عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

آثار پر ضرر خود ارضایی بر جسم و روح انسان

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ
صفحه 32

آثار پر ضرر خود ارضایی بر جسم و روح انسان :

 

همان طور که میدانید مایع منی مایعی است که توسط هورمونهای ترشحی از نخاع ساخته می شود. پس از ساخته شدن به بیضه ها منتقل شده و در لوله های اسپرم ساز، اسپرمو میتوکندری به آن افزوده شده به طوری که حاوی مواد قندی جهت تغذیه ی اسپرم ها می شود و جهت خروج آماده می گردد. اما آثار مخربی که استمناء می تواند داشته باشد چیست؟!
 

 

1) ضعف بینایی :

 

در نتیجه ترشح بیش از حد منی سلول های شبکیه ی چشم در دراز مدت آسیب دیده و باعث عدم تشکیل مناسب تصویر مجازی اجسام در شبکیه، تلاش بیشتر عدسی جهت افزایش تطابق و در نهایت ضعف بینایی می گردد. هر چند تا کنون کوری ناشی از این عمل گزارش نشده است اما در دراز مدت احتمال کوری هم دور از انتظار نیست. در کوتاه مدت سبب تشکیل پرده هایی در جلو چشم شده که به مرور زمان از بین می رود.

 

 

2) تاثیر شدید بر پوست :

 

اگر بدن آدمی رابه کشوری تشبیه کنیم پر هزینه ترین هزینه ی این کشور همان هزینه ی تولید مثل می باشد. پس مشخص است اسپرم سازی سبب افزایش مصرف انرژی در بدن می گردد، به طوری که تخلیه ی مداوم آن سبب جاری شدن انرژی بدن به سمت سیستم تولید مثل گردیده و سایر سلولها از آن بی بهره می مانند. در نتیجه سلولهای ضعیف تر می میرند که در نتیجه ی مرگ آن ضایعاتی در سطح پوست پدیدار می گردد مثل: زرد شدن پوست دورچشم که یکی از ضعیف ترین سلولهای پوست در آن ناحیه متمرکز است. بروز پیری زودرس پوست و ضعف عضلانی از آثار دیگر آن است.

 

 

3) از بین رفتن نیروی تخیل :

 

اگر شما به این عمل مبادرت داشته باشید، اگر در مقابل یک سوال چهار جوابی که دو بعد از سه بعد یک جسم را به شما نشان داده و بعد سوم را از شما بخواهد قطعا در پاسخ آن مستاصل خواهید شد. علت آن است که به هنگام استمناء از این قوا بیش از حد استفاده می کنید وتصور می کنید که در حال ارتباط با شریک جنسی خود هستید در حالی که واقعیت جز از این است، اگر می خواهید به زشتی کارتان پی ببرید آیینه ای جلوی خود بگذارید و از آن آیینه واقعیت را از ورای چشمهایتان ببینید. در قیامت همین تصویر جلوی چشمتان خواهد بود، آنجا چه می کنید؟

 

 

4) شکننده شدن استخوانها و پوکی استخوان :

 

در اثر افزایش فشار وارده به بدن در نتیجه ی استمناء تمام بدن سعی در تامین انرژی از دست رفته خواهد نمود. بنابراین تمام ارگانها دست به دست هم داده تا کمبود بدن را جبران نمایند. در این راستا استخوان، سلولهای استخوانی و مغز استخوان تجزیه شده تا به کمبود انرژی بدن پاسخ دهند.اولین علایمی که نشان دهنده ی تجزیه ی استخوانهاست بوجود آمدن انحنا در استخوانهای ساق پا می باشد که به پا حالتی پرانتزی داده و به هنگام دویدن برای انسان مشکل ساز می شود. با افزایش دادن عمل استمناء روند انحنای استخوانها بیشتر شده و آغازگر شکستن های پی در پی آن خواهد بود.

 

 

5) کاهش میزان اسپرم های زنده :

 

به دنبال افزایش حجم تولید اسپرم و کمبود مواد غذایی است که اسپرم های تولید شده میزان کالری کمتری دریافت کرده، در نتیجه تعداد اسپرم های زنده ی تولید شده کم می شود،اما همچنان حجم اسپرم ها بالاست. چنانچه مقدار اسپرم های زنده  به کمتر از دویست میلیون در هر میلیمتر مکعب برسد فرد عقیم شده و برگشت ناپذیر خواهد بود. حال شاید شما بگویید بهتر است میزان مصرف مواد غذایی خود را بالا ببریم تا مشکل حل شود. جالب است بدانید که اگر مثلا شما در روز یک کیلو موز بخورید فقط مواد غذایی به اندازه ی یک عدد موز جذب خواهد شد.پس بیهوده به سیستم گوارش خود فشار وارد نکنید تا مشکلی به مشکلات قبلیتان افزوده نشود. (هنوز ثابت نشده که خودارضایی به طور مستقیم باعث عقیم شدن میشود . در مورد ارتباط خودارضایی با ناباروری و عقیمی، هنوز هیچ تحقیق علمی ثابت شده ای از سوی نهاد های علمی معتبر در این زمینه منتشر نشده) .

 

6) تلفیق روح با جسم :

 

دوست عزیزی که به این عمل مبادرت می ورزید باید بدانید که شما به این کار اعتیاد پیدا کرده اید و اعتیاد نیز یک بیماری است، اما نه بیماری جسم بلکه بیماری روح. هنگامی که شما یک بار این عمل را انجام می دهید تمنای جسم شما پایان پذیرفته است و عطش روحیتان است که شما را به سوی این عمل سوق می دهد. تنها چند بار کافی است که با انجام دادن استمناءروح نیز درگیر آن شده و از آن پس مهار اختیار شما در دست روحتان باشد نه ضمیر وجودیتان. دیگر تمنای جسم نیست که شما را به سوی این عمل سوق می دهد بلکه اصرار روح است که شما را وادار به این کار می کند. هر بار در پایان این کار به خودتان قول می دهید که دیگر این کار را نمی کنید اما گویا باز دوباره نمی شود و به سوی آن می روید. با فاسد شدن روح با کمترین تحریکی شما به سوی این عمل می روید در حالیکه جسما دیگر نیازی به این کار ندارید. در هنگام ناپاک شدن روح و درگیر شدن آن با این مساله شاید ازدواج هم چاره ی مناسبی برای شما نباشد، چرا که به محض تنها شدن این شمایید و این شیطانتان. تصور کنید که هر ثانیه که در این جهان هستید بر سعادت و شقاوت اخروی شما تاثیر گذار است. لحظه ای را شما بیایید بنشینید، و فکر کنید که چند ثانیه را شما در حین انجام این عمل گذرانده اید؟! چندین ثانیه از قافله ی صراط مستقیم به دور مانده اید؟ به یاد داشته باشید که هر ثانیه ای که می گذرد دیگر غیر قابل برگشت است و به همان میزان انحراف شما را از صراط مستقیم افزایش می دهد. همین الان بیایید با هم پیمان ببندیم که دیگر دست از این کار بشوییم و جزء بندگان خوب خدا باشیم. این اثر (تلفیق روح با جسم) مضرترین و خطرناکترین اثر این عمل زشت است و همه ی جنبه های جسمی را هم در بر می گیرد.

 

 

7) انزال زود رس :

 

انزال زود رس بیمارییست است که در آن فرد سریع تر از حالت عادی به انزال می رسد. تقزیبا 96%از این افراد به استمناء مشغول بوده و یا هستند. استمناء به طرز چشم گیری این بیماری را در فرد گسترش می دهد.

با انجام دادن استمناء نیروی تخیل به کمک برایند تلفیقی از روح و جسم می رود در نتیجه زمینه های تحریک را با بزرگ نمایی کردن و افزایش دادن سطح تحریک گسترش داده و انزال زود رس را سبب می شود.

 

گاه دیده می شود این افراد به حدی حساس می شوند که پس از ازدواج و تنها با لمس شدن توسط همسرانشان به انزال می رسند.

 

البته این بیماری قابل درمان است و روند درمانی 9- 7ماهه ای را دارد که در این عنوان نمی گنجد.

 

 

8) ضعف اعصاب و از بین رفتن قوای حافظه :

 

استمنا باعث تضعیف اعصاب خواهد شد . از سوی دیگر عمل استمناء زمینه ای را به وجود می آورد که کم کم حافظه ی بلند مدت تحلیل می رود و گاه حافظه ی کوتاه مدت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. مانند به خاطر سپردن اسم دوستان که چندان صمیمی نیستند و از یاد بردن اسامی آنها در مدت کوتاه. انجام این عمل، عملکرد مغز را مختل نموده، آنچنان که نیمکره ی چپ و راست مغزی دچار اشتباه شده و تا غسل نکردن همچنان در همان حالت باقی می ماند.

 

 

9) افزایش ترشح هورمون های جنسی :

 

با زیاد شدن تعداد دفعات استمناء در مردان و استشهاء در زنان هورمونهای تستوسترون در مردان و استروژن و پروژسترون در زنان بیشتر در خون ترشح شده و بلوغ زود رس و پیامد های آن را در پی دارد. به عنوان نمونه در مردان سریعتر موها می ریزند یا به رنگ سفید در می آیند، یا به مقدار زیاد تر از حد معمول مو در قسمت های مختلف بدن رشد می کند.

 

 

10) تاثیر برستون مهره ها :

 

فاصله ی بین هر ستون مهره را غضروف پر می کند که مانع از ساییدن استخوانها به یکدیگر می شود. بین هر دو استخوان دو غضروف وجود دارد که بین آنها مایعی به نام مایع میان غضروفی وجود دارد، که مانع از تماس غضروفها با یکدیگر می شود. در اثر استمناء این مایع کم کم کاهش یافته و از بین می رود. در نتیجه غضروفها به هم و سرانجام استخوانها به هم ساییده می شوند و در نتیجه بیماری هایی مثل دیسک کمر و یا استخوان سوزنی شکل را به وجود می آورند.

 

 

11) تاثیر بر سیستم گوارش :

 

هر چند تاثیر آن بر سیستم گوارش نادر و به ندرت گزارش می شود اما استمناء می تواند سبب افزایش ترشح شیره ی معده گردد که در وحله ی اول سبب «ترش کردن»و در حالت حاد سبب زخم معده می شود.

 
 
 

هر چند استمناء می تواند اثرات مضر دیگری هم داشته باشد اما تقریبا میتوان گفت که موارد ذکر شده در بالا رواج بیشتری در بیماران استمناء داشته و گزارش شده است. هر چند عملکرد بدن و فیزیولوژی بدن و وراثت نیز نقش به سزایی را می تواند در میزان اثر ضررها و نحوه ی اثر آن ایفا کند. تنها ذکر همین نکته کافی است که آنچه را خدا جزء گناهان کبیره قرار داده تنزل دنیا و آخرت ما را در این عمل زشت نهاده است، حال چه ما فواید وضررهای آن را بدانیم چه ندانیم باید دستورش را ارج نهیم. هر چند علم باز هم نتواند مضراتی بیش از این را بیابد،قطعا خیری در آن بوده است که ما از درک آن عاجزیم. همیشه لذت زود گذر را نباید ملاک قرار داد.

 

منبع : jargh.blogfa.com(با اندکی دخل و تصرف)

 

نکته ای که لازم هست بگم اینه که در صورت ترک دائمی و دوری از موارد و فکرهای تحریک کننده و بعد از مدتی صبر تمام عوارض روحی و جسمی خود ارضایی به لطف خدا از بین خواهد رفت .

همین الان بذارش کنار . همیشه فرصت برای ترک و توبه نیست . شاید یک ساعت دیگه عمرت به دنیا نباشه . یا اصلا توفیق توبه پیدا نکنی . توبه خودش یه توفیق هست . همین که الان یا هر زمان دیگه ای به فکر توبه میفتی بدون که خدا تو دلت انداخته . حالا از همون خدا کمک بگیر و تصمیم بگیر که برای همیشه بذاریش کنار . اگر هزاران بار هم توبت رو شکستی باز نا امید نشو و برو سمت خدا و ترک این کار . خدا خودش گفته که میبخشمت و خدا خودش گفته که در هیچ شرایطی نا امید نباش . هنگام توبه و ترک این کار کاملا بیخیال شو و اصلا کاری نداشته باش که چند بار و چند وقت این کار رو انجام دادی . گذشته گذشته . حال و آیندت رو با یه تصمیم بزرگ برای خودت بساز . به خدا وقتی خوب میشی انگار که تازه متولد شدی . زندگی برات جذاب میشه و فکر میکنی همه چیز سر جاش هست و دوست داری زیاد عمر کنی . برای اینکه همون آدم سالم سابق بشی و احتمالا بهتر از سابق فقط یه اراده از ته دل میخواد . توکل کن به خدا و شروع کن . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)


حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها