عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

راه های ترک استمنا و استشها

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

صفحه 36

راههای ترک استمنا و استشها :

        

مهمترین عامل (به قول ریاضیدان ها شرط لازم وکافی) در ترک استمناءتقویت اراده است. دوست روانپزشکی را می شناسم که همیشه به بیمارانی که به خاطر جلق زدن و عوارض ناشی از آن به او مراجعه می کردند، می گفت: "اگر پسری واقعاً اراده کند که دیگر جلق نزند، او را صبح تا شب بین زیباترین دخترها هم قرار دهند دیگر این کار را نمی کند و اگر نتواند اراده ی خود را تقویت کند،حتی پای او شلوار فولادی هم بپوشانند، می تواند با فکر کردن و بدون تحریک جسمی استمناء کند!" پس قبل از هر اقدامی جهت ترک استمناء، باید اراده ی خود را قوی و محکم کنیم، به قول پروین اعتصامی:

در افتادی چو با شمشیر نفس و در نیفتادی / به میدان ها توانی کار بست این پهلوانی را

 حال به بررسی نکاتی که در ترک استمناء مفید می باشد می پردازیم:

۱) قاطعانه برای ترک جلق تصمیم بگیرید. اگر قبلا نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید اراده شما تا حدی ضعیف شده، در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم آن کار را انجام خواهم داد. 

۲) از دیدن انواع عکس ها و فیلم های شهوت انگیز ( سکسی و صحنه دار) به  شدت اجتناب نمایید. این غیر ممکن است که شما به گشت و گذار در سایت های سکسی و تماشای عکس ها و فیلم های سکسی و تحریک کننده بپردازید و بتوانید جلق زدن را ترک کنید. تاکید میکنم، این غیر ممکن است شما عکس ها و فیلم های سکسی ببینید و بتوانید استمناء را ترک کنید! و باز هم تاکید میکنم، ، این غیر ممکن است شما عکس ها و فیلم های سکسی ببینید و بتوانید استمنا را ترک کنید .

۳) تا جایی که امکان دارد از مشاهده نقاط شهوت انگیز بدن جنس مخالف پرهیز کنید.

۴) از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق زدن  دعوت می کنند و سعی دارند به شما بقبولانند که جلق زدن کاری کاملاً طبیعی و بدون ضرر است خودداری کنید.

۵) سعی کنید تا جایی که می توانید از صحبت کردن در مورد مسائل شهوت انگیز دوری کنید. از خیال پردازی دوری کنید و سعی کنید همیشه مشغول به کارهای  مفید باشید و به یاد داشته باشید بیکاری مساله ای است که اگر از آن دوری نکنید ممکن است شما را به هر چیزی وا دارد.

۶) سعی کنید از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید. 

۷) از به یاد آوردن لحظاتی که جلق می زدید همچنین تصاویر شهوت انگیزی که دیده اید و احیاناً تجربیات جنسی ای که داشته اید خودداری کنید.

۸) از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی میروید در را قفل نکنید (این عمل تاثیر روانی دارد). بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید. همچنین –حتی المقدور- از نگاه کردن به بدن عریان خود اجتناب کنید. 

۹) ورزش سنگین و کارهای بدنی انرژی شما را برای جلق زدن تا حد زیادی می گیرد. سعی کنید برای ورزش در رشته مورد علاقه تان به باشگاه بروید. احتمالاً به  گوشتان خورده که می گویند ورزشکاران حرفه ای به سکس علاقه ی کمتری نشان می دهند.

۱۰) سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .

۱۱) تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای محرک جنسی پرهیز کنید (موز- شکلات - انجیر - خرما- پیاز- فلفل - تخم مرغ - گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و...) .

۱۲) وقتی برای جلق زدن وسوسه می شوید، ذهن خود را به طریقی از آنچه به آن فکر می کنید منحرف کنید مثلاً برای مدتی با صدای بلند آواز بخوانید. اگر وسوسه شدید دست نگاه دارید و غذای سبکی مثل بسکویت بخورید.

۱۳) همیشه مثانه ی خود را خالی نگه دارید، زیاد ادرار کنید، مایعات کم بنوشید و قبل از خواب حتماً مثانه خود را تخلیه نمایید.

۱۴) شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین به رو (روی  شکم) نخوابید.

۱۵) سعی کنید حتی الامکان از لمس کردن آلت خود دوری کنید. 

۱۶) دمای محل خواب را پایین بیاورید.

) به خود تلقین کنید که اهل خود ارضایی نیستید و اگر دوستانتان شما را به این کار دعوت کردند قاطعانه به آنها بگویید جلق را ترک کرده ام. این گفته ی شما علاوه بر این که می تواند باعث تقویت اراده و اعتماد به نفس خودتان شود، روی دوستانتان که اهل خود ارضایی هستند نیز تاثیر مثبت می گذارد.

۱۸) ارتباطتان را با دوستان ناباب و دوستان و کسانی که باعث تحریکتان میشوند باید قطع کنید.

۱۹) تجربه نشان داده کسانی که در راه ترک استمناء، کارهایی نظیر خواندن نماز، راز و نیاز با خدا و کمک خواستن از او را انجام داده اند، برای آن ها بسیار بسیار مفید و اثر بخش بوده است.

 

منبع : mostafa2m.blogfa

 

مطمئن باش بعد از ترک و نهایتا بعد از مدتی، دوباره مثل سابق خواهی شد و حتی شاید بهتر از سابق . این رو هیچ وقت یادت نره که با اراده ای که به واسطه ترک خود ارضایی و مبارزه با نفس به دست میاری شمشیری به دست داری که برنده تر از هر شمشیر دیگری هست و با این اراده میتونی کوه آهن رو آب کنی . دیگه اون موقع هست که ثانیه به ثانیه عمرت برات ارزش پیدا میکنند و دوست داری زیاد عمر کنی .

همین الان که این پست رو خوندی چند قدم جلویی . مطمئن باش اگر حتی 1 درصد هم به توبه فکر کنی، اون کار خداست و خدا تو دلت انداخته . اصلا همین که این پست رو خوندی شک نکن خواست خدا بوده . دست بزرگ خدا منتظر دستهای کوچک ماست . حدیثی قدسی داریم به این مضمون که خداوند میفرماید اگر بنده من میدونست چقدر مشتاق توبه و بازگشتش هستم از شدت محبت و شوق به من هر آینه جان میداد و بند بند وجودش به خاطر عشق به من از هم جدا میشد . اگر هزاران بار هم توبت رو شکستی نا امید نشو . خدا خودش گفته که نا امید نباش . خدا باید ببخشه که میبخشه . همین حالا تصمیم بگیر . خودت رو ازش رها کن . خودت رو دوباره متولد کن . خدا یارت . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرتون رو حتما بیان کنید .

 


حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)


حتما بخونید : عوارض خود ارضایی از نقطه نظر علمی و پزشکی (صفحه 7)


حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)


حتما بخونید : 11 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها