عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

خودارضایی چه عوارض و پیامدهای ناگواری دارد؟

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳ ب.ظ

صفحه 158

خودارضایی چه عوارض و پیامدهای ناگواری دارد؟

 

 

این عمل از جهات مختلفی می تواند روی شما و سلامتی بدنتان تاثیر منفی بگذارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

کاهش سلامتی بدن:

حدود 4 تا 8 روز طول می کشد تا منی تولید شود؛ البته این موضوع به خود فرد هم بستگی دارد. برای اینکه مایع منی کیفیت خوبی داشته باشد به مواد معدنی، پروتئین و مواد غذایی سالم و مقوی نیاز است. فرد مبتلا به خودارضایی، سطح عمومی سلامتی اش به خاطر از دست رفتن این مواد مغذی کاهش پیدا می کند.

کاهش سلامتی استخوان ها:

فرد مبتلا به خودارضایی، دچار مشکلات استخوانی می شود. خودارضایی باعث می شود بخشی از استخوان که شامل فسفر، کربن و سایر مواد معدنی استخوانیست با کاهش کیفیت روبرو شود و در نتیجه فرد احساس کند که زانوها و مفاصلش موقع راه رفتن صدا می دهند یا دچار درد می شوند.

تغییرات چهره:

این عمل می تواند روی چهره شما هم اثر منفی و نامطلوبی بگذارد. فرد مبتلا احتمالا بعد از مدتی دچار کوچک شدن گونه ها و باریک شدن صورت می شود. از طرف دیگر، با اینکه جوش جوانی مساله طبیعی و نرمالی محسوب می شود اما افرادی که خود ارضایی می کنند بیشتر دچار آکنه می شوند. استمنا می تواند باعث بروز لکه هایی روی پوست صورت بشود و در برخی موارد تقارن چهره را هم از بین ببرد.

تاثیر منفی روی روند طبیعی زندگی:

افرادی مبتلا به خودارضایی، تمرکزشان را از دست می دهند و اعتماد به نفسشان هم کاهش پیدا می کند. معمولا این افراد از جمع گریزانند و ترجیح می دهند تنها باشند. نشان داده شده است که دانش آموزان مبتلا به خودارضایی نمی توانند به خوبی روی درس و فعالیت های مدرسه تمرکز کنند و بزرگسالانی هم که دچار این مساله هستند در کار و عملکرد اجتماعی شان با مشکل مواجه می شوند.

آسیب دیدن آلت تناسلی:

خودارضایی می تواند باعث آسیب دیدن واژن خانم ها یا آلت تناسلی آقایان شود. در برخی موارد حتی ممکن است مردانی که زیاد استمنا می کنند دچار نوعی بیماری اکتسابی به نام پیرونی شوند که در آن آلت تناسلی انحراف پیدا می کند و کج می شود.

افزایش استرس:

خودارضایی می تواند زندگی اجتماعی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. ابتلا به این عمل در دراز مدت شما را به فردی گوشه گیر و منزوی تبدیل می کند که مدام تحت فشار و استرس قرار دارد. در صورتی که احساس می کنید دچار این عوارض شده اید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا به شما کمک کند استمنا را ترک کنید.

تاثیر روی روابط جنسی:

خودارضایی عملی انفرادیست که می تواند زندگی جنسی‌ زناشویی را با اختلال روبرو کند. اگر عادت کنید که خودتان به تنهایی به ارگاسم برسید، ذهن و بدنتان فقط به واکنش های انفرادی پاسخ می دهند و در نتیجه ممکن است در روابط زناشویی با همسرتان دچار مشکل شوید و نتوانید از فعالیت جنسی دو سویه لذت ببرید.

وابستگی و اعتیاد:

نه فقط درباره استمنا، بلکه اعتیاد از هر نوعی که باشد اثرات مخربی به جا می گذارد. اگر احساس می کنید که نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و مدام باید خودارضایی کنید بهتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا به شما کمک کند از انجام این عملِ پرضرر رها شوید.

احساس اعتیاد و وابستگی از طریق ترشح دو هورمون دوپامین و اندورفین در مغز ایجاد می شود. دوپامین نوعی انتقال دهنده عصبی است که باعث ایجاد احساس لذت در شما می شود. اندورفین نیز موقعی که دچار استرس می شوید و یا فعالیت بدنی می کنید آزاد می شود و باعث کاهش تنش و اضطرابتان می شود.

وقتی خودارضایی می کنید، بدن همزمان دوپامین و اندورفین آزاد می کند. هر چه دفعات استمناء بیشتر شود مغز نیز مجبور می شود مقدار بیشتری از این هورمون ها را ترشح کند.

زمانی که فرد به خودارضایی کردن اعتیاد پیدا می کند و به طور مداوم آن را انجام می دهد در واقع به ترشح هورمون های دوپامین و اندورفین وابستگی پیدا کرده است. درست مثل هر اعتیاد دیگری، رفته رفته و با گذشت زمان، اثر اولیه ترشح این دو هورمون کمرنگ می شود و فرد برای اینکه به همان احساس لذت (کاذب) سابق دست پیدا کند مجبور است بیشتر استمناء کند تا دوپامین و اندورفین بیشتری در بدنش ترشح شود.

ارضای جنسی تا حدودی برای کاهش اضطراب مفید است. اگر ارضای جنسی از طریق حرام (مانند استمنا) صورت گیرد، با این که به صورت موقت از اضطراب می‌کاهد، ولی پس از مدت کوتاهی به خاطر تشدید احساس گناه و ارضای ناقص (در این مورد حتما به صفحه 25 مراجعه کنید) و علل دیگر، سطح اضطراب را دو چندان می‌کند.

افزایش اضطراب:

خودارضایی باعث ایجاد تنش و اضطراب می شود. تحقیقات نشان می دهند مردانی که مبتلا به خودارضایی هستند استرس و اضطراب بیشتری را هم تجربه می کنند. علاوه بر این با توجه به اینکه استمناء و خودارضایی در بسیاری از فرهنگ ها عملی زشت و ناپسند محسوب می شود، احساس گناهی که به دنبال خودارضایی به وجود می آید این اضطراب و استرس را تشدید می کند.

استمناء در بسیاری از ادیان و فرهنگ ها گناه محسوب می شود و همین عامل باعث می شود فرد بعد از خودارضایی احساسی ناخوشایند و گناه آلود داشته باشد. استرس و اضطراب ناشی از این مساله در دراز مدت می تواند روی سلامت عمومی شخص تاثیر منفی بگذارد یا باعث افسردگی او شود.

و ...

منبع: aftabnews.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

خودارضایی سراسر ضرر هست و ترکش هم سراسر فایده. اگر میخواهی ترک کنی 1) از بیکاری پرهیز کن. یعنی خودت رو به طور سالم مشغول نگه دار. 2) از عوامل تحریک کننده پرهیز کن. 3) از تنهایی حتی المقدور پرهیز کن.

از رویاپردازیهای جنسی هم پرهیز کن و اگر فکر محرکی به ذهنت رسید در نطفه خفش کن و بهش دامن نزن.

اگر خودت واقعا بخواهی و نکات لازم رو رعایت کنی شک نکن که برای همیشه این گناه و عمل پرضرر رو ترک خواهی کرد و یکبار دیگه به معنای واقعی کلمه متولد خواهی شد. اگر توبه کنی خداوند میبخشتت (هر چند بار هم که قبلا توبت رو شکسته باشی). تمام عوارضش هم با ترکت برطرف خواهد شد ان شاءالله.

هیچ وقت برای شروع دیر نیست. ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست. پس از همین الان ترکت رو شروع کن. ترکت رو عقب ننداز. توکل کن به خدا و از همین الان ترکت رو شروع کن.

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : 110 فایده ترک خودارضایی (صفحه 154)

حتما بخونید: راه های موثر و تجربه شده برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

حتما بخونید: 8 تفاوت مهم خود ارضایی با جماع که دلیل بر پر ضرر بودن خود ارضاییست (صفحه 25)

نظرات (۲)

سلام من تصمیم گرفتم برای ترک خودارضایی توی روزای پاکی یه حسی میگه تو نمی‌توانی غیر ممکن هست فعلان تو تا اخر عمر باید انجام بدی.چکار کنم نمی‌ذاره ترک کنم 😭😔

پاسخ:
سلام. به افکار ناامید کننده اعتنا نکنید. افکار ناامید کننده و بیخود از طرف شیطان هست. به این افکار اعتنایی نکنید. اگر اعتنا نکنید بعد یک مدت دیگه سراغتون نمیاد. شما نکته 66 از صفحه 93 رو حتما بخونید: https://istemna.blog.ir/post/p93

آقا علی نویسنده سایت شما فرد بسیار خوبی هستید. هشت سال است خوارضایی میکنم میگم اگر خودارضایی را ترک کنم وآگاهی گول بخورم وتصاویر مستهجن مانده در سابقه گوشی ام را ببینم یا اسم تصاویر مستهجن رو سرچ کنم اونهارو ببینم خدا توبه بندرو نمیبخشه یا گاهی از روی عصبانیت فوش های سکسی رو به افراد بدم خداوند توبه من رو نمیپذیره وعوارض خوارضایی در من برای همیشه ازبین نمیره البته من هدفم اینه که خداوند توبه بنده را کامل وتمام بپذیرد.

 

پاسخ:
سلام. اگر توبه کنید خداوند میبخشتتون. به دیگران هم فحش ندید چون حق الناسه.
اگر خودارضایی رو ترک کنید، همه عوارضش برطرف خواهد شد ان شاءالله. البته نباید به عوامل محرک هم بپردازید مثل فیلم و عکس و ... .
نکته 78 و 79 از صفحه 146 رو حتما بخونید: https://istemna.blog.ir/post/p146

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها