عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 25

حتما بخونید :

8 تفاوت مهم خود ارضایی با جماع که دلیل بر پر ضرر بودن خود ارضاییست :

سوال : آیا عوارض جسمانی خود ارضایی (استمناء) صحت دارد؟ چگونه است که فردی که هفته ای یک بار خود ارضایی می کند به عارضه ریزش مو و ... دچار می شود اما هفته ای 2 بار سکس با همسر، محاسن هم دارد! آیا عوارض جسمانی خود ارضایی (استمناء) صحت دارد؟

 

پاسخ : بله میان خود ارضایی و رابطه جنسی با همسر تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد که سبب می‌شود خود ارضایی دارای عوارض زیاد معنوی، روحی و جسمی باشد، اما رابطه جنسی با همسر نه تنها این عوارض را نداشته باشد بلکه زوجین را از لحاظ عاطفی و جسمی و حتی معنوی ارتقاء بدهد.
جنابت از راه درست که با فطرت انسانی سازگار باشد، برای سلامت انسان (هم جسماً و هم روحاً) لازم است. به علاوه همان فرقی که بین زنا و جماع هست بین استمناء و جماع هم هست. جنابت از بیراهه (خودارضای ، زنا، هم جنس بازی، لواط و ...) باعث از بین رفتن سلامت روحی و نفسانی و جسمی می شود.

انزال منی که پس از ازدواج و از طریق ارتباط جنسی با همسر صورت می گیرد، دارای تفاوت هایی با خود ارضایی است که به صورت خلاصه به آن اشاره می شود :

1. چون ارضا از طریق طبیعی صورت می گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتی از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر می شود و حالت حرص و اعتیادی که در استمنا وجود دارد، اینجا دیده نمی شود.

2. در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می شود (از طریق ملاعبه و ...) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام هایی که تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می یابند (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و ...)، اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می کند. تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی گیرد و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می یابد و خود باعث عوارض جسمی می گردد که فقط در استمنا دیده می شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمرکز حواس، کم شدن قدرت حافظه و ...

3. در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه های منی به طور کامل تخلیه شده و ارضاء کامل صورت می گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه های منی، سوزش ادرار و ... بروز می دهد.

4. از نظر روحی روانی نیز حالت احساس گناه، پشیمانی، افسردگی، اضطراب و ... که پس از استمنا برای فرد رخ می دهد پس از مقاربت طبیعی برای فرد وجود ندارد بلکه بر خلاف آن حالت شادی و آرامش روحی ایجاد می شود.

5. از نظر معنوی نیز بحث ارتکاب گناه و دوری از درگاه حضرت حق مطرح است که در استمنا وجود دارد ولی در ارتباط با مقاربت، انسان حلال الهی را انجام داده است و باعث نزدیکی و قرب به درگاه خداست.

6. استمنا در واقع آمیزش با خود است، لذا تحریک کننده و تحریک پذیر یک نفر است. همینطور ایجاد کننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و...) توسط خود ارضا شونده فراهم می شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یکپارچگی) باید دو پاره شود یکی ارضا شونده و دیگری تحریک کننده و ارضا کننده، هم گرم کننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و...) و درنهایت به بخش روانی شخصیت وارد می کند.

7. زمانی که بدن خود انسان تامین کننده نیاز جنسی خود قرار می گیرد در این صورت، این بدن همیشه در همراهی با او است. کم کم او را در یک حالت تحریک جنسی دائم قرار می دهد، چون خودش از خودش لذت می برد و این نزدیکی فاصله و بدون واسطه وی را به سمت حالت تحریک دائم از خود قرار می دهد و تحریک پذیری سریع و دائم جدای از اثرات مخرب اجتماعی و اخلاقی فرد، موجب خرد شدن پیکر آدمی و پیری زودرس و شکستگی چهره می شود.

8. در ازدواج چون انسان همیشه همسر خود را در اختیار دارد می تواند نیازهای جنسی خود را به موقع و از طریقی که دستگاه خلقت برایش فراهم کرده است، پاسخ گوید. عمل جنسی که در ازدواج صورت می گیرد صرفاً قرار گرفتن دو جسم مادی در کنار همدیگر نیست بلکه این عمل ظاهری، محبت به یکدیگر، ایثار و از خودگذشتگی در حق همدیگر و بسیاری از فواید روحی و روانی را در پی دارد که در این مجال طرح آن ممکن نیست ولی خود ارضایی یک انحراف جنسی است که عواقب بسیار وخیمی برای فرد به همراه دارد مانند اعتیاد به این کار، احساس گناه، افسردگی پس از هر بار خود ارضایی، کاهش اعتماد به نفس، عدم تمرکز حواس، کاهش آستانه تحریک جنسی و زودانزالی و عدم لذت از زندگی زناشویی آینده و...

چنین عوارضی که به صورت مختصر به آنها اشاره کردیم در هیچ کدام از زن و شوهری که ازدواج کرده اند رخ نمی دهد.

 

نویسنده : جواد ترکاشوند

منبع : moshavereh.porsemani.ir

 

لازم به ذکرست که در صورت ترک دائمی و فاصله گرفتن از موارد تحریک کننده (هر کسی خودش رو بهتر میشناسه و ممکنه با چیزی تحریک بشه که دیگران تحریک نشوند) و بعد از مدتی کوتاه تمام عوارض روحی و جسمی خود ارضایی به لطف خدا از بین خواهد رفت . ضمن اینکه در همان روز های ابتدایی ترک در صورت مراعات نکته ای که ذکر شد (دوری از موارد تحریک کننده) خود شخص خیلی واضح متوجه تغییرات به وجود آمده خواهد شد .

نکته مهم اینکه در هنگام ترک اصلا به گذشته فکر نکنید . اصلا نا امید نباشید . توکل به خدا کنید و با یک اراده قوی برای ترک دائمی، خودتون رو از شر این کار خلاص کنید و شاهد فواید بیشمار ترک این کار باشید . شما همان آدم سابق خواهید شد به علاوه جوایز توصیف نشدنی خداوند به شمایی که تونستی کار مورد غضبش رو بذاری کنار . توکل کن به خدا و همین حالا تصمیم بگیر بذاریش کنار . هر چقدر دیرتر این کار رو بکنی حداقلش به خودت و عمر خودت ظلم میکنی . اگر باز هم اشتباه کردی و رفتی سراغش، باز هم نا امید نشو و برو طرف خدا و تصمیم بگیر که اینبار ترک دائمی کنی و صد بار هم اگر توبت رو شکستی باز هم نا امید نشو و تصمیم بگیر کامل رهاش کنی و از ته دل از خدا بخواه کمکت کنه، خودت ببین چطور دستت رو میگیره .  فکر نکن که چند بار و چند سال این کار رو کردی، فکر این رو بکن که چقدر تغییر خواهی کرد با ترک خود ارضایی . پاداشهای خوبی که خدا بعد از ترک و پاکی بهت میده همراه با احساس قدرتی شیرین و عزت نفس زیاد . با نفست در افتادی و تونستی شکستش بدی و نتیجش رو حتما خواهی دید . یادت نره که بعد از پاکی کامل، با اراده ای که به واسطه ترک استمنا و استشها به دست میاری شمشیری به دست خواهی داشت که برنده تر از هر شمشیر دیگری هست و با این اراده میتونی کوه آهن رو آب کنی . خداوند عنایت ویژه ای روی تو که جلوی نفست ایستادی و کار مورد غضبش رو ترک کردی داره و چیزهایی رو بهت به تدریج میده که خیلی از مردم از آن بی نصیبند. خودت اون روزهای خوب رو با ترک خودارضایی تجربه کن . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید تا دیگران هم استفاده کنند .



حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : عوارض خودارضایی از نقطه نظر علمی (صفحه 7)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها