عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

مسیر پاکی

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

فحه 168

مسیر پاکی

ماها همه صاحب داریم. صاحب همه ماها خداست. ماها حق نداریم به خودمون آسیب بزنیم. با خودارضایی آسیبهای بزرگی به خودمون میزنیم. ما با خودارضایی فقط به خودمون آسیب نمی زنیم بلکه به دیگران مخصوصا خانواده خود آسیب میزنیم. به عنوان مثال یکی از عوارض خودارضایی بداخلاقی غیر قابل توضیح هست و این بداخلاقی با خانواده، دیگران و نزدیکان فرد صورت میگیره.

حالا حساب کن اگر ترک کنی و در مسیر پاکی باشی چقدر کار بزرگی کردی. هرگز ترک خودارضایی رو کار کوچکی نپندار. ترک خودارضایی کار بسیار بزرگی هست.

فرض کنید دنیا مثل یه اتوبوسه. حالا یه سوال از شما دارم. آیا تو این اتوبوس که دیر یا زود به ایستگاه پایانیش میرسه غمگین باشی بهتره یا شاد باشی؟ ما بخواهیم نخواهیم اتوبوس دنیامون به ایستگاه پایانیش میرسه و زندگی دنیایی ما تموم میشه و ما میمیریم و به برزخ وارد میشیم. حالا باز سوالم رو میپرسم. تو اتوبوس دنیا غمگین باشی بهتره یا شاد باشی؟ مریض باشی بهتره یا سالم باشی؟ خودارضایی باعث غمگینیت میشه. باعث امراض مختلف میشه. خودارضایی رو بذار کنار، و در اتوبوس زندگی که با سرعت در حال حرکته شاد باش و سالم.

بعضی ها در مسیر پاکی قدم میذارن و بعد از چند روز یا چند ماه، یک لغزشی براشون پیش میاد و ناامید میشن. ناامیدی این افراد بزرگترین اشتباهشون هست. و چون ناامید شدن، دوباره و چند باره مرتکبش میشن. بعد از اون لغزش اولت چرا دلسرد میشی و دوباره و چندباره تکرارش میکنی؟ اون لغزش اولت طبیعی هست ولی لغزشهای بعدت رو نباید مرتکب بشی. این به خاطر اینه که شما همه چیز رو تموم شده میدونی در صورتیکه اون مدتِ ترک قبلیت سر جاش هست و تاثیرش رو در ترک همیشگیت قطعا خواهد گذاشت. شما تصور کن اگر بعد از لغزش یا لغزشهای اولت، لغزشت رو تکرار نمیکردی چقدر خوب میشد و تاحالا برای همیشه این عادت رو ترک کرده بودی.

اما هیچ وقت برای شروع دیر نیست و حالا با توجه به این نکته مسیر پاکی رو تا انتهاش برو و تحت هیچ شرایطی ناامید نباش و ترکت رو متوقف نکن.

اگر یک نفر خودارضایی رو ترک کرده باشه یعنی همه میتونند ترک کنند. حالا که اینهمه آدم ترک کردند برای همیشه، تو هم میتونی و چیزی از اونها کمتر نداری. با خودت نگو شرایط من فرق داره با بقیه. این افکار رو شیطان میاره به ذهنت که ناامیدت بکنه. به این افکار بیخود و باطل اعتنا نکن. خیلیها شرایطشون از تو خیلی بدتر بوده و ترک کردند.

وقتی میخواهی خودارضایی رو کنار بذاری سینتو سپر کن و با قدرت بذارش کنار. احساس ارزشمندی بکن. خودارضایی رو بی ارزش بدون. اونوقته که خیالت راحت میشه و آرامش پیدا میکنی و دیگه بی قرار نیستی.

خودارضایی رو ترک کن. اینو بدون که ترک خودارضایی یعنی تولد دوباره تو. خودارضایی در تمام جوانب زندگیت تاثیر بد گذاشته. برای همینه که وقتی خودارضایی رو ترک میکنی همه این آثار بد رو از بین میبری و فواید بسیار زیاد ترکت در تمام جوانب زندگیت اثر میکنه و اصلا یه آدم دیگه میشی (دوباره متولد میشی). یه آدم سالم و قدرتمند، با اعتماد به نفس و عزت نفس بالا، و صفات بسیار مثبت و خوب که در اثر ترک خودارضایی به دست میاری.

یا علی

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : تلنگری به خودت برای ترک خودارضایی (صفحه 54)

حتما بخونید : 3 تلنگر مهم برای ترک خودارضایی (صفحه 156)

  • ۰۳/۰۲/۱۴
  • علی علی

ترک خودارضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها