عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 34 

اثرات زیانبار خود ارضایی از نظر متخصصین اروپایی و سایتهای معتبر پزشکی :

 

بسیاری ادعای این رو دارند که خودارضایی را در ایران و مذهب اسلام بزرگش کرده اند و حرام ، در حالیکه در کشورهای اروپایی اون رو تایید می کنند !!! برای ما جای تعجب است در حالیکه این مطالب از سایت های اروپایی و آمریکایی و حتی یک مطلب از سایت یک پزشک فعال در تل آویو درج شد و همگی بر منفی بودن خودارضایی و ترک آن تاکید دارند باز هم عده ای کورکورانه در پی انکار آن هستند . انکار شخصیت انسانی و ارزشمندی که باید داشته باشند ولی از آن دوری می کنند . انکار این مطلب که خودارضایی یعنی آغاز نابودی دوران طلایی نوجوانی و جوانی .

اگر کمی با تفکر و خرد بیندیشیم می پذیریم که نباید با خود دشمنی کرد . مطالب ثبت شده در این پست بدلیل موضع گیری برخی کاربران، تهیه و تنظیم و ترجمه و ثبت شد . امیدوارم سایر همکاران فعالیت مشابه رو انجام بدهند و با تحقیقات در سایتهای پزشکی معتبر جهان در خصوص علوم پزشکی بر این مطلب تاکید کنند که خودارضایی یک مسئله و بیماری است که باید ترک شود .

 

بدون هیچ شک و تردید بیان می کنیم که :

هر پزشک و کارشناس یا متخصصی که خودارضایی را بدون ضرر و یا مفید می داند و یا انجام محدود آنرا تایید می کند ، به سواد و علم او شک کنید چه ایرانی باشد چه غیر ایرانی .
 

www.med.umich.edu
مدیریت بهداشت و درمان دانشگاه میشیگان :

 

خودارضایی در سنین نوجوانی تمایل به همجنسگرایی را بالا می برد - فعالیتهای روزمره و مفید در کودک را مختل می کند - سبب بروز دردهای مقاربتی در آینده می شود و در توان حفظ نعوظ با مشکل مواجه می شود - سبب بروز خارش های موضعی و حتی بروز تروما می شود.

 


www.answers.yahoo.com
بخش مشاوره سایت یاهو :

 

مادری در خصوص خودارضایی دختر 16 ساله خود که رفتارش با انجام خودارضایی تغییر کرده بود کمک و راهنمایی خواسته بود . در شرح مشکل دخترش بیان کرده بود که دخترش را زیر نظر داشته و متوجه شده در طی یک روز سه نوبت خودارضایی داشته است . رفتارش بسیار تند و بد شده و از زمانیکه متوجه خودارضایی او شده است، او را دختری افسرده و گوشه گیر می بیند که دوست دارد تنها باشد . حتی یک نوبت پس از خودارضایی شاهد گریه و افسردگی شدید او بوده است.

 

مشاور در پاسخ خودارضایی برای دختر ایشان را منع کرده و بیان کرده باید برای بهبودی شرایط روحی او تغییر مکان زندگی بدهند . به بیان بخش مشاوره یاهو خود ارضایی در سنین نوجوانی سبب بروز پرخاشگری و نا ملایمات روحی می شود . والدین باید فرزندان را از کودکی با شیوه صحیح مسائل جنسی آشنا کنند.

 


www.muslim-canada.org
موسسه اسلامی توسعه عدالت - جامعه مسلمانان کانادا :

 

در این سایت خودارضایی را تجاوز به خویشتن معرفی کرده است . رفتار غیر انسانی که روح و جسم را نابود می کند . هر گونه سوء استفاده از اعضاء جنسی مگر در زندگی مشترک به معنای جنایت به خود و تجاوز به خود است . تجاوز جنسی فقط برخورد جنسی منفی با دیگری نیست بلکه خودارضایی نیز تجاوزی است که عوارضش از تجاوز به دیگران گسترده تر است.
اشاره شده است که : پیامبر (ص) به شدت استمناء را نهی کرده اند.

 


ww.sexualcontrol.com
پایگاه مشاوره کنترل جنسی :

 

این سایت خودارضایی را یک اعتیاد حاد معرفی کرده و بیان داشته باید افرادی که به خود ارضایی روی آورده اند را به مراکز مشاوره و درمان معرفی کرد . باید خود ارضایی را متوقف کنند و از تحریک خود به روش لمس عضو جنسی چه در زن و چه مرد پرهیز شود چرا که همچون اعتیاد به مواد مخدر می تواند سبب تخریب جوانان شود.

 


www.marriage.about.com
وابسته به کمپانی نیویورک تایمز :

 

در این سایت که به مشاوره قبل و بعد از ازدواج می پردازد در سوالی که مطرح شده آیا خود ارضایی به ازدواج من در آینده صدمه می زند یا نه ، پاسخ داده شده که : خودارضایی یک مشکل بزرگ برای زوجین می باشد . خودارضایی شما در قبل از ازدواج تمایلات جنسی شما را به همسرتان کاهش داده و سبب کاهش روابط جنسی و نهایتا عاطفی بین شما خواهد شد . استمناء سبب کاهش اعتماد به نفس در شما و صربه های روحی می شود . وقتی می توان رابطه مناسب جنسی با همسر داشت نباید آنرا با خود ارضایی در پیش از ازدواج آسیب رساند .

 

 

www.bendov.info
پایگاه دکتر یوآو  بن - دوو :
 

وقتی در این پایگاه مطالب مربوط به خودارضایی را مطالعه می کردیم به این حقیقت دست یافتیم که خودارضایی در تمامی کشورها به عنوان یک ایراد بزرگ و مشکل سنین نوجوانی و جوانی شناخته می شود و جالب توجه است که از استمناء با عنوان قاتل جوانان یاد شده است.

 

در این پایگاه ثبت شده است که :

در قرن نوزدهم میلادی دانشمندان و بزرگان علم پزشکی به این باور قوی رسیدند که خود ارضایی قویا برای انسان کشنده است . چرا که این بیماری و این رفتار مریض گونه، جسم و ذهن انسان را هدف گرفته و تخریب می کند . کارشناسان ، پزشکان ، بهداشتکاران ، مربیان و همه و همه باید از استمناء ترس داشته و معایب آنرا به جامعه منتقل کنند . نگرانی از خود ارضایی هیچ ارتباطی به دین و مذهب ندارد بلکه جنبه علمی و استدلالی دارد .
 

دانشمندان قویا اعلام کردند که تجربه یک بار خودارضایی می تواند اثرات منفی خود را در جوان بگذارد و او را گرفتار ناهنجاریهای رفتاری کند. عواقب خودارضایی در میان دختران و پسران اروپایی را باید از عواقب طاعون و جنگ جدی تر دانست و آنرا نهی کرد و ممنوع دانست . باید از مقاطع کودکی در خانه و اجتماع و مدرسه قوانین رفتاری خاص در نظر گرفت تا کودک درست جنسیت را بشناسد و در دام خود ارضایی در آینده گرفتار نشود . والدین باید کنترل شبانه بر فرزندان خود داشته باشند و رفتار غلط جنسی را به درستی در آنها اصلاح کنند . در سالهای گذشته و دور والدین به دلیل ترس شدید از خودارضایی دختران بر روی انها اعمال جراحی برای برداشتن کلیتوریس - چوچوله - انجام می دادند که البته این عمل را نهی می کنیم و باید تربیت درست را مورد توجه قرار داد .

 

درباره ترس از خود ارضایی می توان به قرن هجدهم اشاره کرد . برای اولین بار در سال 1715 بروشوری با عنوان نگرانی گناه شنیع خودآلودگی به چندین زبان اروپایی نوشته و منتشر شد . در این مقاله عواقب و مشکلات شدید خود ارضایی در هر دو جنس دختر و پسر مورد بررسی قرار گرفته بود .

 

پزشک سوئیسی ، ساموئل - اوت تیسوت ، در طول دهه 1750 و 1760 نظریه ای هدفمند را در خصوص ترس از استمناء و پیشگیری از آن ارائه داد . وی خود ارضایی را مهلک دانست و بیان کرد باید ترس از خودارضایی را مطرح و گسترش داد . باید نوجوان و جوان از معایب این عمل آگاه شود و از آن دوری کند . باید با برنامه ریزی هدفمند و آموزش والدین و مراکز آموزشی در خصوص پیشگیری اقدام کرد .

 

در نیمه اول قرن بیستم توجه برخی دانشمندان و محققین به خودارضایی معطوف شد و به عوارض و معایب این رفتار وحشتناک و غیر عقلانی اشاره کردند . گرچه عده ای به دشمنی و مخالفت با این مسائل پرداختند ولی بر اکثریت مردم و کارشناسان این باور حاکم بود که باید از استمناء ترسید و در مقابلش ایستاد .

 

مقالات ارزشمندی در سال 1844 در لندن در گروه جزوات ضد استمناء به چاپ رسید . مقالاتی با عناوین زیر :

  • او جوان است امیدوارم مادرش او را آگاه سازد
  • پیری زودرس یک نتیجه قطعی
  • آتش را در چشمانش می بینم
  • پاهایش رنجور و ناتوان است
  • مرگ زود هنگام
    و غیره
 

ترجمه: پایگاه شفا

 
منبع : fa.parsiteb.com (با اندکی دخل و تصرف)

 

لازم هست چند نکته رو بگم :


- تمام عوارض روحی و جسمی خود ارضایی بعد از رهایی کامل و با کمی صبر به لطف خدا از بین خواهد رفت . البته بدیهی هست که اگر الان این کار رو ترک کنید بهتر از یک ساعت دیگست. موقع ترک اصلا کاری نداشته باشید که چه مدت و چند بار این کار رو انجام دادید . موقع ترک کاملا بیخیال باشید . گذشته گذشته و مهم حال و آینده هست . آینده ای که در خواب هم نمیبینید با ترک شما و دوری از موارد تحریک کننده شکل خواهد گرفت . باید خودتون تجربه کنید تا منظورم رو درست متوجه بشید . مثل سابق و حتی شاید بهتر از سابق خواهید شد .
- ترک درست خود ارضایی با فاصله گرفتن از موارد تحریک کننده انجام پذیر هست . با رعایت این نکته هست که به لطف خدا کاملا خوب و مثل سابق و حتی شاید بهتر خواهید شد .
- اضطراب و احساس گناه فزاینده صد در صد اشتباه هست . به هیچ وجه به این احساسات اضافه و بیخود فکر نکنید . مطمئن باشید اینها وسوسه شیطان هست که میخواد به هر طریقی شما رو به این کار وادار کنه و دوباره برگردونه . این احساسات رو در همون نطفه خفه کنید .
- بهترین روزهای عمرتون، دوران پاکی و رهایی کامل از خود ارضایی هست . نه تنها مثل سابق خواهید شد بلکه شاید بهتر از سابق . شمشیری که اون روز در دستان شماست برنده تر از هر شمشیر دیگریست . این هم به دلیل این هست که خدا به خاطر اینکه جلوی نفستون ایستادید و کار مورد غضبش رو رها کردید بهتون میده. خدا به خاطر ترک خود ارضایی عنایت ویژه ای به تو خواهد داشت .  خودت اون روزهای خوب و جذاب و دوست داشتنی رو تجربه کن .

توکل کن به خدا و همین الان تصمیم بگیر که دیگه سمتش نری . از چیزهایی که باعث تحریکت هم میشن دوری کن . خودت خودت رو خواهی دید در حالی که رها شدی از این کار پر ضرر . معجزه نماز رو هم فراموش نکن . از اهل بیت هم کمک بخواه . این دو مورد آخر خیلی بهت کمک میکنند در ترک این کار . هزار بار هم اگر خدای نکرده توبت رو شکستی باز نا امید نباش و تصمیم بگیر از ته دل، که دائم و واقعا ترکش بکنی . خدا باید ببخشه که میبخشه . خودش گفته میبخشه و خدا هم زیر عهدش نمیزنه . دست بزرگ خدا آماده گرفتن دستهای کوچک ماست . کافی هست که دستت رو دراز کنی و ببینی که خدا چطور دستت رو میگیره . موفق باشی .



یا علی


نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها