عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

حرمت خود ارضایی در آیه و روایات

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ

صفحه 6

حرمت خود ارضایی در آیه و روایات :

 

خداوند در سوره مؤمنون می فرماید یکی از ویژگی های انسان های مؤمن این است که در مسائل جنسی خودشان را از آلوده شدن به گناه حفظ می کنند و صرفا از طریق ازدواج غریزه جنسی خود را ارضا می کنند سپس می فرماید هر کس از غیر مسیر ازدواج غریزه جنسی خودش را ارضا کند از تجاوز کاران است «الذین هم لفروجهم حافظون . الا علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم فانهم غیر ملومین . فمن ابتغاء وراء ذلک فاولئک هم العادون » و عمل استمنا مشمول آیه 7 سوره مؤمنون می شود که می فرماید هر کسی غیر از این طریق را (جهت بهره گیری جنسی) طلب کند تجاوزگر است».


علاوه بر این در سخنان گهربار معصومین(ع) نیز از عمل استمنا به زشتی یاد شده و مورد نهی قرار گرفته است که در اینجا به احادیثی از پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اشاره می کنیم:

1. امام صادق(ع): روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمی‏کند و از چشم خدا می افتد. (میزان الحکمة، ح 18749)


2. رسول خدا(ص): لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا. (همان، ح 18748)


3. رسول خدا(ص): کسى که خودارضایى میکند، ملعون است. (همان، ح 18751)


4. امام صادق(ع): خودارضایى گناه بزرگى است که خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است. (همان، ح 18750)


5. امام صادق(ع): براى کسى که خودارضایى کند در قیامت عذاب دردناکى در نظر گرفته شده است. (همان، ح 18749)

 

در توبه همیشه باز هست الا وقتی که مرگمون فرا برسه . تا زنده ایم و وقت داریم باید توبه کنیم . از کجا معلوم یک ساعت دیگه زنده باشیم؟ با توبه کاملا پاک میشیم . مثل کسی که تازه از مادر متولد شده . و مثل کسی که اصلا گناهی نکرده . هزاران بار هم اگر توبت رو شکستی ناامید نشو و برو به سمت خداوند و توبه از این کار . تا زنده ای و خدا بهت توفیقش رو داده توبه کن که قیامت جای عذر خواهی نیست . برای توبه هم پشیمانی کافی هست .

امام محمد باقر (ع) : «پشیمانی از گناه برای توبه کافی است» . منبع: کافی(ط-الاسلامیه)، ج 2، ص 426، ح 1

چند آیه و حدیث در مورد توبه :

1- سوره شوری آیه 25: .و اوست خدایی که توبه بندگانش را می پذیرد و گناهان را می بخشد و هر چه کنید می داند

 

2- سوره یوسف آیه 87: ناامید نباشید از رحمت خدا که همانا ناامید نمی شود کسی از رحمت خدا مگر مردمانی که کافرند به خدا.

 

3- رسول خدا (ص): توبه کار مانند کسیست که گناهی نکرده است .

 

4- رسول خدا (ص): کسی که توبه کند همانند کسیست که تازه از مادر متولد شده .

 

5- حدیث قدسی: اگر آنهایی که به من پشت کرده اند می دانستند که من چه اندازه انتظار دیدن آنها را می کِشم و چه مقدار مشتاق توبه و بازگشت آنها هستم هر آینه از شدت شور و شوق نسبت به من جان می دادند و تمام بند بند اعضایشان به خاطر عشق به من از هم جدا می شد.

 

6- امام باقر (ع): به یکی از اصحاب به نام محمد بن مسلم فرمود: گناهان مومن که از آن توبه می کند برای او آمرزیده است، و باید برای آینده پس از توبه و آمرزش کار نیک کند، هر آینه به خدا سوگند این فضیلت نیست مگر برای اهل ایمان، عرض کردم: پس اگر بعد از توبه و استغفار از گناهان باز گناه کند و دوباره توبه کند (چگونه است؟) فرمود: ای محمد بن مسلم آیا باور داری که بنده مومن از گناه خود پشیمان شود و از آن آمرزش خواهد و توبه کند و خداوند توبه اش را نپذیرد؟ عرض کردم: (اگر) چندین بار این کار را کرده (یعنی توبه میکند ولی باز گناه می کند) و باز گناه میکند و بعد توبه می کند و از خدا آمرزش میخواهد (این چگونه است؟ (آیا توبه شان قبول میشود؟) امام (ع) فرمود: هر وقتی که مومن با استغفار و توبه بازگردد (توبه کند) خداوند نیز با آمرزش او بر میگردد (گناهش را بیامرزد) و بدرستیکه خداوند آمرزنده مهربان است، توبه را میپذیرد، و از کردارهای بد می گذرد، پس مبادا تو مومنان را از رحمت خدا ناامید کنی.

 

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : خود ارضایی از نظر اسلام (صفحه 28)

حتما بخونید : احادیث مرتبط با خودارضایی و شهوت (صفحه 62)

حتما بخونید : چند آیه و روایت در مورد خودارضایی (صفحه 39)

حتما بخونید : در هر مرحله ای از گناه هستید، استوپ کنید و یک توبه و خودتون رو راحت کنید (صفحه 137)

حتما بخونید : خود ارضایی از بعد اجتماعی ، اخلاقی ، عرفانی (صفحه 3)

 

 

 

نظرات (۱)

  • خدااااااااااااااااااااااااااااا عاشقتم
  • سلام وقتتون بخیر آقا علی

    واقعا دستتون دردنکنه. مطالب فوقالعاده است

    من تا الان هزار بار توبه کردم و توبه شکستم.

    از این کار متنفرم و دوست دارم یکبار برای همیشه این کار زشت و کنار بذارم و تا موقعی که به خواست خدا انشالله ازدواج کنم هرگز سمت لذت های جنسی نرم؛ برای همین هم رابطه ام رو با جنس مخالفم بهم زدم و ازش دوری کردم. امیدوارم که خدا باز هم منو ببینه و کمکم کنه. شما هم برام دعا کنید لطفا 🙏🌹

    فقط اینکه آیا برای ترک کردن فقط اراده و ایمان قوی کافیه یا باید چیزی مصرف کنیم ؟!

    و اینکه بعد ترک کردن عوارضش هم مثل گودی چشم و زود انزالی و خستگی و اضطراب و .... از بین می ره و دوباره به زندگی سابق و عادی خودمون برمی گردیم؟!

    حق یار و نگهدار همه مردم جهان 💐

     

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم. آفرین که دارید ترک میکنید.
    شما نکته 70 و 85 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
    صفحه 94 رو هم حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p94
    کسی که بخواد ترک کنه خدا هم کمکش میکنه.
    آفرین که ارتباطتون رو با جنس مخالف قطع کردید.
    برای ترک باید خودتون بخواهید و یک سری نکات (مثل پرهیز از عوامل تحریک کننده) رو رعایت کنید. توکل به خداوند رو هم فراموش نکنید. نکاتی که عرض کردم حتما بخونید. مطمئن باشید که حتما برای همیشه رها خواهید شد ان شاءالله.
    بله تمام عوارض خودارضایی، با ترک خودارضایی صد در صد برطرف خواهد شد ان شاءالله و دوباره مثل سابق خواهید شد و حتی شاید بهتر از سابق.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

    نام وبلاگ: ایست استمنا

    من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

    خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

    نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
    بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
    در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

    آخرین نظرات
    پیوندها