عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 23

 

 حتما بخونید :

پاسخ به 10 سوال متداول در مورد خود ارضایی :

 

۱) در استمناء از بدن منی خارج می شود، در رابطه جنسی با همسر هم  منی خارج می شود، پس چرا می گویند جلق زدن ضرر دارد؟!

این یکی از سؤالات بسیار رایج است و بعضی با همین استدلال خود را قانع می کنند که استمناء یا همان خود ارضایی ضرری ندارد و درست مثل رابطه جنسی با همسر است. در پاسخ به این سؤال باید گفت در رابطه جنسی با همسر به دلیل وجود تماس بدنی، مغز و قوای عصبی محیطی مجازی به وجود نمی آورند (یعنی فرد بر خلاف زمان جلق زدن خود را در محیط دیگری احساس نمی کند چون هر چه را که نیاز دارد پیش رویش هست). با توجه به این پزشکان حساب کردند انرژی ای که فرد در یک بار استمناء مصرف می کند 30 برابر انرژی ای است که در یک بار رابطه جنسی با همسر صرف می کند، برای درک بهتر می توان این مثال را مطرح کرد که اگر یک نفر 3 بار در هفته جلق بزند، درست مانند این است که 90 بار رابطه جنسی با همسر داشته! یا به بیان دیگر اگر کسی یک بار استمناء کند معادل این است که نیم ساعت به طور مداوم از بینی اش خون بیاید. بنابراین جلق زدن با رابطه جنسی زناشویی بسیار فاصله دارد. البته این فقط یکی از پاسخهاست.
برای اینکه پاسخ دقیقتر و کاملتر این سوال رو بگیرید حتما حتما روی صفحه 25 کلیک کنید . همچنین در صفحات مختلف وبلاگ به این موضوع از دید علمی اشاره شده ، از جمله صفحه 7 ، 9 ، 13 ، 44 ، 61 و ...

 

 ۲) آیا آمدن منی در خواب و دیدن خواب جنسی طبیعی است؟ آیا ضرری هم دارد؟

دیدن خواب جنسی و خارج شدن منی، نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه بسیار خوب هم هست زیرا هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی موجب تخلیه شما می شود حتی اگر کسی دو سه بار در طول هفته جنب شود (انزال در خواب) بازهم این اتفاق می تواند کاملاً طبیعی و بدون ضرر باشد، البته باید به این نکته توجه داشت کسانی که بیش از حد در طول روز به سکس فکر می کنند، دفعات دیدن خواب جنسی و جنب شدن آنها از حد عرف خارج شده و این تا حدودی مضر است.

 

۳) آیا خود ارضایی برای دختران هم ضرر دارد؟

 بله صد در صد. تفاوتی ندارد. خود ارضایی برای دختران (استشها) نیز بسیار مضر است و اکثر عوارض روحی روانی جسمی گفته شده در مورد پسران، در دختران نیز صادق است. از مهمترین عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی در دختران می توان به آسیب رسیدن به پرده ی بکارت، ضعیف شدن قوای جنسی، احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن، اختلال در رشد سیستم عصبی مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه، کاهش قدرت حافظه، عدم تمایل به جنس مخالف، ناباروری (البته در شرایط حاد) همچنین رو به افول قرار گرفتن زیبایی و برق چشمان و کاهش توانایی جذب جنس مخالف اشاره کرد. (البته باید به این نکته توجه داشت که خود ارضایی در صورتی می تواند باعث پاره شدن پرده ی بکارت شود که همراه با اعمال فشار و تحریک شدید آلت تناسلی باشد وگرنه خود ارضایی بدون اعمال فشار و تحریک شدید -علی رغم وجود عوارض بسیار زیاد دیگر و احتمال آسیب رسیدن به پرده ی بکارت- باعث پاره شدن پرده ی بکارت نمی شود.)

 

۴) عوارض خودارضایی به چه صورت است؟

عوارض بسیار زیاد و مختلف روحی، جسمی، اجتماعی، معنوی و ...

 

۵) اگر با انجام راه های گفته شده در ترک استمناء موفق به ترک آن نشدیم، چه کنیم؟

در این صورت سریعاً به یک روانپزشک متدین مراجعه کنید تا با متد های جدید پزشکی و روش های درمانی خاص به شما کمک کند.


۶) استمنا از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

استمنا گناهی بزرگ و حرام است و باید از آن اجتناب کرد.

 

۷) آیا انجام کارهای عبادی، در راه ترک استمناء فایده ای هم دارد؟

تجربه نشان داده کارهایی نظیر خواندن نماز، مطالعه ی کتب مذهبی از جمله قرآن، قرار دادن خود در محیط های معنوی و روحانی، یاد کردن خدای بزرگ و کمک خواستن از او بسیار بسیار مفید و اثر بخش می باشد!                                        

 من خود نمی دانم چه سرّی در این خواندن نماز نهفته است، ولی بارها و بارها دیده ام، بسیاری از بیماران استمناء، از نماز خواندن به عنوان ابزاری بسیار مفید و نقطه ی عطفی در راه ترک استمناء یاد کرده اند. به قول آن آیه ی معروف قرآن : "همانا نماز شما را از زشتی ها و بدی ها باز می دارد"، باشد که چنین شود...

( توکل کن به خدا . از خدا بخواه کمکت کنه . از خدا بخواه دستت رو بگیره . بعد ببین چطور دست بزرگ خدا رو میبینی که دستت رو میگیره . بعد اونوقت میبینی که چطور کمکت میکنه . بعد اونوقت میبینی که خدا از همون اول هم دستهاش آماده گرفتن دستهات بوده . بعد اونوقت میبینی که چقدر کارت جلو میفته . همچنین از ائمه حتما کمک بگیرید . از امام حسین و حضرت ابوالفضل بخواهید کمکتون کنند . این عزیزان رو واسط خودتون و خدا قرار بدید . خودتون خواهید دید که چقدر کارتون جلو میفته . حتی و حتی اگر به این مسائل اعتقاد ندارید باز هم کمک بخواهید ازشون . انقدر اهل بیت بزرگوار هستند که در این صورت هم کمکتون میکنند . شما بخواهید ازشون . امتحانش که ضرر نداره . معجزه نماز رو هیچ وقت فراموش نکنید . حتی اگر اعتقاد ندارید باز هم بخونید تا خودتون معجزه نماز رو ببینید . این حرف خیلی از کسایی هست که سالها این کار رو انجام میدادند ولی با توکل به خدا و خوندن نماز و کمک از اهل بیت تونستند از استمنا کلا و دائم خلاص بشند . )

 

۸) چرا بعضی ها سه، چهار سال است که استمناء می کنند ولی این عوارض و مشکلاتی را که می گویید در آن ها وجود ندارد، آیا نمی توان به این نتیجه رسید که استمناء ضرر ندارد؟

بله، احتمال دارد افرادی خوش بنیه بوده و حتی بعد از پنج،شش سال جلق زدن هم هیچ یک از عوارض استمناء را ظاهرا در خود نبینند، ولی مطمئن باشید در صورت ادامه این کار، بالاخره زمانی فرا خواهد رسید که پیوسته سرشان درد می گیرد، دستانشان می لرزد، چشمانشان تار می بیند، گوششان وزوز می کند، بیضه هاییشان کوچک می شود، بی حوصله و گوشه گیر می شوند و بعد از ازدواج هم نمی توانند آن طور که باید و شاید همسرشان را از نظر جنسی ارضاء کنند و ... .

تمام کسانی که خودارضایی میکنند، اگر ترک نکنند قطعا روزی به عوارض مختلف و بسیار زیاد آن دچار خواهند شد. بروز عوارض خودارضایی در افراد مختلف با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. ولی قطعیست.

یک نکته بسیار مهم هم در این زمینه وجود دارد و آن هم اینکه بسیاری از مبتلایان یا همه آنها به بسیاری از عوارض آن ممکن است مبتلا باشند در حالیکه خود از خیلی از آنها خبر ندارند و یا نمیدانند که عامل مشکلشان به طور مستقیم یا غیر مستقیم خودارضاییست. مثلا فردی که حافظه ای معمولی و متوسط دارد در حالیکه نمیداند در صورت مبتلا نبودن به خودارضایی حافظه اش خوب یا بسیار قوی میبود. یا کسی که حافظه اش خوب است ولی نمیداند در صورت مبتلا نبودن به خودارضایی حافظه اش بسیار قوی میبود و ... .

 

۹) آیا عوارض استمناء بعد از ترک آن از بین می روند؟

عوارض خودارضایی با ترک خودارضایی و گذشت زمان صد در صد از بین خواهد رفت ان شاءالله.

افرادی که با کارهایی نظیر دور کردن منابع تحریک کننده ی جنسی استمناء را کنار گذاشتند، شاهد آن بوده اند عوارض ناشی از استمناء به مرور زمان ازبین رفته و بدن مجدداً سرزندگی و طراوت قبلی خود را به دست آورده است.

برای اینکه پاسخ دقیق این سوال رو بگیرید حتما روی صفحه 1 کلیک کنید .

 

۱۰) تا به حال چند بار تصمیم به ترک استمناء گرفتم ولی هر بار موفق نشدم و الآن شدیداً احساس نا امیدی می کنم و به خاطر اراده ی ضعیفم از خودم متنفر شده ام، می گویید چه کنم؟

دوستان خوب من، ترک استمناء کار سهل و ساده ا ی نیست، اتفاقاً برعکس، کار بسیار سختی نیز می باشد! شما دارید با قوی ترین و سرکش ترین نیروی غریزی یعنی نیروی شهوت آن هم در شرایطی که این همه عوامل تحریک کننده ی جنسی وجود دارد مبارزه می کنید بنابراین احتمال دارد شما چند بار تصمیم به ترک استمناء بگیرید ولی موفق نشوید اما نباید احساس ناامیدی کنید و با خود بگویید "من اراده ای ضعیف دارم وهیچ وقت نمی توانم جلق زدن کنار بگذارم!"، این خیلی غیر طبیعی نیست که شما چند باری در راه ترک استمناء شکست بخورید ولی نباید امیدتان را از دست بدهید و مایوس شوید و خودتان روی خودتان تاثیر منفی بگذارید و به خودتان تلقین کنید فردی بی اراده هستید!

باید هر بار قاطعانه تصمیم بگیرید که دیگر استمناء نکنید و این را مد نظر داشته باشید که خیلی ها قبل از شما بودند که چند باری در راه ترک استمناء شکست خوردند ولی بالاخره توانستد با دوری کردن از منابع تحریک کننده و تقویت اراده، استمناء را کنار بگذارند.

و این را هم بدانید با اراده ای که شما به واسطه ی ترک استمناء و مبارزه با نفس به دست میاورید، شمشیری به دست دارید که برنده تر از هر شمشیر دیگری است و با این اراده می توانید کوه آهن را آب کنید! به قول پروین اعتصامی:

در افتادی چو با شمشیر نفس و در نیفتادی/به میدان ها توانی کار بست این پهلوانی را

(بهترین لحظات عمرتون زمانی هست که بعد از احتمالا مدتی کوتاه، کاملا رها و خوب شدید . در این زمان چیزهایی رو خداوند بهتون میده که حتی در خواب هم نمیدید . اراده کن و با توکل به خدا همین الان این کار مورد غضب خدا و پر ضرر رو بذارش کنار تا خودت اون روزهای دوست داشتنی رو هر چه زودتر تجربه کنی)

 

منبع : mostafa2m.blogfa.com (با اندکی دخل و تصرف)

 

 

استمنا و استشها اگر یه چیز رو بهت بده (که نمیده) در عوض دهها چیز رو ازت میگیره . ولی تو میتونی کاری کنی اون یک چیز (ندادت) با چیزهایی که مال خودت هست و ازت گرفته بوده و یا خواهد گرفت عوض بشه . البته به علاوه جوایز خداوند که بعد از پاک شدنت و در همون اوایل ترک و به تدریج بعد از مدتی کوتاه بهت میده . پس به خودت و عمرت ظلم نکن و همین الان برای همیشه بذارش کنار .  اگر هزاران بار هم توبت رو شکستی باز نا امید نشو و تصمیم بگیر که با یه اراده قوی این کار رو ترک کنی . همین الان که این متن رو خوندی بیشتر از یک قدم، برای ترک قدم گذاشتی . معجزه نماز رو فراموش نکن . کسانی رو میشناسم که اصلا نماز نمیخوندند ولی بعد از ترک خود ارضایی نماز خون شدند . این خودش نشون میده که چقدر نماز تاثیر داره در ترک خود ارضایی .

همین الان یه اراده قوی و از ته دل بکن و شروع کن . یادت باشه که برای ترک مطمئن و درست و برای این که کاملا خوب بشی باید از چیزهای تحریک کننده کاملا دوری کنی . خودت رو خودت نجات بده . همه چیز با اراده تو میتونه برگرده سر جای اولش . حتی میتونی بهتر از قبل هم بشی . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها