عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

گام به گام تا ترک خود ارضایی (حتما بخونید)

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ

صفحه 22

حتما بخونید :

گام به گام تا ترک خودارضایی :


برای شروع گامها این موضوع را توجه کنید که اولین ماه ترک خود ارضایی سخت ترین است و بعد از آن عادت میکنید و راحت تر میشود. پس گامهای زیر را شما برای یک ماه انجام دهید تا برایتان ثابت شود میتوانید.

مراحل زیر را انجام دهید :


مرحله اول: تصمیم گیری

قبل از هر چیز شما باید واقعا تصمیم به ترک آن گرفته باشید. چون شما این مطلب را میخوانید معلوم است مرحله اول را طی کردید. اما باید بگم این مهمترین مرحله است تا شما از ته دل تصمیم به ترک نگرفته باشید هیچکس نمیتواند شما را وادار به این کار کند. پس اگر هنوز دو دل هستید همین الان تصمیمتون رو نهایی کنید.

مرحله دوم: پاکسازی

تمامی عکس ها و یا فیلمها و … که به نظر شما باعث تحریک شما میشود را باید دور بریزید. و یا اگر در کامپیوتر است آنرا کامل پاک کنید ( نه توی سطل آشغال ویندوز که بتوان دوباره به آن دسترسی پیدا کرد). هیچ چیزی که باعث تحریک شما میشود نباید در دسترس شما باشد.

از افکار تحریک کننده هم پرهیز کنید و اگر فکر تحریک کننده ای به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید و سریع ذهنتون رو ازش منصرف کنید.

 

مرحله سوم: شناسایی زمان انجام خودارضایی

شما باید ببینید چه موقع اقدام به خودارضایی مینمایید. منظورم اینه که شب وقتی تنها هستید و یا در طول روز و یا در حمام و ….
این مرحله نیز مهم است زیرا با اینکار میتوانید بفهمید کی به سراغ این عمل میروید و میتوانید با برنامه ریزی از آن جلوگیری کنید.

مرحله چهارم: پر کردن برنامه

اگر شما در طول روز این کار را انجام میدهید یعنی در روز شما وقت آزاد زیاد دارید پس باید وقت خودتون رو با کارهای دیگه پر کنید چون اگر بیکار بمونین دیر یا زود شما میخواین دوباره به عادت خودتون برگردید. اگر در شب است یعنی روزها کم فعالیت دارید و شب خوابتان نمیگیرد پس این کار را انجام میدهید حتی بعضی اوقات برای پر کردن وقت این کار را میکنید. اگر در حمام، پس باید حمام رفتنتان را کوتاه کنید.
و یا اگر هیچ زمان خاصی نداره اینطور رفتار کنید:
روزهاتون رو با برنامه های مختلف درسی و ورزشی و بیرون رفتن پر کنید حتی چند ماهی سر کار برید که واقعا کمک میکنه. یکی از خوبیهای کار اینه که مجبورید صبح برید سرکار و شب که برمیگردید اونقدر خسته اید که فکر اونکارم نمیکنید!

مرحله پنجم: شمارش روزهایی که پاک بودید (پشت سر هم)

روزهایی رو که پاک ماندید و خود ارضایی نکردید را برای خودتان در جایی علامت بزنید. مثلا بشمارید این دفعه یک هفته پاک بودم ولی اگر دوباره خدای نکرده لغزش پیدا کردید، باید شمارش را از اول شروع کنید.

(نکته بسیار مهم: البته این به این معنی نیست که شما مدام به خودارضایی فکر کنید. چون اگر بهش زیاد فکر کنید عاقبت دوباره به سمتش کشیده میشید. شما خودارضایی رو فراموش کنید و اصلا فراموش کنید روزی خودارضایی میکردید و حتی به ترک خودارضایی هم فکر نکنید. برای اینکه منظورم رو بهتر متوجه بشید بعد از خوندن همین صفحه، صفحه 79 رو حتما بخونید. البته این نکته ای که عرض کردم منافاتی با شمارش روزهای ترک نداره. ضمن اینکه شما که لازم نیست تا آخر عمر روزهای پاکیتون رو بشمارید. شما بعد از یکی دو ماه که اصلا خودارضایی رو انجام ندادید دیگه لازم نیست روزهای ترکتون رو بشمارید.)

مرحله ششم: تنبیه

هر باری که شما دوباره خودارضایی کردید باید خودتون رو تنبیه کنید. تنبیه هر کس فرق میکنه مثلا : این تنبیه که به ازای هر بار تکرار این عمل ۵۰۰۰ تومان به صندوق صدقات انداخته و ۳ روز اضافه سر کار برید و ۵۰ تا شنا در خشکی. البته هرچی تنبیه سختتر باشه مطمئنا بهتره چون بیشتر جلوی شما رو میگیره. به هیچ وجه تنبیه کردن خودتون فراموش نشه . به هــــــــــــــــیچ وجــــــــــــــــــــــــــــــــــــه . هرباری که شما وسوسه میشین خودارضائی کنید بی اراده یاد تنبیه خواهید افتاد و به این فکر میکنید که آیا می ارزد؟! و اگر تنبیه سخت باشه پشیمون میشوید پس تنبیه باید سخت باشد.

مرحله هفتم: جایزه

برای خودتون جایزه نیز در نظر بگیرید. مثلا بگویید اگر بیش از ۲۰ روز پشت سر هم پاک بودم میروم و یک ادکلن جایزه برای خودم میگیرم. و یا هر چیزی که شما را خوشحال میکند. ببینید چه چیزی دوست دارید جایزه بگیرید و به ازای پاک بودن آنرا به خود جایزه دهید.

مرحله هشتم: پیشگیری در زمان اوج

ممکنه مثلا شما ۱۰ روز پاک باشید ولی دیگه طاقتتون به آخر رسیده و نمیتوانید ادامه دهید و به سراغ انجام خود ارضایی میروید, در این مواقع باید هر چه زودتر خودتون رو از تنهایی در بیارید. یا برید بیرون از خانه و یا برید پیش کسی. مطمئنا بعد از اینکه رفتید خوشحال میشوید که خوب شد خودارضایی نکردم. گاهی اوقات شما در یک لحظه با تمام وجود وسوسه میشوید اما کافیه برای یک ثانیه از آن حال و هوا دور شوید تا دیگر این کار را نکنید.

مرحله نهم: اعلام نتیجه

شما مرحله به مرحله کار خودتون رو میتونین اینجا اعلام کنید و اگر دچار شکست شدید علت آنرا از نظر خودتون بیان کنید تا بیشتر بتوان کمکتون کرد. اگر ترک این عادت زشت رو گروهی انجام بدید موفقیت بیشتر خواهد شد. پس اگر حرفی در این رابطه داشتید در قسمت نظرات همین پست ارسال کنید.

همانطور که گفتم ماه اول سختترین ماه است و بعد کم کم عادت خواهید کرد پس شما فقط یک ماه این مراحل را در پیش بگیرید تا به قدرت خودتون در ترک آگاه شوید.

این موضوع را نیز بدانید که هر وقت جلوی ضرر رو بگیرین منفعته پس نگین به خودتون که من چند ساله دارم خود ارضایی میکنم پس آب از سر من گذشته! همین امروز ترک کنید.
باور کنید خواندن قرآن و نماز میتواند بینهایت کمک کنه. شما فقط یک ماه امتحان کنید تا باورتون بشه.
شما ۳ بار در روز نماز میخوانید پس باید ۳ بار در روز وضو داشته باشید. برای وضو نیز نباید جنب بود پس شما برای این نمیتوانید خودارضایی کنید و خود این عمل یک بازدارنده بسیار قوی است و در ضمن آرامش عجیبی نیز پیدا میکنید و ذهنتان از افکار آلوده پاک خواهد شد. همین پاک شدن ذهن خیلی مهم است زیرا ذهن خیلی از ما جوونها رو فیلمهای مبتذل پر کرده است و کثیف کرده است با خواندن نماز و قرآن ذهن پاک شده و از شر این افکار که ما رو به خود ارضایی میکشونن رها میشوید.

پس اگر حتی خیلی کم به خدا ایمان دارید نماز را در برنامه خوتون بگنجید تا معجزه اون رو ببینید.



منبع : www.myfg.ir/s/5      
روانشناسی و مشاوره


مرحله دهم (شاید با کمی صبر) ورود به یک زندگی دوست داشتنیست . تولد دوباره شماست . غنیمت شمردن ثانیه به ثانیه زندگیتون هست . اهدای جوایز خداوند به شماست . احساس قدرت زیادیست که از پاداش های خداوند به شماست . پیش مردم عزیز شدن شماست بدون اینکه دلیلش رو بدونید ، که از جوایز خداوند برای ترک این کار مورد غضبش هست . دوست داشتنی ترین لحظات عمرتون در مرحله دهم به لطف خدا اتفاق خواهد افتاد .

 

 

 


  یا علی


نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)


 

نظرات (۸)

سلام ممنون که انقدر زحمت کشیدین و تجربیات و اطلاعات واقعا ارزشمندی که جمع اوری کردین رو رایگان در اختیار دیگران قرار میدین ولی یک سوال چرا راجب جوع و گرسنگی و روزه گرفتن که  به راحتی موجب ترک این گناه میشه چیزی نگفتین یا خیلی کم گفتین...؟؟؟!!!

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. البته صفحه 48 وبلاگ در مورد تاثیر بسیار زیاد روزه در ترک خودارضایی هست و در صفحات دیگر هم اشاره شده به این موضوع بسیار مهم. همچنین در پاسخی که به نظرات بچه ها داده شده از تاثیر زیاد گرسنگی و روزه، در ترک خودارضایی صحبت شده. ولی شما بسیار درست میفرمایید. جا داره خیلی خیلی بیشتر روی این مسئله مهم (یعنی تاثیر بسیار زیاد گرسنگی و روزه در شکستن عادت نفس و اسیر کردن نفس و کنترل شهوت و ترک خودارضایی) تاکید بشه و تمرکز بشه روش و خیلی بیشتر در این رابطه گفته بشه و مطلب گذاشته بشه. ان شاءالله به امید خدا مطالب بیشتری در این رابطه در وبلاگ گذاشته خواهد شد.
بسیار ممنونم از نظر ارزشمندتون و نظرات ارزشمند دیگر عزیزان.

دو حدیث زیبا از صفحه 62 در همین رابطه:

44- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :

گرسنگى، چه خوب یاورى براى اسیر کردن نفس(تربیت نفس) و شکستن عادت آن است.


منبع: غرر الحکم و درر الکلم، عبدالواحد بن محمد التمیمی، مکتب الإعلام الإسلامی، قم، 1366 ه.ش، ح 9944


 33- حضرت علی علیه السلام :

ای جوانان! هر یک از شما قدرت ازدواج دارد، ازدواج کند و اگر قدرت ندارد روزه بگیرد؛ زیرا روزه گرفتن برای کنترل شهوت مفید است.


منبع: بحار الانوار، ج100، ص220

سلام .. ببخشید من این مشکل رو از ۱۴ سالگی داشتم و از موقعی که فهمیدم این کار ضرر داده همواره سعی در ترکش داشتم ولی هیچ موقع موفق نشدم بذارمش کنار 😔 .. اوایل خودمو میتونستم تا ۲۰ روز یا بیشتر نگه دارم ولی با ورود کرونا و تو خونه موندن این مشکل به ۳ یا ۴ روز یه بار منجر شد .. ولی هیچ وقت از رحمت خدا نا امید نشدم و دوباره ودوباره سعی در ترک داشتم ولی دیگه از خودم خسته شدم که این قدر بی عقل هستم که دائم به بدن خودم آسیب میزنم .. راهکارشو یاد گرفتم که یک نباید تنها باشم و دو برنامه ریزی داشته باشم ولی متاسفانه از بس این عمل باعث تضعیف اراده ام شده که بعد از ۴ یا ۵ روز برنامه ریزی یه روز که برنامه ریزی نمیکنم این کار به سراغم میاد .. بعضی مواقع جلوشو میگیرم ولی واقعا سخته انگار توی بدن و دلم آشوب و طغیان ایجاد میشه و دلهره میگیرم .. لطفا کمکم کنید 

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که در حال ترک هستید.
برنامه ریزیتون رو طولانی کنید نه فقط برای چهار پنج روز. در مورد راهکارهای عملی تقویت اراده حتما صفحه 43 وبلاگ رو بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p43

در مورد لغزشتون شما حتما صفحه 157 رو بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p157
در مورد ترکتون و لغزشتون و اینکه میگید فشار میاد، حتما نکته 71 و 95 و 97 از صفحه 146 رو بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146

همچنین این نکته رو هم بگم که اوایل ترک ممکنه کمی سخت باشه ولی بعدش براتون عادی میشه. در مورد همون اوایل ترک هم اگر نکاتی که لینکشون بهتون دادم رعایت کنید مطمئن باشید خیلی سختیش و فشار کمتر میشه یا از بین میره.
صفحه 33 وبلاگ رو هم حتما بخونید.

سلام من چند سالی میشه که خود ارضایی میکنم یکبار هم ترک کردم و تا چند ماهی هم دست به اینکار نزدم اما بعد از چند ماه نمی‌دونم چطور شد که دوباره شروع شد و خیلی هم در تلاشم که اینکارو انجام ندم اما همش شکست میخورم.

لطفاً کمک کنید راه حل هایی پیشنهاد بدین بغیر از ازدواج منتظر پاسخ شما هستم

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که میخواهید ترک کنید.
صفحه 33 وبلاگ رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p33
صفحه 43 رو هم حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p43
و نکته 85 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146

ضمنا حتما از امام حسین (ع) کمک بخواهید. حتما کمکتون میکنن. از امام حسین بخواهید که از خدا بخواد کمکتون کنه. مطمئن باشید بسیار بسیار تاثیرگذار هست و بهتون در ترک کمک میکنه.
مطالبی که لینکشو دادم حتما بخونید.

سلام من ۱۶ سالمه و از سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی این گناه رو انجام میدم . البته اون اوایل اصلاً از مضرات و یا اینکه این عمل یک گناهه خبر نداشتم و فقط حالت کنجکاوی کودکانه بود 

این کار باعث شد از نماز و خدا دور بشم

اما بعد از مدتی (حدود یک سال) خودم حس کردم این کار ایراد داره و ممکنه به سلامتیم ضرر بزنه پس انجامش ندادم 

یک سال گذشت و من دیگه سراغ این کار نرفتم

اما نمیدونم چیشد که دوباره بعد از یکسال رفتم سراغش 

اینبار حتی دنبال مضراتش هم رفتم اما فایده نداشت

الان تقریباً یک هفته درمیون برمیگردم سراغش

من واقعاً پشیمونم و هر بار احساس بدی دارم اما نمیدونم چیکار کنم . هر کاری خواستم بکنم که دیگه انجامش ندم بازم سست شدم هر دفعه به خودم میگفتم دیگه انجامش نمیدم ولی فایده نداشت

واقعاً نمیدونم چیکار کنم

 

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که میخواهید ترک کنید.
نمازتون رو حتما بخونید. نمازتون رو ترک نکنید. نماز در ترکتون هم بسیار تاثیر مثبت میذاره.
صفحه 33 وبلاگ رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p33
و نکته 85 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
حتما از امام حسین (ع) کمک بخواهید. حتما کمکتون میکنن. از امام حسین بخواهید که از خدا بخواد کمکتون کنه. مطمئن باشید بسیار بسیار تاثیرگذار هست و بهتون در ترک کمک میکنه.
مطالبی که لینکشو دادم حتما بخونید.

سلام ببخشید میخواستم بگم من دارم ترک میکنم اما ی سری شبا تو خواب ارضا میشم 

میخواستم بدونم ک

باعث لاغری؟

گودی چشم؟

و قوس کمر نمیشع؟

و

و

و

 بخدا خسته شدم هی ترک میکنم شبا ارضا میشم تو خواب

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین.
طبیعیه و مشکلی نیست.
جنب شدن در خواب هیچ گناه و ضرر و ایرادی نداره و یه چیز طبیعی هست و باعث هیچ مشکل و عارضه ای هم نمیشه.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام من الا 22سالمه و از سن 12الی13سالگی که ابم اصن نمیومد اینکارو انجام می‌دادم **** ***** و الا چند ساله هرررررچه سعی میکنم نمیتونم دورش کنم اگ یک هفته نکنم حتمن سر یک هفته تو یه روز دو سه مرتبه انجام میدم

دیگه دارم دیوونه میشم 

بعد از هربار تا حد مرگ احساس گناه میکنم.... 

چیکار کنم؟؟ ؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟ بجز ازدواج........ 

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که میخواهید ترک کنید.
شما نکات 77 و 85 و 97 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
صفحه 33 رو هم حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p33

ببخشید یه سوالی داشتم ببینید بعضیا هستن مثلا هفته ای یکبار مبتلا میشن بعضیا هم هستن دیر به دیر اینکارو انجام میدین میخاستم ببینم این باعث میشه مضراتش کم بشه؟

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم.
خودارضایی یکبارش هم حرام هست و ضرر داره و باید ترک بشه.
کمتر بشه ضررش هم کمتر میشه احتمالا ولی نکته 33 از صفحه 93 رو براتون میذارم بخونید:
33- آیا خودارضایی به میزان کم ضرر نداره ؟
نه . خودارضایی به میزان خیلی کم هم ضرر داره (به صفحه 35 مراجعه کن) . ضمن اینکه نمیشه کم نگه داشت به دو دلیل (به صفحه 61 مراجعه کن) . 

والله من از این جق خسته شدم همش تقصیر تلگرام بود چون توش درس دارم لازمش دارم نمیدونم چیکار کنم که از دست این جق راحت بشم 

پاسخ:
سلام. دوست من باید از عوامل تحریک کننده پرهیز کنید.
دوست من در مورد ترک، نکته 70 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
با توجه به مسئله ای که گفتید شما حتما با این بخش احکام و مشاوره ای که بهتون لینک و شمارشونو میدم صحبت کنید.

دوست من برای مشاوره و احکام و ... میتونید برید به این سایت و یه لحظه ای عضو شید و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید. آنلاین بهتون جواب میدن:

http://javab.ir/09640/

یا میتونید زنگ بزنید به شماره 096400 بدون پیش کد و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها