عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 51

استفاده از کش شوک (شرطی سازی بیزاری آور) ترفندی برای ترک خودارضایی :

یکی از روش های درمانی در روان شناسی، روش بیزاری آور است. این روش معمولاً برای درمان سیگار کشیدن، اعتیاد به مواد مخدر، پرخوری، انحرافات جنسی و اختلالات جنسی به کار می رود. در این روش با استفاده از مجاورت یک محرک بیزارکننده و دردآور با رفتار مطلوب و مورد ابتلا، به درمانگری پرداخته می شود؛ مثلاً اگر فردی به سیگار کشیدن مبتلا باشد و این کار مورد علاقه او باشد، روان شناس سعی می کند موادی که تهوع آور و آزار دهنده است، به سیگار داخل کند؛ به طوری که شخص مبتلا، بعد از کشیدن سیگار به حالت تهوع بیفتد و آرام آرام نسبت به سیگار انزجار و تنفر پیدا کرده، آن را ترک کند. در درمان خودارضایی هم توصیه می شود از کش شوک استفاده گردد. روش کار در کش شوک به این صورت است که نوجوان مبتلا به خودارضایی باید کش را به مچ یا بازوی خود ببندد و در مواقعی که تحریکات جنسی و میل به خودارضایی در او ایجاد می شود، کش را چندین بار بکشد و رها کند؛ به طوری که در بازو و مچ او درد شدید ایجاد شود. این کار باعث می شود فکر او از خودارضایی منحرف شده، تحریکات جنسی هم به خاموشی بگراید. اگر نوجوان این روش را مرتب انجام دهد، حالت انزجار و بیزاری نسبت به خودارضایی پیدا می کند؛ البته به شرطی که روش را جدی و خوب انجام دهد.

توجه به آسیب‌ها و عوارض خودارضایی، از روشهای پیشگیری یا ترک خودارضایییست . خوب است که نوجوان و جوان عزیز زمانی که مورد هجوم افکار شیطانی و تحریک کننده قرار می‌گیرد و شهوت به او فشار می‌آورد، کمی در مورد آسیب‌های خودارضایی فکر کند. ببیند آیا می‌ارزد برای رسیدن به لذتی زودگذر و موقت، آن همه عوارض و آسیب‌ها را به جان بخرد. با این شوک به یاد ضررها و آسیب‌های این کار می‌افتد. ضررهایی که برخی از آنها زندگی وی را مختل کرده، عاقبت خوشی هم به همراه نخواهد داشت.

 

منبع : zolal.ir / funnet.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

بعضی وقتها با ترفندهایی در ظاهر ساده و کوچک میشه کارهای بزرگی رو انجام داد. کش شوک میتونه علاوه بر اثر روانی و بیزاری آورش، تلنگر به موقعی باشه برای تویی که میخواهی خودت رو از این عادت پرضرر رها کنی . امتحانش که ضرر نداره، داره ؟ فقط اگر میخواهی انجامش بدی جدی و درست انجامش بده . مطمئن باش ترک خودارضایی ارزش سختی های خیلی بزرگتر از این رو داره . از خدا بخواه و همین حالا تصمیمت رو بگیر . تصمیم بزرگی که بزرگیش رو بعدها، خیلی درست تر خواهی فهمید . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظر خودتون رو حتما بیان کنید .

 
 
 
 

حتما بخونید : رهایی از خودارضایی = شروع یک زندگی جذاب (صفحه 2)


حتما بخونید : اگر گاه گاهی خود ارضایی انجام شود ایرادی دارد ؟ (صفحه 35)


حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها