عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 61

حتما بخونید :

خود ارضایی از دید روانشناسی :

 

"پیامد های روحی روانی خود ارضایی"  

 

 
رفتار ما با بدنمان :
بدن انسان یکی از پیچیده ترین دستگاه های عالم خلقت است که باید ازآن درست استفاده کنیم. حالت شما و میزان شادی و خوشحالی شما مستقیما از رفتار شما با بدنتان، تاثیر می گیرد. اعتیاد به خود ارضایی، تاثیر مستقیم بر سلامت روحی دارد این مساله خصوصا در مورد خود ارضایی صدق می کند، چرا که با بدنتان بد رفتار می کنید. هر کسی که با بدن خود بد رفتار کند به طور غریزی احساس بدی خواهد داشت. بعضی افراد این احساسات را نادیده می گیرند، و وانمود می کنند خوشحال هستند در حالیکه واقعا این طور نیست، چرا که در صلح و آرامش درونی با خود نیستند.

خود ارضایی و اعتماد به نفس :
وقتی که نتوانیم بر هیچ یک از بخش های زندگیمان کنترلی داشته باشیم، خوشحال نیستیم. اعتیاد به خود ارضایی باعث می شود که شما کنترلی بر خود نداشته باشید و این بدن و نفس شما است که بر شما کنترل دارد. وقتی بدن شما میل و برانگیختگی جنسی را حس می کند، شما احساس می کنید هیچ حق انتخابی ندارید و هر آنچه او بخواهد انجام می دهید. این احساس اسیر شدن، باعث ضعیف شدن اعتماد به نفس و توانایی شما در کنترل خیلی از جنبه های زندگی خواهد شد. وقتی ما بتوانیم هدف مشخصی را انجام بدهیم، این به ما در توانایی کنترل بر خودمان ، اعتماد به نفس میدهد. وقتی ما خود ارضایی می کنیم، اعتماد به نفس به طور کلی از بین می رود.

بدن انسان و خود ارضایی :
خود ارضایی از لحاظ احساسی زیانبار هست. بدن ما برای این آفریده شده، که برای یک هدف خوب به کار گرفته شود و درس مهمی به ما بیاموزد، طوری که شخصیت ما قوی شود و رشد کند. ما قصد داریم بدنمان و سرنوشتمان را کنترل کنیم. با کنترل و مهار کردن نفس و کالبدمان است که قوی و دلگرم می شویم. بیشتر افراد موفق و دارای اعتماد به نفس در جهان کسانی هستند که یاد گرفته اند ، خوددار باشند.
وقتی ما ازدواج می کنیم، از بدنمان برای خلق یک رابطه عاشقانه همراه با احساسات عمیق با شخص دیگر استفاده می کنیم. این عمل، سهیم کردن احساستتان با شخص دیگری هست و پیوند و یکی شدنی را به وجود می آورد که هرگز در خودارضایی تجربه نمی شود. افراد مجرد قبل از ازدواج، باید بر جسم و نفسشان کنترل داشته باشند وگرنه فعالیت جنسی عادی برایشان رضایت بخش نخواهد بود . خود ارضایی عملی خود خواهانه است که در آن هیچ پیوند عاشقانه ای خلق نمی شود.

خود ارضایی و روابط :
زندگی با انواع رابطه های عاشقانه، کاری، حرفه ای و دوستانه سرو کار دارد. وقتی شخص خود ارضایی می کند، توانایی برقراری او برای ارتباط اجتماعی پایین می آید. خود ارضایی ما را گوشه گیر و درون گرا می کند. خود ارضایی باعث میشود که ما کمتر بیرون برویم و از شرم، خودمان را از دیگران جدا کنیم. شاید ما در شلوغی احساس ناخوشایندی داشته باشیم چرا که در روش معاشرت سالم نمی توانیم رفتارمان را کنترل کنیم. این در رابطه های عاشقانه ما تاثیر می گذارد. خود ارضایی، اثر نامطلوبی در بخش فیزیکی رابطه عاشقانه و گرایش به نادیده گرفتن دوستی و نیازهای احساسی، می گذارد که در زناشویی رضایت بخش نیست، چرا که خود ارضایی یک عمل خود خواهانه است، از انجا که شما با خودتان رابطه جنسی دارید، نیازی به شریک جنسی ندارید.

 


"پیامد های فیزیکی خود ارضایی"


دفعات خود ارضایی و کنترل آن :
اکثر حرفه های مربوط به سلامتی و بهداشت ، خود ارضایی را رواج می دهند، در حالی که آن اثرات منفی دارد. استدلال متداول آنان این هست که، شما در یک بازه زمانی ، آن را خیلی زیاد انجام ندهید، در این صورت کاملا سالم هست. دو مشکل با این ایده هست. اول اینکه ، منظور از تکرار زیاد چیست؟ چند بار در روز یا در هفته؟ مشکل دیگر و در واقع بزرگترین مشکل این است که اگر شما یک بار شروع کردی، متوقف کردن آن و پایین نگه داشتن تعداد دفعات بسیار دشوار است.
دو دلیل برای مشکل پایین نگه داشتن تعداد دفعات خود ارضایی، وجود دارد:
1. اول اینکه برای یک شخص معمولا خود ارضایی برای فرار و راحت شدن از استرس های زندگی است. زندگی تقریبا هر روز پر از دغدغه و استرس است و سرانجام شما خودتان را جایی می بینید که به خاطر هر استرس کوچک و ناچیز به هر دلیل خود ارضایی می کنید.
2. دلیل دیگر این است که بدن وجسم ما برای خود ارضایی آفریده نشده. هنگامی که خود ارضایی می کنید و هنگامی که رابطه جنسی سالمی دارید فعالیت های شیمیایی متفاوتی رخ می دهد. بسیاری از آنچه در طی این عمل ها و بعد از آن رخ می دهد ، از غده هیپوفیز ناشی می شود. دو هورمون اصلی دوپامین (Dopamine) و پرولاکتین (prolactin) اثر متقابل داشته و یکدیگر را تعدیل می کنند.

تفاوت فرایند خود ارضایی و رابطه زناشویی سالم :
دوپامین باعث ایجاد احساس هیجان و برانگیختگی جنسی می شود و پرولاکتین باعث ایجاد احساس رضایت ، راحتی و ارضا شدن می شود. وقتی که شخص بعد از برانگیخته شدن به اوج لذت جنسی می رسد، بدن می داند که برای خنثی کردن دوپامین ، پرولاکتین آزاد کند طوری که ما احساس راحتی و رضایت خواهیم داشت . در زناشویی این عمل، همراه با خیلی از احساسات و هیجان های عشق و محبت است و بنابراین احساس رضایت و خوشایندی چندین برابر است و شما با همسر خود هم از لحاظ احساسی و روانی و هم از لحاظ جسمی و فیزیکی ، ارضا می شوید. در این رابطه تعادل و هماهنگی وجود دارد.
در یک رابطه جنسی سالم پرولاکتین آزاد شده در اوج لذت جنسی نسبت به خود ارضایی ، 400% (چهار برابر) بیشتر است.
این به چه معناست؟ به این معنا که احساس رضایت و خوشایندی (relaxation) شخصی که خود ارضایی می کند، قابل قیاس با رابطه ی زناشویی معمولی نخواهد بود. در واقع شخصی که خود ارضایی می کند هیچ تصوری از آنچه از دست می دهد ندارد و در عوض نوع کاذبی از رابطه دارد، که همراه با خیال پردازی هایی است که همیشه تغییر می کنند و گسترش می یابد تا بلکه شخص کمی حس خوشایند و رضایت داشته باشد، چرا که از لحاظ روانی ارضا نمی شود. شخصی که خود ارضایی می کند این کار را برای برانگیخته شدن با میزان های ناهماهنگی از دوپامین، ادامه می دهد. بعد از خود ارضایی ، لحظه ای احساس خوشایند و لذت می کند، اما انگیختگی جنسی سریعا باز می گردد و فرد در واکنش به انگیختگی جنسی و ایجاد حس لذت دوباره، مجبور است، مجددا خود ارضایی کند. بنابراین همراه یک دوره کوتاهتر از راحتی و رضایت، شخص باید چندین بار خود ارضایی کند، تا به میزان معادل رضایت و لذتی که آنها می توانند در زناشویی سالم داشته باشند برسد، که هیچ وقت با خود ارضایی به چنین سطحی از لذت نخواهد رسید.
همانطور که در بالا ذکر شد احساسات سرخوشی اعتیاد خود ارضایی، از ترشح مواد شیمیایی در ذهن که طی ارگاسم و اوج لذت جنسی آزاد می گردد، به وجود می آید. همچنانکه ذهن شروع به ایجاد این احساسات می کند، فرد رسیدن به اوج لذت جنسی سریعتر و بیشتر را دنبال می کند. فرد آنچنان به احساس خود ارضایی خو می گیرد ، طوری که گاهی فعالیت جنسی عادی برایش رضایت بخش نخواهد بود. اعتیاد با فعالیت کوتاه و شدید و رسیدن سریع به اوج لذت جنسی، کامل میشود . متاسفانه این برای زوج ها در یک رابطه جنسی خیلی رضایت بخش نیست. به یاد داشته باشید که عشق حقیقی همراه با خود داری و تعهد هست.

 

ترجمه توسط کانون ترک خود ارضایی


منابع:


newlifehabits.com
[1] Brody, S., & Kruger, T. H. C. (2006).: Biological Psychology Vol 71(3) Mar 2006, 312-315

 

منبع : fantasydream.blogfa.com (با اندکی تصرف)

 

خودارضایی سراسر ضرر هست و ترکش سراسر فایده . برای ترک خودارضایی کافی هست که خودت بخواهی . این عادت پرضرر رو با توبه و توکل به خداوند بذارش کنار .

ترک خودارضایی بدون دوری از عوامل تحریک کننده، امکان پذیر نیست . به هیچ وجه امکان پذیر نیست . در ثانی بهبود کاملت و از بین رفتن تمام عوارضش هم بدون دوری از عوامل تحریک کننده امکان پذیر نیست .

شما دوست من، که به این عادت گرفتار هستی و میخواهی ترکش بکنی، بهت تبریک میگم که شاید داری بزرگترین تصمیم زندگیت تا آخر عمرت رو میگیری . مطمئن باش که تمام عوارضی که گریبانگیرت هست و خدای نکرده گریبانگیرت خواهد شد، در صورت ترک خودارضایی و دوری از عوامل تحریک کننده، صد در صد از بین خواهد رفت به لطف خداوند . شک نکن .

پس همین حالا توکل کن به خداوند و خودت رو برای همیشه از شر این عادت پرضرر راحت کن و به این وسیله خودت رو به معنای واقعی کلمه دوباره متولد کن . وقتی ثانیه به ثانیه زندگیت برات ارزش پیدا میکنند و وقتی انقدر حالت خوبه که فکر میکنی همه چیز سر جاش هست و  دوست داری خیلی زیاد عمر کنی و وقتی دیدت به همه چیز عوض میشه، اونوقت زمانی هست که ارزش بزرگ این تصمیمت رو خیلی درست تر خواهی دونست و اگر هزار بار هم به عقب برگردی باز هم تصمیم به ترک رو میگیری . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 
 
 

حتما بخونید : اگر گاه گاهی خود ارضایی انجام شود ایرادی دارد ؟ (صفحه 35)

حتما بخونید : راههای ترک خودارضایی (صفحه 30)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها