عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 29

حتما بخونید :

پاسخ به این جمله : تو این دوره زمونه اگر خود ارضایی نکنیم پس چه کار کنیم ؟ و تکلیف میل جنسی کسی که نمیتونه ازدواج کنه چیه ؟ و جملاتی از این دست :

 

داشتم یه سری نظرات بچه ها رو در وبلاگهای دیگه میخوندم دیدم خیلی از بچه ها کامنت میدادند که اگر ما تو این دوره زمونه بد، این کار رو هم نکنیم پس چه کار کنیم ؟ ، یا این جمله که دست خودمون نیست و مجبوریم، یا این جمله که بالاخره باید یه جوری خودمون رو تخلیه کنیم، یا این جمله که پس اگر این کار رو نکنیم بریم با یکی دیگه رابطه نا مشروع داشته باشیم ؟ ، و امثال جملاتی با این مضامین که همشون به هم شبیه هستند . من چند تا نکته ای رو که به ذهنم در جواب این نظرات میاد خدمتتون عرض میکنم ولی مطمئن باشید که دلایل متعدد دیگری غیر از اینهایی که بنده ذکر میکنم هست به خاطر اینکه خدا بیخود خود ارضایی رو منع نکرده و حتما حکمتهایی داشته که خیلیهاشون شاید تا دنیا برقرار هست کشف نشن .

نکته اولی که میخوام بگم از همه نکات دیگه مهمتر هست: خدا گفته خود ارضایی یا استمنا یا استشها حرام هست و بندگانش رو منع کرده از این کار . آیه مربوطه رو میتونید در صفحه 28 همین وبلاگ (شماره صفحه ها در منوی سمت راست وبلاگ نوشته شده) ببینید . همچنین بعضی از احادیث مربوطه رو هم میتونید در همون صفحه ببینید . خدا گفته این کار رو انجام ندید . تبصره هم نذاشته که کجا و کجا ایراد نداره . گفته انجامش ندید . ما نباید به صرف اینکه همه دلایلش رو نمیدونیم بیاییم یه جوری توجیه کنیم که راضی کنیم خودمون رو برای انجام این کار و یا تکرار این کار . پس اگر فرض محال هم خود ارضایی هیچ ایرادی نداشت باز چون خدا گفته این کار رو نکنید، نباید انسان انجامش میداد . البته خدا کاری که بی ایراد باشه رو بیهوده حرام نمیکنه نعوذ بالله . هر چیزی که خدا مقرر کرده حکمتی داشته . اگر گفته زنا حرام هست حکمتهایی داشته که ما بعضیهاشون رو میدونیم و بعضیهاشون رو نمیدونیم . اگر گفته خود ارضایی حرام هست حکمتهایی داشته که ما بعضیهاشون رو میدونیم و بعضیهاشم نمیدونیم . این نکته مهمترین مسئله و دلیل برای انجام ندادن و ترک خود ارضاییست . پس نمیتونم و مجبورم و چه کار کنم پس و تو این دوره زمونه نمیشه و پس سکس حرام کنم و این جور توجیهات فقط و فقط و فقط میتونند چیزهایی باشند که ماها برای راضی کردن خودمون و فرار از عذاب وجدانمون بیان میکنیم و غافل از اینکه این حرفها، بدون شک یا از سر جهل هست و یا از سر توجیه کردن و راضی کردن خود شخص، برای انجام کاری که سراسر ضرر و اشتباه محض هست . وسوسه شیطان و نفس امّارمون هست که باعث میشه یه جوری بخواهیم قبح این عمل رو برای خودمون از بین ببریم . بگذریم از شیطان صفتانی که عمدا میان این حرفها رو سر زبون جوونای مردم میندازن تا آلودشون بکنند و به اهداف کثیف خودشون برسند . ضمن اینکه اگر میبینید که قبح این عمل از بین رفته براتون چیز عجیبی نیست . هر گناهی رو اگر انسان بارها انجام بده و مخصوصا اگر توجیه غیر منطقی برای خودش بکنه که معمولا میکنه، قبح اون عمل به احتمال خیلی زیاد براش کم میشه و یا به کل از بین میره . پس دلیل اصلی برای انجام ندادن این کار و ترک اون این هست که خدا گفته انجام ندیدش و تبصره هم نذاشته . هر چند که همونطور که گفته شد هیچ کار خدا بی حکمت نیست و از هر چیزی منعمون کرده حکمت و یا حکمتهایی داره که ماها از همه اونها مطلع نیستیم .

 

نکته بعدی اینکه مگر میشه خدایی که به ما غریزه قوی جنسی رو داده راههای کنترلش رو برامون نذاشته باشه . راه اصلی و بهترین راه ازدواج هست . بالطبع شاید یکی به هر دلیلی نتونه ازدواج کنه این تکلیفش چی میشه ؟ این آدم باید با خود ارضایی جلوی خودش رو بگیره ؟ یعنی خدا نعوذ بالله همه جوانب و زمانها رو در نظر نگرفته بوده و حکم به حرام بودنش داده ؟ یعنی خدا نعوذ بالله پیش بینی نمیکرده که چه شرایطی ممکنه برای جوونها پیش بیاد ؟ یعنی خدا نعوذ بالله میتونسته تبصره ای برای انجام خود ارضایی بذاره و نذاشته ؟ خب بدیهی هست که جواب تمام این سوالها نه هست . خداوند بزرگ انقدر حکیم هست که برای بنده خودش راههای عفت و پاکدامنی و خویشتن داری رو پیش بذاره . تصور غلطی که بعضی از ماها داریم این هست که اگر به هر دلیلی فعلا نتونستیم ازدواج کنیم دیگه مجازیم خودارضایی کنیم . قطع به یقین شخص باید ازدواج کنه ولی اگر به هر دلیلی فعلا شرایط ازدواج نبود این مجوز برای عمل خود ارضایی که مورد غضب خدا و گناه کبیره هست نمیشه . پس این تصور که شخص اگر فعلا نتونست ازدواج کنه مجاز و مجبور هست خودارضایی کنه صد در صد غلط و اشتباه هست و از سر جهل این جمله گفته میشه . ببینید این قسمتی از آیه 33 سوره نور هست: «آنان که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست خویشتن داری پیشه کنند تا خدا از فضل خود آنان را بی نیاز گرداند» . پس انجام ندادن خود ارضایی یا استمنا یا استشها در هر صورتی ممکن هست چون خداوند نعوذ بالله بشارت به چیزی نمیده که انجامش ممکن نباشه . پس معلوم میشه تمام این توجیهات ما برای انجام خود ارضایی نوعی راضی کردن خودمون به انجامش هست و نوعی فرار از حقیقت .

بعضی از راه های کنترل و مهار شهوت و خویشتن داری رو حتما در این صفحه (کلیک کنید) بخونید .

 

قبل از اینکه ادامه مطلب رو پی بگیریم این نکته رو بگم که از نظر بنده اگر خودارضایی در بین پسرها و دخترها نبود، ازدواجها خیلی زودتر و در سنین پایینتر شکل میگرفت. خودارضایی باعث میشه فرد خودش رو (به صورت حرام) ارضا بکنه و این، یکی از دلایل اصلی ازدواج رو (که غریزه جنسی باشه) تحت تاثیر قرار میده. این نکته بحث مفصلی میطلبه که همینجا تمومش میکنم.

 

در جایی، پاسخی به این سوال که "تکلیف میل جنسی دختری که نمیتونه ازدواج کنه چیه" رو دیدم که کاملا متن درستی هست و براتون میذارم:

«همیشه به چنین کسانی توصیه میشه که مسائل جنسی رو از اولویت های زندگی شون خارج کنن. دختری که شما شرح حالش رو بیان کردید اگه نمیدونه کی ازدواج می کنه یا اصلا دیگه امیدی به ازدواج نداره ، آیا این قضیه باید روی کل زندگیش تاثیر منفی بذاره ؟

این که میگن نیاز جنسی مثل نیاز به غذاست یه دروغه بزرگه . دروغی که باهاش میخوان بقیه رو در دنیا و آخرت بدبخت کنن . خدا امیال زیادی در وجود ما قرار داده . آیا می تونیم بدون قاعده از همه ی اونا ، در هر جایی که خواستیم استفاده کنیم ؟

همه زیبایی رو دوست دارن ، آیا میشه به صورت زیبای نامحرم نگاه کرد ؟! میل به زیبایی رو مگه خدا در وجود ما قرار نداده ؟ ما می تونیم به این بهانه که چنین میلی در وجود ما قرار داده شده ، خارج از ضوابط بهش بپردازیم ؟!

نمیشه هم به خدا توکل کرد و هم به مسائل جنسی فکر کرد و بعد انتظار داشته باشیم که بتونیم خودمون رو کنترل کنیم . 

بنده نیاز جنسی دارم . ولی راه حلالی برای ارضای اون سراغ ندارم . باید چه کار کنم ؟ 

بهترین راه اینه که بگم خب ، گناه که نمی تونم بکنم چون خدا صراحتا به افرادی مثل من گفته که عفت پیشه کنید . عفت پیشه کنید یعنی چه ؟

یعنی فعلا دور کلیه مسائل جنسی رو خط بکش . یعنی خودت رو در معرض تحریک شدن قرار نده . اگه تحریک شدی هر طور که می تونی مقاومت کن . 

مگه خدا سازنده ی بدن من نیست ؟! مگه بهتر از هر کسی بدن من رو نمیشناسه ؟ مگه نمی دونه من چه نیازهایی دارم ؟ مگه نمی دونه فلان نیاز رو میشه نادیده گرفت و فلان نیاز رو نمیشه ؟!

همین خدا میگه عفت پیشه کن ! حالا اگه من دوست ندارم عفت پیشه کنم ، نباید ازدواج نکردن رو مجوزی برای گناه کردن بدونم . 

اونایی که میگن ، نیاز جنسی مثل نیاز به غذاست ، چرا در بین میلیاردها انسان ، یک نمونه رو مثال نمیزنن که کسی به خاطر عدم ارضای جنسی بلایی سرش اومده ؟! شما تو اخبار یا سایت های مختلف چنین چیزی دیدید یا شنیدید ؟!

اونایی که میگن نمیشه میل جنسی رو نادیده گرفت ، کسانی هستند که عوامل و اسباب تحریکات جنسی رو از خودشون دور نمی کنن . هی تحریک میشه و می بینه که نمیشه مقاومت کرد . بعد نظریه میده که نه نمیشه میل جنسی رو نادیده گرفت .

همراهان قدیمی تر وبلاگ احتمالا یادشون هست که ، عده ای بعد از ترک خودارضایی به سلامت جنسی خودشون مشکوک میشدن !!! میگفتن مثل سابق حس جنسی ندارن ! نگران بودن که نکنه بلایی سرشون اومده !!!

میل جنسی بر خلاف ادعاهای دروغی که میشه ، اگه مدتی بهش بها داده نشه ، مثل بچه ی خوب خودش رو کنار میکشه و به خواب میره ! اگه موقعیت حلال جور شد ، دوباره بیدار میشه !

برای بنده که چنین چیزی اثبات شده است . 

حضرت علی (ع) میفرمایند: خویشتنداری شهوت را ناتوان میکند . منبع: غرر الحکم، 2148

پس اگه موقعیت ارضای حلال میل جنسی رو ندارید فیتیله ی اون رو بکشید پایین ، تا بتونید زندگی کنید .

نویسنده: محسن نجفی»

 

این مطلب رو هم از سایت پرسمان براتون میذارم که حتما کاملش رو در لینکی که بهتون داده شده بخونید:

«راه حل دین در خصوص نوع مقابله و مواجهه با غریزه جنسی، نخست ازدواج و نکاح مشروع است و در صورت عدم امکان، کنترل مثبت با شرحی که در اینجا بیان شد و سپس کنترل منفی با وجود همه زیان های آن؛ ولی هیچ گاه به بی بند و باری و افسارگسیختگی و آلودگی به گناه رضایت نمی دهد و زیان آن را به مراتب خسارت بارتر و ویرانگرتر از ضرر کنترل منفی می داند.»

حتما متن کامل پاراگراف بالا رو در اینجا بخونید .

 

توجه کنید که سرکوب غریزه جنسی کاملا فرق داره با پاکدامنی . غریزه جنسی رو باید کنترل و مهار کرد نه اینکه سرکوبش کرد . ازدواج بهترین و درست ترین و مطمئن ترین راه مهار و کنترل غریزه جنسی هست و اگر کسی شرایط ازدواج رو واقعا نداشته باشه باید با راههای مختلف مثل پرهیز از عوامل تحریک کننده، پرداختن به ورزش و کار و فعالیتهای سالم، روزه و ... این غریزه رو کنترل کنه و خودش رو آلوده گناهان جنسی از جمله خودارضایی نکنه . ازدواج رو هم حتما در دستور کار خودش قرار بده و در اولین فرصت که مورد مناسبی پیدا کرد حتما ازدواج کنه . شخص در اولین فرصت که مورد مناسبی پیدا کرد باید ازدواج کنه . بسیاری از افراد فکر میکنند یا بهانه میارند که شرایط ازدواج رو ندارند در حالیکه دارند . مثلا در مورد شرایط اقتصادی نمیگم بی برنامه شخص باید بره ازدواج کنه ولی خیلی هم نباید سخت بگیره . خداوند در قرآن فرموده ازداوج کنید اگر تنگدست باشید روزیتون رو میرسونم : «مردان و زنان بی همسر را همسر دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را، اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند آنان را از فضل خود بینیاز می‏سازد، خداوند واسع و آگاه است.» یا حدیث داریم که اگر شخصی، تنها به دلیل ترس از عائله مند شدن از ازدواج خودداری نماید، به خداوند بدگمان است . یا رسول اکرم (ص) میفرمایند: «روزی را با ازدواج جست وجو کنید». یا امام صادق (ع) میفرمایند: «رزق و روزی با همسر و فرزندان می باشد» . تا زمان ازدواج باید با روشهای مختلف که در متن و لینکها گفته شده خویشتن داری کنی . اگر واقعا فکر میکنی نمیتونی خویشتن داری کنی برات واجب هست ازدواج کنی .

 

بیکاری در هر حالی چیز خوبی نیست . ولی برای آدم مجرد سم هست . پس تا زمانی که ازدواج نکردی هرگز بیکار نباش و همیشه خودت رو به یه کاری، سرگرمیی، ورزشی، هنری و یا هر فعالیت سالم دیگه ای مشغول نگه دار . وقت خالی برای خودت نذار . بهترین راه برای مبتلا نشدن، ترک و درمان خودارضایی، مشغول بودن و بیکار نبودن هست . بهترین راه برای مبتلا نشدن، ترک و درمان خودارضایی، مشغول بودن و بیکار نبودن هست . بهترین راه برای مبتلا نشدن، ترک و درمان خودارضایی، مشغول بودن و بیکار نبودن هست . سه بار تکرار کردم که یادت بمونه . هیچ وقت فراموشش نکن . حضرت علی (ع) میفرمایند: «همراه با بیکاری و فراغت، تمایل به خواسته های شیطانی حاصل می شود.» همچنین حضرت علی (ع) میفرمایند:  «اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول میکند «.این دو تا حدیث رو بکن ملکه ذهنت .

 

اگر میخواهی از خودارضایی و شهوت حرام رها بشی باید از عوامل تحریک کننده (مثل فیلم و عکس و چت با نامحرم و دوستی با جنس مخالف و دوستی با افراد ناباب و آهنگهای تحریک کننده و مکالمات با نامحرم و پرداختن به هر چیزی که باعث تحریکت میشه) کاملا فاصله بگیری. این یک قانونه. اگر این قانون رو رعایت نکنی امکان نداره که موفق باشی. این قانون رو رعایت کن تا هم بتونی از خودارضایی و شهوت حرام رها بشی و هم بتونی زندگی بکنی.

البته لازم به ذکر هست که پرداختن به عوامل تحریک کننده حتی اگر فرضا باعث مفسده ای مثل خودارضایی نشه باز هم حرام هست. این نظر تمام مراجع تقلید هست.

 

نوجوان و جوان پر از انرژی هست و اگر این انرژی درست مدیریت نشه ممکنه مشکلاتی برای شخص پیش بیاره که یکیش خودارضایی هست . یکی از راههای مهار و تعدیل این انرژی ورزش هست . البته منظور از ورزش در اینجا ورزشهای انرژی بر و پرتحرک هست که انرژی فرد رو تخلیه میکنه و خستگی جسمی به همراه داره . آیا نتیجه تخلیه انرژی با ورزش و نتیجه تخلیه انرژی با خود ارضایی قابل مقایسه با هم هستند ؟ ورزشی که نتیجش شادابی روح و جسم شخص هست آیا میتونه در کنار خودارضاییی قرار بگیره که نتیجش چیزی جز ضررهای روحی و جسمی و معنوی و اجتماعی نیست ؟

انرژی خودت رو با ورزش تخلیه کن که خود فایده هست نه با استمنا و استشها که نه تنها فایده ای ندارند بلکه سراسر ضرر هستند . دوست من چرا این انرژی ارزشمند خودت رو به خاطر لحظه ای لذت زودگذر به هدر میدی ؟ انرژیی که باید در خدمت روح و جسمت باشه و به اونها قدرت بده حیف نیست که خرج یه لحظه لذت زودگذر و پرضرر بشه ؟

ورزش و فعالیتهای بدنی به دلایل مختلفی باعث کاهش شهوت میشه از جمله اینکه باعث افزایش توانایی و قدرت جسمانی فرد میشه و هر چقدر توانایی فرد بالا بره، شهوتش کمتر میشه (برخلاف تصور) . حضرت علی (ع) میفرمایند: هنگامى که توانایى فزونى یابد، شهوت کاستى گیرد.

در مورد ورزش و نقش بزرگ اون در پیشگیری و ترک و درمان خودارضایی در صفحه 53 وبلاگ توضیح داده شده که برای اینکه مطلب طولانی تر از این نشه بعد از خوندن صفحات 1 و 22 وبلاگ، پیشنهاد میکنم که حتما صفحه 53 رو بخونی .

 

نکته بعدی اینکه من بعید میدونم گناهی داشته باشیم که تا این حد برای سلامتی انسان مضر باشه . عوارض روحی و جسمی خود ارضایی یکی دو تا نیست . تمام سیستم بدن رو خود ارضایی به هم میزنه . الان بخش کوچکی از علت بروز عوارض خود ارضایی مشخص شده ولی همین بخش کوچک پر هست از دلیل و عارضه . از شمایی که داری این متن رو میخونی خواهش میکنم صفحه 7 و 13 همین وبلاگ رو یه نگاهی بیندازید . ببینید که خود ارضایی چطور داغون میکنه سیستم بدن رو . ببینید چه کار میکنه با جسم و روح انسان . ببینید که چطور باعث میشه عوارضش به وجود بیاد و رابطه علت و معلولی عوارض چی هست . فقط 20 عارضه جسمانی در صفحه 11 همین وبلاگ ردیف شده . عوارض روحیش که سر به فلک میکشه . از نظر من بدترین عوارض خود ارضایی، عوارض روحیش هست . اگر بخوام خودمونی بگم باید بگم روان انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه . حالا اگر کسی گفت تو این دوره زمونه پس چه کار کنیم آیا سوال درستی هست ؟ زمونه هر چقدر هم که بد باشه به وسیله راههای مختلف و درستی میشه فرار کرد از این کار . مگر اون کسایی که بعد از سالها و بعضا با چندین بار شکستن توبه، تونستند خودشون رو نجات بدن از این کار خونشون فرق داره با من و تو ؟ مگر اونها در این دوره زمونه نبودند ؟ خود من مگر ژنم قویتر و یا هر چیز دیگم بهتر از تویی که داری این متن رو میخونی بود که تونستم دیگه نکنم این کار رو ؟ همین تجارب دیگران نشون میده این جملاتی که داریم دربارشون بحث میکنیم فقط دلایلیست که میتراشیم برای توجیه کردن و راضی کردن خودمون و یا دیگران . اون زمانی که من این کار رو انجام میدادم حتی از وجود یکی از این عوارض اون بی اطلاع بودم . هر چند که این دلیل بر موجه بودنش نیست ولی شمایی که داری این پست رو میخونی خودت ببین که چه عوارضی رو این کار در پی داره . با این اوصاف دیوانگی هست شروع یا ادامه این کار . میتونی بری صفحه 7 و 13 و 11 همین وبلاگ و بقیه صفحاتش رو یه نگاهی بیندازی تا قشنگ متوجه بشی که چه عوارض و عواقبی داره این کار . و بعدش برو صفحه 1 همین وبلاگ تا فواید بیشمار ترک این کار رو بدونی . بنده چند وقت پیش متوجه شدم که اون امراض روحی و جسمی که من تو چند سال اخیر داشتم و عذاب (به معنای واقعی کلمه) میکشیدم ازشون از کجا آب میخوره . بعد از ترک و مدتی صبر هم تمام عوارض روحی و جسمیش به لطف خدا از بین رفت . به خدا این عوارض روحی که چند تاشون رو در صفحات مختلف همین وبلاگ ذکر کردم به سر خودم هم اومده بود . الان که بعد از سالها ترک کردم و پاک شدم و بعد از کمی صبر، دیگه همه اون عوارض گورشون رو گم کردند و تازه میفهمم زندگی یعنی چی . انگار که دوباره متولد بشی . آیا کسی که بعد از ترک خود ارضایی خوب میشه دلیل مریضی سابقش سرما خوردگی بوده ؟ خب بدیهی هست که خود ارضایی این امراض رو به وجود میاره .  

یادمون باشه که میشه خویشتن دار بود در هر شرایطی . اگر میخواهی در خویشتن داری موفق باشی توکل کن به خدا و از ائمه کمک بخواه و معجزه نماز رو فراموش نکن و یه اراده قوی و واقعی برای ترک بگیر و سراغ مواردی که باعث تحریکت میشن نرو و بعد ببین چطور تونستی خویشتن داری بکنی و دیگه این عمل حرام و پرضرر رو مرتکب نشی . اگر هم به هر دلیلی خدای نکرده لغزش پیدا کردی هرگز دلسرد و نا امید نشو، فوری توبه کن و برو غسل کن و برو برای ترک دائمی . صد بار هم اگر توبت رو شکستی باز برو به درگاه خدا .

لازم به ذکر است که هیچ وقت در اثر کنترل درست غریزه جنسی، بی تفاوتی جنسی رخ نمیده . بی تفاوتی جنسی از مشکلاتی هست که حتی سراغ بسیاری از متاهلین هم میاد که البته قابل درمان هست .

 

تا به حال چند نکته در باب این جمله و از این دست جمله های «پس ما تو این دوره زمونه اگر خود ارضایی نکنیم چه کار کنیم؟» عرض کردم . نکته بعدی در این باب: خودم هم میدونم که بعضی مواقع ممکنه شخص با تمام وجودش تحریک بشه و به نقطه اوج شهوت برسه، اینجاست که با راههای مختلفی میشه همین آتش قدرتمند شهوت رو در نطفه و در همون لحظه خاموش و خفه کرد . اولا با راهکارهایی که اینجا گفتم و در صفحات دیگه و مخصوصا صفحه 22 گفتم اصلا نذارید به این مرحله از تحریک شدن برسید و در همون نطفه خفش کنید و دوما اگر زمانی هم پیش اومد که به این نقطه از اوج تحریک پذیری و اوج شهوت و نیروی تخلیه رسیدید در همون لحظه حالت خودتون رو عوض کنید و حواس خودتون رو به چیز دیگه ای پرت کنید . خودتون خواهید دید که چطور اون آتش به ناگه خاموش میشه و بعد از اینکه خاموش شد و باعث شد خود ارضایی نکنید خودتون خیلی راضی میشید از این که یه لحظه تونستید به هر طریقی خود ارضایی رو انجام ندید و حس خوبی خواهید داشت از این که تونستید جلوی خودتون رو بگیرید . و این هم فقط با یک تغییر حالت و تغییر فکر لحظه ای به وجود اومد . به خدا قسم اینی که میگم عین حقیقت هست و خودم و دیگران تجربه دارند . یعنی در همون لحظه اوج تحریک شدن (که البته نباید بذاریم به اون نقطه برسیم و در نطفه باید تحریک شدنمون رو خفه کنیم) با پرت کردن و مشغول کردن حواس خودمون به چیز دیگه ای و یا تغییر حالت فیزیکی مثل بیرون زدن از خونه و یا جایی که تحریک شدیم، به ناگه آتشی که شعله بسیاری داشت مثل سیل آبی که روش ریخته بشه خاموش شد .

 

نکته آخر و خیلی خیلی مهم در این باب: راههای مختلف جلوگیری از انجام خود ارضایی و ترک خود ارضایی یا استمنا یا استشها در صفحات مختلف همین وبلاگ ذکر شده . به صفحه 22 که قدم به قدم تا ترک خود ارضایی توضیح داده شده حتما یه سری بزنید . برای اینکه دیگه این پست طولانیتر نشه از ذکر بقیه نکات خود داری میکنم و دعوتتون میکنم که به صفحه 22 همین وبلاگ و صفحات دیگه برید و بقیه جواب در پاسخ به سوال «پس ما تو این دوره زمونه اگر خود ارضایی نکنیم چه کار کنیم؟» و سوالاتی از این دست رو ببینید . حتما ادامه مطلب رو در صفحه 22 ببینید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22) 

 

و در آخر خوندن صفحه 1 همین وبلاگ که درباره فواید بیشمار ترک خود ارضایی هست رو به همه بچه ها و دوستای خودم که محبت کردند و این پست رو خوندند توصیه میکنم تا آشنا بشید با فقط بخش کوچکی از فواید بیشمار ترک خود ارضایی :  فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 

یا علی

 

نظر خودتون رو درباره این پست و یا هر چیز دیگه ای مربوط به خودارضایی حتما بیان کنید .

 


حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)
حتما بخونید : سه نکته اصلی که اگر رعایتشون بکنی برای همیشه از خودارضایی رها میشی
حتما بخونید : عوارض روحی،جسمی،اجتماعی،معنوی خود ارضایی از نقطه نظر علمی و پزشکی
حتما بخونید : گام به گام تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

 

 

نظرات (۲)

سلام ببخشید منم این مشکل رو دارم از نوجوانی این مشکل بود که خودم نمیدونستم بده و گرفتارش شده رشته ماری تبلیغات بازرگانی هست و با مدل های سه بعدی و طراحی کاراکتر ها و آناتومی سرکار دارم خیلی هم علاقه دارم گاها واقعا کاراکتر های زیبایی طراحی میکنم ولی نمیدونم چرا بعضی هاشون باعث تحریک میشن و ازونجایی که خودم درستشون کردم و با نابود کردنشون همه پروژه از صفر بلید شروع بشه نمیدونم چیکار کنم متسفانه این مسائل بدون این که بدونم تو دورانی گذشته روی میل جنسی تاثیر گزاشته و انگار با هم جنس تحریک میشم خدایی من خیلی خدا رو دوست دارم ولی کلا قاطی کردم الانم بین همه چی گیر کردم دلم نمیخواد هنر مورد علاقمو کنار بزارم نمیدونم چیکار کنم میشه یه یاری بدید

پاسخ:
سلام. آفرین که میخواهی ترک کنی.

از هر چیزی که باعث تحریکتون میشه باید دوری کنید.

در رابطه با همجنس گرایی این صفحه رو حتما همین الان کامل بخون . راهکارها و نکات پایانیش رو هم حتما بخون: http://www.wikiporsesh.ir/%D8%B9%D9%84%D9%84_%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7_%D9%88_%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%AC%D9%86%D8%B3%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C

برای مشاوره و سوال احکام و ... میتونید برید به این سایت و یه لحظه ای عضو شید و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید. آنلاین بهتون جواب میدن:

http://javab.ir/09640/

یا میتونید زنگ بزنید به شماره 096400 بدون پیش کد و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید.

سلام ممنون از شما.

خدا خیرتون بده که واقعا به مسئله روز جوانها میپردازید و راهماییشون میکنید.

اجرتون با آقا صاحب الزمان(عج)

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. خیلی ممنون دوست من. فقط لطف خداوند هست. در پناه حق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها