عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید
صفحه 38

 حتما حتما بخونید :

عوارض و آثار روحی روانی خود ارضایی :
 
 
 
 

۱) بر هم خوردن تعادل روانی
 

۲)  عدم تمرکز حواس :

یکی از ضررهای رایج خودارضایی این است که شخص مبتلا به دلیل این که دائما با خیالات جنسی در کش و قوس است، بعد از مدتی قدرت تمرکز خود را از دست می‌دهد. یکی از دلایل موفق نبودن بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در تحصیل، ناتوانی در تمرکز به خاطر خودارضایی می باشد. (عدم تمرکز حواس و دیگر عوارض، بعد از ترک دائم خود ارضایی و به شرط دوری از موارد تحریک کننده ... بقیه در صفحه 1)


۳)  ضعف حافظه :

ضعف و کندی حافظه از شایع ترین عوارض روانی ناشی از استمناء می باشد همچنین یکی از علل ابتلا به آلزایمر زودرس در دوران میان سالی استمنای بیش از حد در دوران جوانی می باشد.
 

۴) کج خلقی و گوشه گیری

 

۵) احساس گناه و عذاب وجدان ( نفرت از خود )

 

۶) استرس و اضطراب

 

۷) حساسیت بیش از حد و زودرنجی

 

۸) بی خوابی و یا کم خوابی :

 
 
۹) ایجاد احساس حقارت و کم رویی غیر طبیعی در شخص مبتلا :
 
یکی از عوارض روانی استمناء نوعی ضعف شخصیتی است که همراه با احساس حقارت و کم رویی غیر عادی همراه است. این ضعف شخصیتی را می توان در تعامل فرد بیمار با جامعه مخصوصاً ارتباط با جنس مخالف مشاهده نمود.
 

۱۰) پرخاشگری و تند خویی

 

۱۱) تمایل به هم جنس بازی

 

۱۲) تحریک شدن در اثر کوچک ترین مسائل جنسی :

گاهی اوقات بعضی از مبتلایان به استمناء بر اثر افراط در این عمل به یک نوع بیماری جنون استمناء که شباهت زیادی به سادیسم دارد مبتلا می شوند و آن وقت حتی با مشاهده ی سگ و گربه هم به فکر استمناء می افتند و بلافاصله مشغول عمل می شوند لذا در اثر افراط بیش از حد، قوای تناسلی آن ها به مرور زمان ضعیف شده و حتی به وضع دلخراشی از کار می افتد.
 

13) ترس از نگاه دیگران . ترس از اجتماع . ترس از جمعیت :

شخص زمانی که در بین جمع و دیگران قرار میگیرد به دلیل عدم تمرکز حواس و کمبود اعتماد به نفس و دلایل دیگری از نگاه دیگران ترس دارد و دچار کم رویی شده و از به میان آمدن در جمع اکراه دارد و معذب است .  اعصابش به هم ریخته و در مواردی دهانش تلخ میشود و گویی سیستم بدنش در این حالات به هم میخورد . البته در صورت ترک خودارضایی و دوری کامل از موارد تحریک کننده به لطف خدا این عارضۀ به معنای واقعی کلمه آزار دهنده به مرور از بین خواهد رفت و شخص دوباره روابط عمومی و اجتماعی و تمرکز حواس و اعتماد به نفس گذشته خود را به دست خواهد آورد و به احتمال بسیار زیاد این خصوصیات، حتی بهتر و قویتر از گذشته خواهد شد و با اراده ای که به واسطه ترک خود ارضایی به دست خواهد آورد، احساس قدرت زیاد و شیرینی را در روان و به تبع آن جسم خود احساس خواهد کرد.

 

منبع : 2rahibandegi.blogfa.com  (با اندکی دخل و تصرف)

 

گفتنیست که اینها بخشی از مریضیها و عوارض روحی در اثر خود ارضایی هست و عوارض دیگری هم هستند . و نکته مهم اینکه تمام این عوارض با ترک دائمی و از ابتدا و یا بعد از مدتی از بین خواهند رفت (زمان بهبود کامل روحی به مدت اعتیاد و تعداد دفعات و چیزهایی از این دست بستگی داره ولی چیزی که قطعی هست بهبود کامل شخص به لطف خداست) . همین الان تصمیم به ترک دائمی بگیری بهتر از اینه که یه ساعت دیگه تصمیم بگیری . گذشته گذشته ، فکر الان و آیندت بکن که از الان بهشون با این کار مورد غضب خدا ، ظلم نکنی و حال روحیت مثل سابق و حتی شاید بهتر از سابق بشه . وقتی کامل خوب میشی انگار که تازه متولد شدی . با این کارت رفته رفته وارد یک زندگی دوست داشتنی میشی و خدا بهت جوایزی رو میده که اصلا فکرش رو هم نمیکردی و چنان قدرت شیرینی بهت میده که احساس میکنی میتونی یک کوه رو جا به جا کنی و از اون به بعد هست که دوست داری زیاد عمر کنی . میخواهی این احوال خوب بهت دست بده از خدا کمک بخواه و شروع کن . همین الان .

 

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید . 

 

حتما بخونید: عوارض روانی و روحی استمنا (صفحه 14)

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها