عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

از دیگر ضررهای خودارضایی

دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۳۸ ب.ظ

صفحه 165

از دیگر ضررهای خودارضایی

 

افراد در اثر خودارضایی ممکن است که دچار زخم‌های آلت تناسلی و خستگی و ضعف شوند همچنین به صورت وسواس و اجبار نیز درمی آید.

افرادی که به خودارضایی مبتلا هستند، حتی در مواقعی که هیچ تحریک جنسی دریافت نمی‌کنند دچار نوعی احساس اجبار و وسواس برای انجام این عمل می‌شوند.

1. مختل شدن زندگی روزمره یکی از عوارض خودارضایی:

  • از دست دادن شغل، مدرسه یا رویدادهای مهم اجتماعی از اولین عوارض خودارضایی می باشد
  • ایجاد اختلال در فعالیت های روزانه از مضرات خودارضایی است
  •  
  •  
  • تاثیرگذاری بر مسئولیت ها و روابط از دیگر عوارض خودارضایی است
  • خودارضایی ممکن است راه فراری برای مشکلات ایجاد شده در روابط یا جایگزینی برای تجربه های واقعی باشد اما در واقع اینطور نیست

2. خود ارضایی موجب می شود فرد احساس گناه کند:

  • یکی از تاثیرات منفی خود ارضایی بر روان فرد احساس شرم یا گناه است. شاید بتوان این مورد را از بدترین عوارض خودارضایی دانست و همه مبتلایان آن را تجربه کرده اند.
  • این احساس گناه در افراد متفاوت است، یعنی یکی برای سلامتی جسمانی ناراحت می شود، یکی به خاطر گناهی که کرده ناراحت است و خیلی موارد دیگر اما نقطه مشترک همه آنها این است که حس ناراحتی بدی برای چند روز سراغشان می‌آید و این به تنهایی از بدترین عوارض خودارضایی  است.
  • این افراد معمولا بین بایدها و نبایدهای زندگی خود و این عمل پرضرر گیر می‌کنند. این احساس گناه موجب از بین رفتن عزت نفس، اعتماد به نفس وبروز علائم استرس زیاد فرد می‌شود.

3. تخلیه انرژی به شکلی بد از دیگر مضرات خود ارضایی است:

به واسطه قابل لمس بودنش می توان آن را یکی از اثرات برجسته خودارضایی دانست.خود ارضایی انرژی زیادی را از فرد می گیرد به علاوه افزایش احساس ضعف ناشی از خود ارضایی است بر عکس ارتباط جنسی ایمن و سالم با همسر که تنها به ارضای میل جنسی منجر می‌شود، استمنا باعث می‌شود کل قوای بدنی تخلیه شود، البته بهتر است به جای تخلیه بگوییم ضعیف می‌شود.به همین خاطر در بیان عوارض خودارضایی از واژه ضعف جسمانی استفاده می‌شود.

4. اعتیاد به خودارضایی از دیگر عوارض خود ارضایی است:

  • اعتیاد به خودارضایی می تواند ناشی از تغییرات بیولوژیکی بدن باشد.
  • طبق مطالعه جدیدی که در یک مجله پزشکی منتشر شده است افرادی که بیش از حد خود ارضایی می‌کنند و در واقع به این کار اعتیاد پیدا کرده اند فرق چندانی با افراد معتاد به مواد مخدر ندارند
  • خودارضایی بر روی روابط فرد تاثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند موجب بروز اختلال در کار و درس که نتیجه آن بازده کمتر فرد است شود.
  • حتی جالب است بدانید که این اعتیاد بعد از ازدواج و برقراری رابطه جنسی هم ادامه خواهد داشت چون دیگر مسئله نیاز جنسی مطرح نیست بلکه ذهن افراد به استمنا کردن عادت کرده است.

          پس می‌بینید که یکی از عوارض خودارضایی تغییر در نوع باورها و نیازهای رایج است.

5. اختلال در انزال:

 

خود ارضایی با اختلال در انزال در ارتباط است، این از عوارض خودارضایی است که اکثرا به آن مبتلا هستند!

6. تاثیر بر زندگی جنسی از مضرات خود ارضایی است:

این مورد با موردی که پیش از این ذکر شد یعنی زود انزالی یا دیر انزالی در ارتباط است. خودارضایی از این جهت که از لذت ناشی از رابطه جنسی می‌کاهد بر زندگی جنسی فرد تاثیر زیادی می‌گذارد.وقتی که فرد از رابطه جنسی کمتر لذت ببرد پس نمی‌تواند همسر خود را به ارگاسم برساند و آن حس ناب را به او منتقل کند

عوارض خودارضایی چگونه از بین میرود؟

نکته مهم دیگر این است برای از بین رفتن عوارض خودارضایی باید به طور پیوسته اینکار را انجام ندهید، برای از بین رفتن باید یک بار برای همیشه آن را ترک کنید و دیگر سمت آن نروید تا عوارض از بین برود.

اما دقیقا چطور؟ پاسخ خیلی ساده است، بدن ما بهترین درمانگر برای خود است، وقتی که خودارضایی نکنید، خواب درست داشته باشید، استرس و اضطراب نداشته باشید (ِیا مقدار کم باشد) و تغذیه مناسبی داشته باشید، به مرور زمان بدن شروع می کند به ترمیم خود و بعد از مدت ها کاملا به حالت عادی خود باز می‌گردد.

منبع: www.drsalehi.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : بهبود عوارض خودارضایی (صفحه 126)

حتما حتما بخونید : 110 فایده ترک خودارضایی (صفحه 154)

حتما بخونید: عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن (صفحه 37)

حتما بخونید: عوارض جسمانی استمنا (صفحه 11)

حتما بخونید: عوارض روحی استمنا (صفحه 14)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها