحه 29 رو هم که مربوط به کامنتتون هست رو حتما بخون دوست من: 
http://istemna.blog.ir/post/p29


_____________________________________________________________________________________________________

64- آیا رابطه با همسر میتونه جایگزین خودارضایی بشه یا من دوباره دچارش میشم؟ دچار وسواس فکری شدم:

شما اگر ترک کنید هیچ مشکلی از نظر زناشویی در آینده نخواهید داشت .

باید نگرشتون رو عوض کنید . باید بدونید خودارضایی گناه کبیره هست . باید بدونید تنها راه مشروع ارضای غریزه جنسی ازدواج است . هر راه دیگه ای به غیر از ازدواج گناه محسوب میشه و پر از عوارض و ضررهای دنیوی و اخروی هست . لذتی که از طریق گناه انجام بشه لذت نیست . شما حتما صفحه 62 وبلاگ رو بخونید: 
http://istemna.blog.ir/post/p62

پس توبه کنید و بذاریدش کنار . از نظر لذت هم رابطه زناشویی قابل قیاس با خودارضایی نیست، ارضای کامل روانی و جسمی فقط در زناشویی شکل میگیره . به شرط اینکه ترک کنید و از عوامل تحریک کننده فاصله بگیرید و از رویاپردازیهای جنسی پرهیز کنید . اگر هم فکر تحریک کننده ای به ذهنتون رسید در همون نطفه خفش کنید و بهش دامن نزنید .

شما حتما صفحه 25 وبلاگ رو بخونید تا پاسختون رو کاملتر بگیرید: 
http://istemna.blog.ir/post/p25

همچنین میتونید به این صفحه برید و در بخش مشاوره سوالتون رو بپرسید و آنلاین جواب بگیرید: http://javab.ir/09640/

 

 


65- توصیه بسیار مهم برای ترک خودارضایی:

خودت رو هرگز در شرایط تحریک قرار نده و اگر در این شرایط هم قرار گرفتی سریع و فوری و همون موقع شرایط و افکارت رو عوض کن.

 


 

 66- افکار بیخود و وسواسی و اضطرابزا دارم، آیا این از عوارض خودارضایی هست و آیا با ترکش خوب میشه و چه کار کنم؟

به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ممکنه از عوارض خودارضایی باشه. با ترک خودارضایی و با گذر زمان کاملا برطرف خواهد شد انشاالله.
به افکار بیخود و وسواسی اهمیت ندید و اعتنا نکنید. هر چقدر بیشتر به این چیزها فکر کنید بیشتر هم میاد سمتتون و بالعکس. خودتون رو حتما به کار یا فعالیت سالمی سرگرم کنید. ذهنتون رو مشغول نگه دارید. بیکار نباشید. یک ورزش انرژی بر رو هم سعی کنید حتما شروع کنید چون بسیار براتون مفید هست. از تنهایی هم حتی المقدور اجتناب کنید. به افکار بیخود و اضراب زا و وسواسی هم فکر نکنید. اگر هم اومد به ذهنتون بهش اعتنا نکنید و بهش دامن نزنید. اگر اعتنا نکنید بعد یه مدت دیگه سمتتون نمیاد.
اینکه مثلا هی به این فکر کنید که گذشته چی شده و کی خوب میشید و اینجور فکرها، اینها فکرهای بیخود و وسواسی هست. اینو بدون دوست من که این افکار تماما از طرف شیطان هست. شیطان به هر طریقی میخواد ناامیدتون بکنه. کاری که شما باید بکنید این هست که به این افکار اهمیت ندید و اعتنا نکنید. اگر این افکار به ذهنتون اومد بهشون اعتنا نکنید. هر چقدر بیشتر فکرهای بیخود و وسواسی داشته باشید و بهشون دامن بزنید این فکرها هم بیشتر میاد سمتتون و بالعکس.

این نکته بسیار مهم و درست رو هم از سایت soalcity براتون میذارم:

در صورتیکه شما نسبت به این افکار حساسیت نشان دهید سطح اضطراب شما بالا می‌رود و همین باعث تشدید مضاعف چنین افکاری می‌شود. پس خود را مجبور و ملزم به مبارزه و یا مقاومت در قبال این افکار ننمایید، بلکه تنها و تنها نسبت به آنها بی اعتنا باشید.

 


67- ضررهای گرفتن جلوی خروج منی:

در مورد گرفتن جلوی خروج منی اینو بگم که دیگه هیچ وقت و هرگز این کار رو تکرار نکن چون ضررهای زیادی داره و در صورت تکرار ممکنه خدای نکرده باعث پارگی بخشهایی از دستگاه تناسلیت و تبعات خطرناکش بشه.

 


68- معمولا قبل از خواب این عمل (خودارضایی) رو انجام میدم، چه کار کنم؟

تا وقتی که واقعا خوابتون نگرفته اتاق خوابتون نرید. در طول روز باید فعالیتهای مختلف و یا ورزش بکنید که شب که میرید به رخت خواب سریع خوابتون ببره. حتما یک ورزش انرژی بر رو شروع کنید و ادامه بدید. در اتاق خواب و جاهای دیگر هم از فکر کردن به چیزهای تحریک کننده پرهیز کنید و اگر فکری هم به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید و سریع ذهنتون رو به چیز دیگه ای منصرف کنید. یادتون باشه که تا خوابتون نگرفته نباید به اتاق خواب و رخت خواب برید. هرگز به شکم نخوابید. هرگز سمت عوامل تحریک کننده نرید. مطمئن باشید که در صورت جدی بودن و رعایت نکاتی که گفته شد انشاالله حتما موفق خواهید شد و این عادت پرضرر رو ترک خواهید کرد.
این نکته رو هم از صفحه 53 برات میذارم: اگر میخواهید خودارضایی را ترک کنید این توصیه را فراموش نکنید و آثار معجزه آساى آن را ببینید، در روز آن قدر ورزش کنید که خسته شوید و شب هنگام به محض این که در بستر آرمیدید در خواب عمیقى فرو خواهید رفت و از شر بسیارى از خیالات و افکار مضر و کشنده که در این موقع به سراغ جوانان مى آید در امان خواهید بود.

 


69- بعد از مدتی که از ترکم گذشته لغزش پیدا کردم، خیلی ناراحت و نگرانم، چه کار کنم؟

اولا آفرین که در حال ترک این عادت پرضرر هستی.
اگر لغزشی برات پیش اومد هرگز دلسرد و ناامید نشو، فوری توبه کن و برو غسل کن و ترکت رو با قدرت ادامه بده. ترک قبلیت هم سرجاش هست. و در صورت ادامه دادن، قطعا تاثیرش رو در ترک همیشگیت خواهد گذاشت و سرانجامش حتما میشه ترک کامل خودارضایی ان شاءالله.
ببین دوست من دو تا نکته خیلی خیلی مهم بهت میگم که احتمالا از این دو نکته غافل بودی.
نکته اول اینکه شما در عمل خودارضایی رو ترک میکنی ولی احتمالا در ذهنت ترکش نمیکنی. یعنی فراموشش نمیکنی. انقدر بهش احتمالا یه موقعی فکر میکنی که دوباره دچار لغزش میشی. ادم به گناه اگر زیاد فکر کنه احتمالش زیاده عاقبت به سمتش کشیده بشه. شما خودارضایی رو فراموشش کن اصلا فراموش کن روزی خودارضایی میکردی. حتی به ترک خودارضایی هم فکر نکن. برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشی حتما حتما صفحه 79 وبلاگ رو بخون: http://istemna.blog.ir/post/p79

اما نکته دوم: شما یه مدت خودارضایی رو ترک میکنی و بعد یک لغزش برات پیش میاد. بعد شما احساس ناامیدی و دلسردی میکنی و بعد دوباره و دوباره اون لغزش رو تکرار میکنی. در صورتیکه اشتباه بزرگ شما همینجاست. بعد از اون لغزش اولت چرا دلسرد میشی و دوباره و دوباره تکرارش میکنی؟ اون لغزش اولت طبیعی هست ولی لغزشهای بعدت رو نباید مرتکب بشی. این به خاطر اینه که شما همه چیز رو تموم شده میدونی در صورتیکه اون مدت ترکت سر جاش هست و تاثیرش رو در ترک همیشگیت قطعا خواهد گذاشت. شما تصور کن اگر بعد از لغزش یا لغزشهای اولت، لغزشت رو تکرار نمیکردی چقدر خوب میشد و تاحالا برای همیشه این عادت رو ترک کرده بودی.
اما حالا که این دو نکته رو فهمیدی با توکل به خداوند و جدیت شروع کن. مطمئن باش که موفق خواهی شد.

نکته سوم: از عوامل تحریک کننده کاملا پرهیز کن و نکته چهارم: از افکار تحریک کننده پرهیز کن و اگر فکر تحریک کننده ای به ذهنت رسید در نطفه خفش کن و بهش دامن نزن و سریع ذهنت رو ازش منصرف کن.
دو تا نکته اول به علاوه دو نکته هم الان شد چهار نکته. این چهار نکته رو رعایت کن قطعا انشالله موفق خواهی شد و برای همیشه از این عادت رها خواهی شد.

این نکته رو هم از صفحه 43 برات میذارم:
نکته مهمی رو هم از کتاب مشکلات جنسی جوانان تالیف آیت الله مکارم شیرازی براتون میذارم:

"و امّا این که بعضى مى گویند: «بارها تصمیم گرفته ایم و شکسته ایم» ما به این افراد صریحاً اعلام مى کنیم: شکستن تصمیم به معناى از بین رفتن همه آثار آن در وجود انسان نیست، همین تصمیم شکسته شده رسوباتى در اعماق دل و روح انسان باقى مى گذارد و زمینه را براى تصمیم نهایى بیش از گذشته، آماده مى سازد (دقت کنید).

اجازه بدهید مثالى براى شما بیان کنم:

بسیارى از اوقات انسان مى کوشد با پاى خود از کوهى بالا رود و یا با اتومبیل از یک سر بالایى تند بگذرد، دفعه اوّل و دوّم و گاهى دفعه دهم عقب گرد مى کند و نمى تواند، ولى آخرین بار موفق مى شود و از آن مى گذرد، این سخن به این معنا نیست که در دفعات اوّل هیچ کارى انجام نداده بلکه هر دفعه که براى عبور از این راه دشوار اقدام نموده و عقب رفته به طور ناخودآگاه یک مقدار آمادگى آموخته و ذخیره کرده و بالاخره در پایان پیروز شده است.

دانشمندان مى گویند براى حفظ یک قطعه شعر یا نثر ممکن است در نخستین بار 5 مرتبه تکرار آن لازم باشد، و پس از مدّتى ممکن است فراموش گردد امّا براى حفظ آن در دفعه آینده مسلّماً 5 مرتبه تکرار لازم نیست ممکن است سه مرتبه هم کافى باشد. یعنى رسوبات تصمیم ها و یادگیرى هاى گذشته همواره در روح انسان باقى مى ماند. مسائل مربوط به روان انسان همه از این قبیل است.

بنابراین اگر بارها هم تاکنون تصمیم گرفته اید و شکسته اید هم اکنون آماده یک تصمیم قاطع و جدّى و آهنین براى ترک هر نوع اعتیاد غلط شوید و تمام نیروهاى معنوى خود - مخصوصاً ایمان به خدا - را بسیج کنید و این گفتار پیشواى بزرگ ما حضرت على (علیه السلام) را فراموش نکنید آن جا که مى فرمود: «افراد با ایمان همچون کوه سرسخت و با استقامتند»."

 


اگر این سه نکته رو رعایت کنی و فراموش نکنی حتما حتما برای همیشه از خودارضایی رها میشی ان شاءالله:

➖1) بیکار نباش. یعنی همیشه خودت رو مشغول نگه دار. وقت خالی برای خودت نذار.

➖2) از تنهایی و خلوت حتی المقدور اجتناب کن.

➖3) نگاه و چشمانت رو کنترل کن و از عوامل تحریک کننده پرهیز کن.

👈اگر کمی به خودارضاییهای سابقت فکر کنی میبینی عامل اصلیش رعایت نکردن یک یا دو و یا هر سه نکته بالا بوده. درسته؟

🔷سه نکته بالا رو رعایت کن مطمئن باش دیگه هرگز انجامش نمیدی و برای همیشه رها میشی ان شاءالله.

نکته بسیار مهم:

اگر دچار لغزش شُدید، هرگز ناامید و دلسرد نشید، فوری توبه کنید (اگر میلیونها بار هم قبلا توبه کردید و شکستید در صورتیکه توبه کنید خداوند میبخشتتون) و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید (اگر وسواسی نکنید حداکثر 5 دقیقه زمان میبره). دوباره میگم فوری توبه کنید و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید. دوباره میگم فوری توبه کنید و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید. بعدش هم لباسهای تازه بپوشید. این کارها رو که انجام بدید یک حس پاکی بهتون میده و دوباره تر و تازه از نو شروع میکنید. رعایت این کار و داشتن این ذهنیت، حس تازه ای از شروع دوباره برای شما ایجاد می کنه. و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید.
👈یادتون باشه که هیچ وقت و به هیچ دلیلی نباید ترکتون رو متوقف کنید.
در صورت استمرار در ترک قطعا برای همیشه از این عادت رها خواهید شد.

 

ادامه پاسخها، در:

پاسخ به نظرات و سوالات پرتکرار شما در مورد خودارضایی - بخش 3 (کلیک کنید)

 

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما بخونید: پاسخ به نظرات و سوالات پرتکرار شما در مورد خودارضایی- بخش 3 (ص146)

حتما بخونید: پاسخ به نظرات و سوالات پرتکرار شما در مورد خودارضایی- بخش 1 (ص78)

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها