عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 135
با ترک خودارضایی، منتظر اثرات عجیبی در جسم و روح خودت باش

 

 

شاید حاجاتی داشته باشی : همسر خوب ، کار ، خوشبخت شدن ، عاقبت به خیری ، شفای مریض و ...

تو با نیت رضایت خدا ، این گناه بزرگو ترک کن ، چه بخواهی و چه نخواهی خدا تو را به حاجاتت میرسونه ...

فقط به خاطر خدا ، یک گناه کبیره رو ترک کن ، مطمئن باش در عالم غیب غوغایی میشه که من و شما از آن بی خبریم ؟

یک روز علامه طباطبایی به یکی از شاگردانش فرموده بود : اگر یک کاه برداری ، در همه عالم (هستی) ... 

اثر می گذارد ! ( پس گناه نکردن چه اثری بر هستی می‌گذارد ؟) ...

یعنی اگه یک کاه ، از یه جایی برداشته بشه ، اثراتی داره ، حالا تصور کن یک گناه کبیره خدا ترک بشه ، حساب کن چقدر اثر مثبت بر فرد و نظام هستی میگذاره ؟!

این دنیا بدون صاحب نیست ، هیچ کار خیر تو ، هیچ ترک گناهی بدون اثر نیست ...

اگر الآن گرفتار خودارضایی هستی ، دلت ، روحت  به خاطر تکرار گناه سیاه شده ، انگار دلت زنگ زده ، همه وجودتو سیاهی و ظلمت گناه پوشونده ...

به خاطر همین ، همش داغون و افسرده ای ! از بس گناه کردی ، گناه پشت گناه !!

وقتی تصمیم به ترک می گیری و چند روزی از ترکت میگذره ، به مرور در درون خودت احساس می کنی که این سیاهی ها در حال آب شدن هستند !

واقعا عجیبه ، آدم خیلی از این حس های خوب رو ، در همون چهار ، پنج روز اول ترک حس میکنه و متوجه میشه

آدم خودش می فهمه در درون خودش ، در روح خودش یه تغییراتی داره اتفاق میفته !

انگار دل آدم نرم میشه ، آدم خدا رو بیشتر دوست داره ، انگار ته دل آدم ، یکی میگه : برو یه کار خیری ، یه عبادتی انجام بده ...

یه چیزی آدمو به انجام کار خیر ترغیب میکنه ، انگار یه چیزی مثل آهن ربا آدمو به سمت خوبی و کار خیر جذب میکنه !

ترک خودارضایی فواید بسیار زیاد و بیشمارِ روحی و جسمی و اجتماعی و معنوی داره ولی آیا همین رضایت خدای مهربان ، خدایی که با وجود این همه گناهی که ما انجام دادیم ، فرصت توبه مجدد رو به ما داده و از برگشتن ما به سمت خودش خشنود میشه ...

آیا رضایت و خوشحالی این خدا ، برای ترک کردن ما کافی نیست ؟؟؟


منبع: (با اندکی ویرایش) noestemna.mihanblog.com

 

یکی از عوارض خودارضایی اینه که صفای دل رو ازت میگیره. بصیرت رو ازت میگیره. زمانی که گرفتار خودارضایی هستی، خودِ واقعیت نیستی. مطمئنا الان متوجه نمیشی یا دقیق متوجه نمیشی بنده چی میگم. اگر ترک کنی متوجه خواهی شد. اگر ترک کنی نگاهت یواش یواش به خدا و خودت و مردم و جهان هستی و همه چیز تغییر خواهد کرد. اگر ترک کنی صفای دل پیدا میکنی و ذهنت آزاد میشه. میشی خودت. خودِ خودت.

 

فکر کن به ماهیت این عمل. ببین که فقط گناه و ضرر هست. سلامتیِ روح و جسم، و از همه مهمتر معنویتت رو له میکنه. شخصیتت رو با دست خودت خورد میکنی. و در عوض اینها چی به دست میاری؟

 

اگر ترک کنی خیر دنیا و ان شاءالله آخرتت رو به دست میاری و چه چیزی مهمتر و شیرینتر و بهتر از این؟

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : بهبود عوارض خودارضایی (صفحه 126)

حتما بخونید : سه نکته اصلی که اگر رعایتشون بکنی برای همیشه از خودارضایی رها میشی (صفحه 129)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خودارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار مهم درباره ترک خودارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خودارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ + راهکارهای عملی تقویت اراده (صفحه 43)

حتما بخونید : مراحل نه گانه ترک خوداضایی (صفحه 80)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

  • ۹۵/۰۹/۲۲
  • علی علی

خودارضایی

نظرات (۲)

سلام بچه ها برای ترک خود ارضایی کلی روش هست شما باید اول انگیزه داشته باشین مثلا هایی که میزنم خودم در راه ترک استفاده کردم خب شما یک دفتر بخرید و تاریخ روز اول و حسی که از ترک داشتین رو بنویسید می‌بیند که انگیزه دارین واسه اینکه داخل دفتر به روزتون اضافه بشه 

دوم بابت هر روزی که خود ارضایی نمی‌کنید به خودتون هدیه بدین باعث میشه تو نا خودآگاهتون حس خوبی نسبت به ترک داشته باشین سوم هروقت شهوت اومد سراغتون میتونین 10 تا شنا برین یا دست و صورتتونو با آب بشورین یا 10 تا صلوات بستگی به موقعیت داره چهارمین و مهم ترین کاری که باید انجام بدین ذهنیت خودتونو تغییر بدین مثلا نگیرن من ترک کردم بگین من انجام نمیدم و بعدش یک ذهنیت خیلی خیلی بد از خودارضایی داشته باشین و هر روز باخودتون مرور کنین که چقدر بدتون میاد و ازش متنفرین و بعد از مدتی که این کارو بکنین متوجه میشین چقدر ترک براتون اسونه اگه تا این جا اومدی بدون برای ترک آماده ای که این متن طولانی رو خوندی افرین بهت من هر روز متن میزارم که بدردت بخوره با اسم Mahdii33دنبال کن

 

سلام 

تمام حرفایی که میخواستم اینجاست 

تمام افکاری که نمیتونستم بنویسمشون

این همون سایتی هست که دنبالش بودم

ممنون ازخداوشما

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. خیلی ممنون. فقط لطف خداوند هست. موفق باشی دوست من. در پناه حق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها