عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

نکاتی درباره خود ارضایی (1)

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

صفحه 46

نکاتی درباره خودارضایی (1) :

 

کسانی که مبتلا به خودارضایی هستند، ممکن است گرفتار تمام آسیب‌های آن نشوند. ولی به تناسب مدت زمان ابتلایشان و همچنین میزان دفعاتی که این کار را انجام می‌دهند، مشکلاتی گریبانگیرشان خواهد شد.
ممکن است کسی بگوید عوارض و آسیب‌هایی که ذکر شده (صفحه 37) مربوط یه کسانی است که شدیدا به این مشکل دچار هستند، ولی اگر کسی این کار را در حد کم و معقول انجام دهد ضرری به او نمی‌رسد. در پاسخ به چنین افرادی باید گفت حتی اگر این حرف درست باشد و خودارضایی در حد محدود ضرری به دنبال نداشته باشد، ولی اعتراف بسیاری از مبتلایان نشان می‌دهد، معمولا افرادی که گرفتار این مشکل می‌شوند، به تدریج به آن عادت کرده، تعداد دفعات انجام این کار روز به روز بیشتر می‌گردد. در واقع نسبت به این عمل حالت اعتیاد پیدا می‌کنند و ترک آن برایشان بسیار مشکل می‌شود وقتی هم به آن معتاد شوند قطعا آسیب‌ها و عوارض به سراغشان خواهد آمد و آنها را گرفتار خواهد نمود. همانطور که سیگار کشیدن و یا استفاده از قرس‌های روان گردان حتی برای یکبار هم خطرناک است، چون لذتی که فرد هنگام مصرف آنها می‌برد و آرامش کاذبی که به او دست می‌دهد، او را به سم مصرف دوباره می‌کشاند و زمانی به خودش می‌آید که به آنها معتاد شده است. یکی از متخصصین در این باره می‌گوید: استمناء توام با ارضای کامل جنسی نیست و در صورت تکرار در دفعات بعدی به صورت یک عادت کامل، مرکب از عادت روانی و عضوی در می‌آید که در این صورت شخص مبتلا حتی به طور غیر اردادی آن را ادامه می‌دهد و حتی گاه افزایش خواهد داد و به همان نسبت ضررهای آن بیشتر خواهد شد. پس عاقلانه این است که از اول گرد آن نرویم و حتی یک بار هم تجربه‌اش نکنیم.

دوستی چنین می‌گوید: من یه جوون هجده ساله هستم که از سن سیزده چهارده سالگی این عمل رو انجام می‌دم من از این عمل متنفرم ولی الان یک ساله بدجور بهش اعتیاد دارم اصلا انگار ناخوداگاه این کار رو انجام می‌دم. شده واسم یه کار حتمی مثل آب خوردن و دستشویی کردن که آدم خود به خود و اتوماتیک انجامش می‌ده. مغزم بهش عادت کرده. اصلا انگار اگه یه روز این کار رو انجام ندم مغزم به نورون‌های عصبیم دستور خوابیدن نمی‌ده. دارم دیوونه می‌شم همه چیم افت کرده .... به دادم برسید.

برخی از نوجوانان ممکن است تصور کنند که عمل خودارضایی چون همراه با دفع شهوت است موجب آرامش می‌گردد این هم از تصورات اشتباهی است که برخی از کتاب‌ها و سایت‌های غیر علمی آن را ترویج می‌کنند و متأسفانه برخی از افراد هم فریب می‌خورند. اما باید گفت، چنین نیست، زیرا خودارضایی اگر موقتا هم باعث آرامش فرد شود، آرامشی کاذب ایجاد می‌کند و پیامدهای ناگوار آن، جایی برای خوشی موقت و لذت زودگذر ناشی از خودارضایی باقی نمی‌گذارد. درست مثل معتادی که مصرف مواد را برای احساس لحظه سرخوشی ولذت به قیمت گزافی تکرار می‌کند و در برابر آن چیزهای ارزشمندی را از دست می‌دهد. آرامش واقعی هنگامی به دست می‌آید که غریزه جنسی از راه صحیح خودش ارضا گردد. خودارضایی که نوعی انحراف در ارضای میل جنسی است و آسیب‌های زیادی مثل اضطراب و استرس به همراه دارد. چگونه می‌تواند باعث آرامش گردد؟

 

ممکن است برای نوجوانی که هنوز آلوده به خودارضایی نشده است این سوال ایجاد شود که حالا من اگر خودارضایی نکنم و دست از این لذت بردارم چه فایده‌هایی دارد؟ در جواب این سوال می‌توان گفت مبتلا نشدن به خودارضایی اگر هیچ فایده‌ای غیر از در امان ماندن از آسیب‌های ذکر شده (صفحه 37) نداشته باشد، می‌ارزد که نوجوان کمر همت ببندد و با اراده‌ای قوی خودش را از افتادن در این گرداب حفظ کند. علاوه بر این عفت‌گرایی و پاکدامنی به انسان کمک می‌کند تا با فکری آرام و متمرکز برنامه‌هایی را که برای آینده خودش ریخته عملی کند، در حالی که فرد مبتلا به خودارضایی از نظر فکری دائما به موضوعات جنسی می‌اندیشد و ذهنش با آنها درگیر است و این امر مانع تفکر آزاد می‌شود و لذا خودارضایی از عوامل رکود فکری محسوب می‌شود. بی‌علاقگی به درس و تحصیل، عدم تمرکز در هنگام مطالعه و افت تحصیلی نمونه‌ای از آسیب‌هاست. به روایات و احادیث هم که مراجعه می‌کنیم برای عفت گرایی و پاکدامنی فوائدی را برشمرده‌اند. مثلا امام علی (ع) می‌فرمایند:
عفاف و پاکدامنی برترین عبادت است.
یکی از زیباترین فرازهایی که در نهج البلاغه آمده این جمله دلنشین است:
مجاهدی که در راه خدا به شهادت رسیده است، پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، ولی عفاف می‌ورزد (و دامنش را به گناه آلوده نمی‌کند). نزدیک است که انسان پاکدامن فرشته‌ای از فرشته‌ها باشد.
انسانی که در مقابل وسوسه‌های شیطانی ایستادگی می‌کند، در واقع به جنگ با نفسش رفته است و جهاد با نفس اماره از جنگیدن در میدان نبرد ظاهری بسی مشکل‌تر و سخت‌تر است.

اما تکلیف کسی که به این عادت مبتلا شده چیست ؟ جواب کاملا مشخص است : ترک این عادت . با ترک خودارضایی به لطف خدا عوارض آن نیز از بین خواهد رفت . البته نکته مهم علاوه بر ترک خودارضایی ، دوری کامل از موارد تحریک کننده است تا شخص به مرور زمان شاهد تمام فواید ترک خودارضایی باشد .

 

منبع : zolal.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

اگر قصد ترک خود ارضایی رو داری صفحه 22 و صفحه 30 رو حتما بخون . همین حالا یه عزم واقعی و جدی بگیر و با توکل به خدا خودت رو از شر این کار سراسر ضرر راحت کن.

با خود ارضایی چی به دست میاریم و چیا از دست میدیم ؟ آیا معامله خوبی هست ؟ خودارضایی اگر یه چیز رو به ما بده (که نمیده) در عوض خیلی چیزها رو از ما میگیره . کاری نداشته باش که چه مدت و چند بار این کار رو انجام دادی . هیچ وقت هم نا امید نشو . نا امیدی بزرگترین گناه هست . اگر توبه کنی مثل روزی میشی که تازه از مادر متولد شده و مثل کسی میشی که اصلا گناهی نکرده . در هیچ حالتی از رحمت خدا نا امید نشو . هزاران بار هم اگر توبت رو شکستی باز برو به سمت خدا .

 

 

وقتی ترک کنی از همون ابتدا تغییرات مثبتش رو در جسم و روحت حس میکنی . بعد از مدتی هم که کاملا رها شدی ازش و کاملا دوری کردی از موارد تحریک کننده، چنان تفاوتی خواهی کرد که گویی تازه متولد شدی . تولدی که خیلی شیرینتر از تولد اولت هست . اگر بخوام وصف حالت رو در اون زمان بگم اینطوری میشه که احساس میکنی همه چیز سر جاش هست و دوست داری زیاد عمر کنی و زندگی برات به معنای واقعی کلمه جذاب و دوست داشتنی میشه . مطمئن باش با ترک خودارضایی به لطف خدا آیندت گذشتت رو جبران خواهد کرد . همین حالا از ته دل از خدا بخواه و یه یا علی بگو و شروع کن . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 


حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)


حتما بخونید : عوارض روحی،جسمی،اجتماعی،معنوی خود ارضایی از نظر علمی و پزشکی (صفحه 13)


حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)


حتما بخونید : 11 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

 

 

 

  • ۹۴/۰۴/۱۲
  • علی علی

نظرات (۱)

  • امیر علی
  • منظور از ترک چیست؟

    برای چه مدت؟

    هرسال چند بار؟

    ...

    پاسخ:
    سلام. ترک دائم و همیشگی.
    نکته 33 از صفحه 78 رو براتون میذارم دوست من:

    33- آیا خودارضایی به میزان کم ضرر نداره ؟
     
    نه . خودارضایی به میزان خیلی کم هم ضرر داره (به صفحه 35 مراجعه کن) . ضمن اینکه نمیشه کم نگه داشت به دو دلیل (به صفحه 61 مراجعه کن) .
     
    صفحه 35 :  http://istemna.blog.ir/post/p35
    صفحه 61 :  http://istemna.blog.ir/post/p61
     
    توبه کن و ان شاءالله با توکل به خداوند برای همیشه این عادت پرضرر رو رها کن .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

    نام وبلاگ: ایست استمنا

    من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

    خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

    نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
    بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
    در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

    آخرین نظرات
    پیوندها