عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

چند آیه و روایت در مورد خود ارضایی

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ب.ظ

صفحه 39

چند آیه و روایت در مورد خود ارضایی :

 

تجربه نشان داده کسانی که در راه ترک استمناء، کارهایی نظیر نماز خواندن، راز و نیاز با خدا و کمک خواستن از او را انجام داده اند، برای آن ها بسیار بسیار مفید و اثر بخش بوده است. در ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت، اسلام) به طور عام و مذهب شیعه به طور خاص استمناء و راه های دفع شهوت به طور غیر طبیعی نهی شده است. در این مورد به بیان چند آیه و روایت بسنده می کنیم. حتما آیه حرمت خود ارضایی و احادیث دیگر در ارتباط با خود ارضایی را در این لینک ببینید: خود ارضایی از نظر اسلام (البته بعد از خواندن این پست)

 

قرآن کریم :

1) آنان که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست، خویشتن داری پیشه کنند تا خدا از فضل خود آنان را بی نیاز گرداند... (سوره نور - آیه 33)

 

2) [ای پیامبر] به مردان و زنان با ایمان بگو مراقب چشم های خویش باشند و عفت خویش را حفظ کنند، این برای آنها بهتر است اگر بدانند و ما نسبت به آنچه آنان می کنند با خبریم. (سوره نور - آیه 30)

 

 

حضرت علی علیه السلام میفرمایند :

 

۱) بهترین عامل روی گردانی از شهوات، فرو بستن چشم ها است.

 

 

۲) کسی که در اطراف گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به گناه کشیده خواهد شد.

 

 

۳) هرگاه یکی از شما زنی را دید و خوشش آمد، سراغ همسرش برود، زیرا نزد همسرش همان چیزی است که دیده است و برای شیطان راهی به سوی دل قرار ندهد اما اگر همسر ندارد، دو رکعت نماز بخواند و حمد خدا را زیاد بگوید و بر پیامبر و آلش درود بفرستد، سپس از خدواند فضلش را طلب نماید.

 

 

۴) لذتی که آمیخته با رنج و درد است، لذت نیست.

 

 

۵) اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول میکند.

 

 

۶) کسی که به بهشت علاقه داشت،  شهوات و خواهش های نفس را فراموش کرد.

 

برای دیدن آیه حرمت خودارضایی و احادیث دیگر در ارتباط با خود ارضایی حتما روی این صفحه کلیک کنید: خود ارضایی از نظر اسلام

 

منبع : mostafa2m.blogfa (با اندکی دخل و تصرف)

 

خودارضایی بزرگترین ایرادش، از بین بردن و کم رنگ کردن معنویات شخص هست . استمنا و اسشتها صفای دل رو از بین میبره و شخص به واسطه خودارضایی از معنویات دور میشه و بی تفاوت و شاید خیلی بدتر . بزرگترین حسن ترک کردن خودارضایی هم به دست اوردن رضایت خداوند هست . دوست من یادت نره که اگر توبه کنی مثل کسی میشی که اصلا گناهی نکرده و تازه از مادر متولد شده . حالا دو بار یا یک میلیون بار . اتفاقا شمایی که خیلی خیلی این کار رو انجام دادی ترکت هم اجر بالاتری داره . فراموش نکن که همیشه فرصت برای توبه نیست . توبه خودش یه توفیق هست از جانب خدا که همیشه و به همه کسی داده نمیشه . اصلا از کجا معلوم که یه ساعت دیگه زنده باشیم ؟ هر وقت دیدی ذره ای احساس توبه پیدا کردی بدون که خدا به دلت انداخته . اصلا همین که داری الان این مطالب و از این دست مطالب رو میخونی خواست خداست . اگر توبه میخواهیم بکنیم تو این دنیا فقط فرصت داریم قیامت جای عذر خواهی نیست . هزار بار هم اگر توبت رو شکستی باز هم نا امید نشو و دوباره برو به سمت خدا . خداوند فرموده که در هیچ حالتی از رحمت من نا امید نباشید . حدیث قدسی : خداوند میفرماید : اگر آنهایی که به من پشت کرده اند می دانستند که من چه اندازه انتظار دیدن آنها را می کِشم و چه مقدار مشتاق توبه و بازگشت آنها هستم هر آینه از شدت شور و شوق نسبت به من جان می دادند و تمام بند بند اعضایشان به خاطر عشق به من از هم جدا می شد (منبع: اسرار الصلوة، صفحه 19) . دست بزرگ خدا آماده گرفتن دستهای کوچک ماست . فقط کافیه دستت رو دراز کنی . همین حالا دستت رو به سمت خدا بلند کن و یک اراده قوی از ته دل برای ترک دائمی این کار بکن و از خدا بخواه که کمکت کنه تا این کار مورد غضبش رو رها کنی . با توبه و ترک این کار، هم صفای دل و معنویتت رو دوباره دست میاری و هم روان و جسمت رو از بند خود ارضایی آزاد میکنی و میشی همون آدم سالم سابق . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : احادیث مرتبط با خود ارضایی (صفحه 62)

حتما حتما بخونید : خود ارضایی از نظر اسلام (صفحه 28)

حتما بخونید: حرمت خودارضایی در آیه و روایات (صفحه 6)


حتما بخونید : عوارض روحی، جسمی، اجتماعی، معنوی خود ارضایی از نظر علمی و پزشکی (صفحه 13)
حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)
حتما بخونید : 11 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

نظرات (۱)

من میتونم این بار شک ندارم
پاسخ:
سلام. آفرین. حتما. همونطور که دیگران ترک کردند شما هم میتونید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها