عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

روزه : ترفند آسمانی ترک خود ارضایی

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

صفحه 48

روزه : ترفند آسمانی ترک خودارضایی

 

یکی از شیوه های درمان خودارضایی، تغییر جهت دادن انرژی روانی و جسمانی نوجوان و تخفیف این انرژی است. در این شیوه، یکی از مهم ترین و مؤثرترین راهکارها، روزه داری است که این روش و راهکار، باعث تخفیف انرژی روانی و جنسی نوجوان می گردد و او را از انحراف جنسی و خصوصاً خودارضایی مصون می دارد. در مباحث قبلی توضیح داده شد که یکی از علل عمده خودارضایی، انرژی فراوان نوجوان است و باید این انرژی تصعید (والایش) شود. روزه داری نقش بسیاری در این امر دارد؛ زیرا روزه علاوه بر اینکه نیروی روانی و انرژی جنسی نوجوان را به طرف معنویت و ارزش های والا جهت می دهد، باعث می شود کالری ذخیره شده در بدن و انرژی حاصل از مواد غذایی در بدن کاهش یابد، و این کار به سهم خود در کاهش میل جنسی مؤثر است.
گاه که انسان از نظر جسمی پرتوان شود و از نظر تغذیه، به اندازه کافی و یا بیشتر اشباع گردد، مواد زیادی برای سوخت و ساز بدن تولید می شود؛ قسمتی از این مواد و انرژی هم به مصرف غریزه جنسی می رسد. زیاد شدن مواد غذایی در بدن، زمینه تشدید میل جنسی را در انسان فراهم می کند و روزه می تواند نقش زیادی در کاهش انرژی و نیروی جنسی در بدن ایفا کند و نوجوان را از خودارضایی باز دارد.
درباره نقش روزه در کاستن فشار شهوت به خصوص شهوت جنسی، روایات متعددی از ائمه معصومان (ع) وارد شده است که در این بحث، به برخی از آنها اشاره می شود.
1. روزی شخصی نزد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) آمد و گفت: ای رسول خدا، من وضع مالی خوبی ندارم و نمی توانم ازدواج کنم، برای کنترل شهوت چه کار کنم؟
حضرت محمد (ص) فرمودند: برای کنترل شهوت جنسی خود دو کار کن: یکی اینکه موی بدن خود را زیاد کن و آنها را نتراش و دیگر اینکه زیاد روزه بگیر. آن شخص رفت و فرمایش پیامبر(ص) را عمل نمود و در نتیجه شهوتش تعدیل شد.
2. پیامبر گرامی اسلام(ص) روزی خطاب به جوانان فرمودند: ای جوانان! به شما توصیه می کنم ازدواج کنید و همسری برای خود انتخاب نمایید و اگر توانایی ازدواج و شرایط آن را ندارید، لازم است روزه بگیرید، و شما را به روزه زیاد توصیه می کنم؛ زیرا روزه توان جنسی را تعدیل و کنترل می کند.
از این روایات و روایات دیگر استفاده می شود در صورت امکان، باید غریزه جنسی را مانند سایر غرایز از راه حلال و شرعی ارضا نمود و در صورتی که چنین امکانی وجود نداشت، باید به وسیله روزه و کارهای دیگر به تعدیل و کنترل آن پرداخت. نوجوان و جوانی که زمینه ارضای شهوت او وجود ندارد، باید به وسیله روزه بر شهوات خود غلبه کند و در دام انحراف خودارضایی نیفتد؛ البته باید در کنار روزه گرفتن، چشم خود را نیز کنترل کند؛ همچنین به صداهای تحریک کننده گوش ندهد؛ زیرا اگر چه روزه داری به مقدار زیادی در کنترل شهوت مؤثر است، ولی اگر سایر عوامل تحریک کننده کنترل نشود، مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

همانطور که در صفحات دیگر وبلاگ گفتیم یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به خودارضایی پرهیز از پرخوری است که یکی از روش های آن روزه‌گرفتن است. روزه علاوه بر این که نوجوان را در حصاری از معنویت قرار داده، انرژی روانی او را به سمت هدف‌های والا جهت می‌دهد، همچنین باعث کاهش کالری ذخیره شده در بدن می‌گردد، در نتیجه انرژی حاصل از مواد غذایی در بدن کم می‌شود و این امر در کاهش میل جنسی موثر است.

نوجوان اگر بتواند هفته‌ای یکی دو روز روزه مستحبی بگیرد برای کاهش غریزه جنسی اش بسیار مفید است. اگر توان آن را ندارد و یا شرایط روزه گرفتن مهیا نیست، مقدار غذایش را کاهش و فاصله بین وعده‌های غذایی را افزایش دهد. روزه علاوه بر کاهش میل جنسی، فایده‌های دیگری هم دارد که یکی از آنها تقویت نیروی تقوا در وجود فرد است. تقوا نیروی بازدارنده فرد در مقابل گناهان و آلودگی هاست. نیرویی درونی است که همیشه همراه انسان است و او را از دست زدن به کارهای غیر شرعی و حرام باز می دارد. یکی دیگر از آثار روزه گرفتن، تقویت نیروی اراده است که در پیشگری از خودارضایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بسیار کسانی بوده اند که با روزه توانسته اند عادت پرضرر خودارضایی رو برای همیشه ترک کنند . پیشنهاد میکنیم شما هم از این ترفند آسمانی برای ترک خودارضایی استفاده کنید .


سه حدیث دیگر از پیامبر اکرم (ص) :

1- اى گروه جوانان! ازدواج کنید . اگر نمیتوانید، روزه بگیرید که روزه مهارِ شهوت است.

منبع: کافى، ج 4، ص 180، ح 2

2- روزه آرزوهای نامشروع نَفس را که منشاء تمام مفاسد است می میراند ، و نیروی شهوت را فرو می نشاند ، و آن را کنترل میکند.

منبع: بحارالانوار، ج 93، ص 254

3- روزه باعث کنترل قوه شهوت و اجتناب از گناهان است.

منبع: وسائل الشیعه، ج 7، ص 300

 

منبع : zolal.ir / funnet.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

خیلیها با روزه تونستند خودارضایی رو ترک کنند . ان شاءالله تو هم یکی از اونها خواهی بود . توکل کن به خدا و با روزه، عمل حرام و پرضرر خودارضایی رو برای همیشه ترک کن . مطمئن باش که یه زمانی به این تصمیمت افتخار میکنی . فقط به آخر کار فکر کن . موفق باشی.

یا علی

 

 
 

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)


حتما بخونید : عوارض روحی،جسمی،اجتماعی،معنوی خود ارضایی از نظر علمی و پزشکی (صفحه 13)


حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)


حتما بخونید : 13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها