عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

آثار سوء خود ارضایی و توصیه هایی برای ترک آن

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ق.ظ

صفحه 76

حتما بخونید :

آثار سوء خودارضایی و استمنا و توصیه هایی برای ترک آن :


1- به نظر تمام فقهای اسلام هر عملی به غیر از راه شرعی (ازدواج) که موجب شود که منی از انسان خارج شود، حرام قطعی و جزء گناهان بزرگ است. هیچ عذری هم موجب جواز این عمل نمی‌شود.
2- به نظر علمای علم اخلاق این عمل یکی از بزرگ ترین موانع رشد و تعالی انسان است.
3- در روایات اسلامی این کار بسیار زشت شمرده و از آن نهی شده است. از امام صادق (ع) از حکم آن می‌پرسند، می‌فرماید:
گناه بزرگی است که خداوند متعال در قرآن مجید از آن نهی فرموده، استمنا کننده مثل این است که با خودش ازدواج کرده است. اگر کسی را که چنین کاری می‌کند بشناسم، با او هم‌غذا نمی‌شوم.
امام صادق (ع) می‌فرماید: « سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی‌نگرد و پاک شان نفرموده و برای شان عذاب دردناکی است: ... یکی از آن ها کسی است که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند.
4- عالمان و پزشکان منصف هم هیچ کدام این عمل را تجویز نکرده‌ و این عمل را خوب و پسندیده نمی‌دانند.

 

 


در این جا بعضی از آثار جسمی و روانی استمنا را به اختصار متذکر می‌شویم:

این عمل، مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار می‌کند، ترسو و بی‌حال بار می‌آیند، شهامت و درستی از آنان سلب می‌شود، چه بسا اشخاصی هستند که در عنفوان جوانی در اثر مبتلا شدن به استمنا به شدت دچار ضعف قوای جسمی و روحی می‌شوند. این عمل غیر طبیعی، رابطه نزدیکی با حواس پنجگانه، به خصوص بینائی و شنوائی دارد، به اینکه دید چشم را ضعیف کرده و حس شنوائی را نیز تا اندازه‌ قابل توجهی از کار می‌اندازد. چشم‌های آن ها سیاهی می‌رود و دچار سرگیجه می‌شوند، همچنین به طور مدام، صدای ناهنجاری در گوش خود احساس می‌کنند که بسیار ناراحت کننده است. علاوه بر این ها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی، کم‌شدن خون، پریدگی رنگ، نقصان قوای حافظه، لاغری و ضعف و سستی زیاده از حد، بی‌اشتهائی، کج خلقی، عصبانیت و هزاران آفت دیگر از بیماری هائی است که گریبان مبتلایان به استمنا را خواهد گرفت.

 

با توجه به مطالب بالا و فهمیدن مشکلات و مضرات استمنا برخی نکته‌ها را توصیه می‌کنیم:

1- این عمل با تمام بدی که دارد، قابل درمان است. بیش ترین آثار شومی که به واسطه آن به وجود آمده است، در مدت کوتاهی پس از قطع آن برطرف می‌شود، زیرا که نشاط و نیروی جوانی می‌تواند بیش تر ضایعات گذشته را جبران کند.
هیچ وقت یاس و ناامیدی را نباید به خود راه داد. بنابراین نخستین و لازم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشت، امکان سریع ترک این عادت و نجات از عواقب آن است.
2- همه پزشکان معتقدند که برای ترک هر نوع عادت، قبل از هر چیز تصمیم و اراده لازم است . این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت. البته ممکن است که خیلی از جوانان این‌گونه برداشت کنند که ما قادر به تصمیم‌گیری نیستیم و اراده از ما سلب شده، ولی مسأله این جاست همین که این مقدار اراده دارید که در جائی که شرایط آن نیست این کار را نمی‌کنید، همین مقدار کفایت می‌کند . اگر بارها تصمیم گرفتید و شکست خوردید، باید توجه داشت که شکست مقدمه پیروزی است.
3- احساس گناه افراطی، نه طبیعی موجب فزونی سطح اضطراب در شما می‌گردد . افزایش اضطراب ناخواسته تمایل شما به انجام این عمل (که به نوعی آرامش کاذب و موقتی به شما می‌بخشد) را تشدید می‌کند. پس به جای احساس گناه افراطی( که ثمره‌ای جز تشدید روحیات افسرده‌وار و تضعیف عزت نفس و اعتماد به نفس در شما ندارد) به القای روح امید در خود بپردازید.
4- از تلقین منفی به خود و توجیهات بی‌مبنا و همچنین بزرگنمائی شکست‌های گذشته به شدت پرهیز نمائید. تلقین مثبت و خوشبینی سهم به سزائی در ترک تدریجی این عمل دارد.
5- هرگونه پیشرفت خود را (هرچند اندک) مد نظر داشته باشید. هیچ‌گاه پیشرفت‌های خود را دست کم نگیرید.
6- به ما دستور داده شده است که به صورت مداوم تصمیم قاطع بگیریم ولو اینکه نقض شود و تصمیم خود را بشکنیم، دو مرتبه، سه مرتبه و ... باید قاطعیت داشته باشیم، باید سعی خود را بکنیم، بالاخره جواب می‌دهد و موفق می‌شویم.
7- اگر موفق به ترک موقت این عمل (هرچند برای مدت چند روز) شدید، این مطلب را از نظر دور ندارید، که بازگشت و ارتکاب ناخواسته عمل، جزئی از فرآیند ترک محسوب می‌گردد. پس با کوچک ترین بازگشت، همه چیز را از دست رفته محسوب نکنید، بلکه با توبه دوباره از عمل، تصمیم قاطع خود را وارد مرحله ترک دیگری کنید. در صورت ارتکاب دوباره عمل، به جای یاس و ناامیدی که مطلوب شیطان است، این نکته را به خود گوشزد نمائید که فرصت جبران آن وجود دارد .بار دیگر مصمم‌تر و جدی‌تر از گذشته به فرآیند ترک خود برگشت نمائید.
8- اجتناب از هرگونه تحریک جنسی: اگر کسی انتظار داشته باشد که فیلم‌ها و تصاویر مستهجن ببیند و در کوچه و خیابان به اندام دختران و زنان نگاه کند و با این حال آلودگی پیدا نکند سخت در اشتباه است. ترک این عادت بدون دوری کردن از عوامل تحریک کننده به هیچ وجه امکان پذیر نیست . ضمن اینکه برای بهبودی و درمان کامل و درست هم قطعا باید از عوامل تحریک کننده پرهیز کنید . این ، شرط لازم و تثبیت کننده ترک این عادت و درمان کامل آن است .
9- پرهیز از تنهائی در مکان های مختلف، موقع خواب و ...
10- انجام ورزش، چون که ورزش، مقدار فراوانی از انرژی‌های فکری و بدنی زاید را می‌سوزاند.
11- از معاشرت با کسانی که شما را مستقیم یا غیر مستقیم به این عمل دعوت می‌کنند دوری کنید.
12- از صحبت کردن در مورد مسائل شهوت‌انگیز دوری کنید.
13- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید.
14- از خوردن غذاهای محرک جنسی پرهیز کنید (موز، شکلات، انجیر، خرما، پیاز، فلفل و ...)
15- روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت‌جوئی شما بسیار مفید است، اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید، مثلا وعده غذائی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب، شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
16- از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
17- شب ها در موقع خواب، لباس کامل بپوشید و هرگز به رو نخوابید.

 

امیدواریم که با به کار بستن این توصیه‌ها و همچنین به یادداشتن این مطلب که استمنا یک عادت قابل ترک است و خیلی از افراد توانسته‌اند که آن را ترک کنند، بتوانید شما نیز بر این عادت زشت و زیانبار چیره آیید.

 

منبع : pasokhgoo.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

خودارضایی سراسر ضرر هست و ترک خودارضایی هم سراسر فایده . اگر خودت واقعا بخواهی با توکل به خداوند این عادت رو حتما ترک میکنی . توبه و توکل به خداوند رو فراموش نکن که بسیار تاثیرگذار هست و از هر لحاظ بهت کمک میکنه .

یه ورزش (ترجیحا انرژی بر) رو سعی کن شروع کنی . بسیار بهت کمک میکنه .

به پدر و مادرت بیشتر احترام بذار . شاید به نظرت بی ربط بیاد ولی کاملا مرتبط هست . اصلا کارات جور میشه اگر به پدر و مادرت درست و بیشتر احترام بذاری . امتحان کن . رد خور نداره .

نماز خیلی بهت کمک میکنه . اگر اول وقت بخونی که چه بهتر . نمازت رو مرتب بخون . اکثر کسایی که ترک کردند خودشون اذعان کردند که نماز اونها رو نجات داده . نمازت رو مرتب بخون و خودت تاثیرش رو ببین .

از چهارده معصوم (علیهم السلام) کمک بگیر . مطمئن باش کمکت میکنند . حتی اگر به این چیزها اعتقاد نداری باز از این عزیزان خدا کمک بگیر چون در این صورت هم کمکت میکنند . باب الحوائج حضرت ابوالفضل (ع) رو فراموش نکن .

همونطور که از عوامل تحریک کننده پرهیز میکنی از تخیلات تحریک کننده هم پرهیز کن و اگر فکر تحریک کننده ای هم ناخودآگاه به ذهنت رسید در همون نطفه خفش کن . نذار به مرحله ای برسی که با تمام وجود وسوسه بشی . اینجوری کارت خیلی آسونتره . ولی اگر به این مرحله رسیدی سریع حال و هوای خودت رو به هر طریق درستی عوض کن . بزن بیرون از خونه . تغییر حالت بده . همینجوری بدو تا خسته بشی . بیا تو جمع . از تنهایی و خلوت فرار کن . خلاصه به هر طریق درستی خودت رو از اون حال و هوا خارج کن . آتش شهوتت میخوابه با این کارت . 

همیشه سعی کن به یک چیز مشغول باشی و بیکار نباشی . خیلی از افکار و تخیلات تحریک کننده در اینصورت اصلا به سرت هم نمیزنه . این حدیث رو بکن ملکه ذهنت: حضرت علی علیه السلام میفرمایند : «اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول میکند» .

هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی ترکت رو متوقف نکن . حتی اگر لغزشی در راه ترک و در برنامه ترکت داشتی به هیچ وجه ترکت رو متوقف نکن و نا امید و دلسرد نشو . این لغزشها طبیعی هست . فقط به آخر کار فکر کن .

 

 

 

خودارضایی رو ترک کن و خودت رو با این کارت دوباره متولد کن . دیگه هم سعی کن به عوارضش فکر نکنی و کاملا بیخیال باش و همه چیز رو بسپر به خداوند . کلا خودارضایی رو فراموش کن و فکر کن تاحالا همچین کاری نکردی و به ترک خودارضایی هم فکر نکن (در این رابطه صفحه 79 رو بعد از این پست بخون که منظورمو دقیقتر متوجه بشی) . فکر نکن که کی خوب میشی، چقدر طول میکشه . برای بهبودیت ضرب الاجل درست نکن . مطمئن باش که خوب خوب میشی انشاالله . انشاالله اون روز رو خودت تجربه خواهی کرد . پس همین الان شروع کن .

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

حتما بخونید : عوارض خود ارضایی از نقطه نظر علمی (صفحه 7)

حتما بخونید : اگر گاه گاهی خود ارضایی انجام شود ایرادی دارد؟ (صفحه 35)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خود ارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ (صفحه 43)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : راه های ترک خود ارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : رهایی از خود ارضایی = شروع یک زندگی جذاب و دوست داشتنی (صفحه 2)

حتما بخونید : ترک گروهی خود ارضایی (صفحه 60)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها