عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

بعضی از علل عوارض روحی خود ارضایی

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

صفحه 15

چرا در اثر استمنا به عوارض روحی آن دچار میشویم و بعد از ترک و پاکی چه چیزهایی را از نظر روانی به دست می آوریم ؟

 

برخی از دلایلش: کسی که خود ارضایی می کند لازم است در حین خود ارضایی خود را تحریک کند و بخشی از این تحریک ذهنی است. برای تحریک ذهنی ممکن است به دیدن تصاویر شهوت انگیز یا فیلمهای شهوت انگیز بپردازد یا به افراد به دیده شهوت انگیز نگاه کند یا آنها را در خیال خود شهوت انگیز فرض کند. یعنی برای عمل حرام خود ارضایی ممکن است گناه دیگری نیز مرتکب شود. از سوی دیگر کسی که به خود ارضایی روی آورد به کم آن قانع نخواهد شد و به تدریج دفعات آن افزایش می یابد و فرد با هر محرک جنسی تمایل دارد خود ارضایی کند و نکته در اینجاست که علیرغم رسیدن به ارگاسم باز احساس آرامش روانی به سراغ او نمی اید و هنوز خود را نیازمند به تحریک جنسی و ارگاسمی دیگر می بیند.
همین باعث افراط در خود ارضایی می شود و فرد بواسطه چنین امری از کار و زندگی دور شده و به تدریج دنبال شرایطی است که تنها باشد تا خود ارضایی کند. گوشه گیری از یکسو و نرسیدن به آن آرامشی که باید به دنبال عمل جنسی فرد از نظر روانی به آن برسد به مرور او را دچار خلقی افسرده می سازد و از لحاظ روانی دچار مشکلاتی می شود.

 

وقتی که نتوانیم بر هیچ یک از بخش های زندگیمان کنترلی داشته باشیم ، خوشحال نیستیم. اعتیاد به خود ارضایی باعث می شود که شما کنترلی بر خود نداشته باشید و این بدن و نفس شما است که بر شما کنترل دارد. وقتی بدن شما میل و برانگیختگی جنسی را حس می کند، شما احساس می کنید هیچ حق انتخابی ندارید و هر آنچه او بخواهد انجام می دهید. این احساس اسیر شدن ، باعث ضعیف شدن اعتماد به نفس و توانایی شما در کنترل خیلی از جنبه های زندگی خواهد شد. وقتی ما بتوانیم هدف مشخصی را انجام بدهیم، این به ما در توانایی کنترل بر خودمان ، اعتماد به نفس میدهد. وقتی ما خود ارضایی می کنیم ، اعتماد به نفس به طور کلی از بین می رود.

 

منبع : ktark.com

 

وقتی کسی استمنا میکنه در همون لحظه بعد از انزال یک احساس حقارت و ضعیف بودن به صورت ناخودآگاه بهش دست میده . دلایل زیادی برای بروز این احساس در شخص هست . مثل اینکه شخص نتونسته جلوی نفسش بایسته ، و نتونسته مقاومت کنه که مانع این عمل زشت و چندش آور و مورد غضب خدا بشه . پس هر بار استمنا مساوی هست با یک شکست . شکستی که قشنگ لحظه بعد از انزال به همه دست میده . حالا وقتی به دفعات این کار تکرار میشه معنیش اینه که به دفعات ، شخص خودش ، خودش رو شکست میده و ضعیف النفس میکنه و بدن و روحش رو به دست خودش آزار میده (در لحظه بعد از انزال ، این احساس ، خیلی واضح مشخص هست) ، و کسی که به دفعات این خودزنی ها رو انجام میده بدیهی هست که دچار کمبود اعتماد به نفس در زندگیش میشه به علاوه دهها عوارض روحی دیگه .

 

 
 
از نظر بنده تمام عوارض جسمی استمنا رو که 20 موردش در صفحه 11 ذکر شد رو شما بذارید یک طرف و عوارض روحی روانی که روی روان طرف اثر میذاره رو بذارید یک طرف ، باز هم کفه عوارض روحی روانی سنگینتر از اون 20 ضرر هست .
نکته بعدی که خیلی مهم هست اینه که در همون ابتدا هم بعضی عوارض روحیش میاد سراغ طرف . عوارض روحیش از نظر بنده با همون بار اول هم میاد سراغ شخص منتها در صورت تکرار نشدن احتمالا زود از بین میره و طرف شاید متوجه نشه . در صورت تکرار طرف احتمالا متوجه میشه و اگر هم نشد شاید دلیلش این باشه که خود شخص نمیدونه که اگر این کار رو نمیکرد روان خیلی بهتر و سرزنده تر با اعتماد به نفس بالاتری از زمان اکنون داشت . با تکرار بیشتر و بیشتر هم که دیگه به چشم خودش این عوارض و مخصوصا عوارض روانیش رو میبینه .

اما با ترک دائم و پاکی کامل به مرور تمام عوارض روحی و جسمی استمنا به لطف خدا از بین خواهد رفت . در صورت ترک استمنا ، یادتون نره که بعضی عوارض اون احتمال داره که یه مدت کوتاهی زمان ببره که کاملا خوب بشه ولی مطمئن باشید که اولا خوب شدنش مثل سابق حتمی هست و دوما به علاوه سلامت روحی مثل سابق و شاید بهتر خدا به شما یه قدرت خاصی رو میده که تا تجربش نکنید نمیتونم دقیق بگم که چجوریه . یک قدرت شیرین و خاصی هست که شخص در خودش احساس میکنه و دلیل دقیقش رو هم نمیدونم ، فقط میدونم که جایزه بزرگی از طرف خداست . اعتماد به نفسی که خودتون هم فکرش رو نمیکنید بعد از پاکی کامل منتظر شماست . میتونید از اونایی که ترک کردند و خوب شدند بپرسید . احساس میکنی میتونی کوه رو جا به جا کنی . پس همین الان تصمیم بگیر که خودت رو از این کار پر ضرر و مورد غضب خدا نجات بدی و برای این کار هم از خودش بخواه . آنچنان دستت رو میگیره که حیران میمونی .


یا علی



نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .


حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : بهبود عوارض خود ارضایی (صفحه 126)

حتما بخونید : عوارض روحی و روانی خود ارضایی (صفحه 14)
حتما بخونید : عوارض و آثار روحی روانی خود ارضایی (صفحه 38)
حتما بخونید : 20 عارضه جسمانی خود ارضایی (صفحه 11)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22) 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها