عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 30

قبل از هر چیز این نکته رو بگم که رعایت تمامی کارهای زیر الزامی نیست . ولی تمام روشهای زیر یک راهکار کمک رساننده برای ترک خود ارضایی هست . البته رعایت بعضی از گزینه های زیر هم الزامی هست . یعنی اگر میخواهی ترک درست و کامل و دائمی داشته باشی برخی از نکات که برخیشون به رنگ قرمز هستند رو حتما باید رعایت کنی . مثل دوری از چیزهایی که باعث تحریکت میشن و یا فرار از تنهایی و خلوت مخصوصا اگر باعث تحریکت میشن یا فرار از تنهایی و خلوت وقتی اون افکار اومدن سراغت (تا جایی که ممکن هست). یا مثلا مشغول کردن حواس و ذهنت به چیز دیگه ای زمانی که افکار تحریک کننده میان سراغت و یا بعضی گزینه های دیگه که حتما برای ترک درست باید رعایتشون کنی.

اما چیزی که در مورد تمام این روشها صدق میکنه نقش مثبتشون در ترک خود ارضایی هست . یعنی مثلا ممکنه ورزش کردن الزامی نباشه ولی قطعا کمک میکنه به ترک راحت تر خود ارضایی . باز هم میگم که رعایت بعضی از راهکارهای زیر حتما باید انجام بشه تا اینکه بتونی انشاا... به صورت دائم این کار مورد غضب خدا رو ترک کنی و کاملا رها و پاک بشی ازش و شاهد فواید به معنای واقعی کلمه جذاب و دوست داشتنیش باشی و فواید بیشمار ترکش رو تجربه کنی .

 

 

47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خود ارضایی :

 

1- نخستین گام برای درمان استمناء، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است» عین حقیقت است .

 

2- تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد .

ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.

پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است .

 

3- سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد .

 

4- از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد .

 

5- از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود .

 

6- از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

 

7- از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، موز، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب، اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود .

 

8- قبل از خواب مثانه تخلیه شود .

 

9- از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود .

 

10- از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد .

 

11- هرگز نباید به رو خوابید .

 

12- به منظور تخلیه انرژی زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد .

 

13- برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشید و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کنید .

 

14- سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به کاری سرگرم کنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند استمنا را کنار بگذارد .

 

15- منحرف کردن فکر بسوی چیز دیگری، در صورتی که تحریکی برای استمناء اتفاق افتاد .

 

16- دوری از خیال‌پردازی و سرگرم بودن به کارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و … .

 

17- تنهایی، کلید اقدام به استمنا است. لذا تا آنجا که ممکن است تنها نمانید .

 

18- هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که الان خدا من را می بیند .

 

19- هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید .

 

20- هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید . 

 

21- هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید .

 

22- به خدا توکل کنید .

 

13- قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد) .

 

24- از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با این گونه دوستان قطع کنید.

 

25- از صحبت کردن در مورد مسائل شهوت انگیز دوری کنید.

 

26- از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید .

 

27- از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید .

 

28- سعی کنید تماس بدنی با دیگران ولو در شوخیهای دستی پرهیز کنید .

 

29- روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .

 

30- شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید .

 

31- سعی کنید دائما وضو داشته باشید .

 

32- از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید .

 

33- شبها تا آنجا که ممکن است تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد .

 

34- به یاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید .

 

35- بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد .

 

36- یاد مرگ، انسان ساز است .

 

37- پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش .

 

38- این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی .

 

39- مضرات این عمل را بیاد داشته باش .

 

40- این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی .

 

41- نماز معجزه ای هست برای ترک خود ارضایی . حتما از این معجزه استفاده کن . خودت خواهی فهمید که چقدر کارت رو آسون میکنه . نماز معجزه میکنه برای ترک خود ارضایی . از آدمهای مختلفی که تونستند بعد از سالها و چندین بار شکستن توبه، خود ارضایی رو ترک کنند بارها شنیدم که نماز خیلی بهشون کمک کرده برای ترک .

 

42- از ائمه حتما کمک بگیر . این عزیزان رو واسط بین خدا و خودت قرار بده و ازشون بخواه که کمکت کنند . شک نکن کمکت میکنند . حتی اگر به این چیزها اعتقاد نداری باز هم ازشون کمک بخواه . ضرر که نداره . اهل بیت انقدر بزرگوار هستند که در این صورت هم کمکت میکنند . حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) رو فراموش نکن و حتما از این دو عزیز خدا هم کمک بخواه . خواهی دید که کارت چقدر جلو میفته و چقدر راحت تر این کار رو ترک میکنی .

 

43- یادداشت هایی برای خود نوشته و بر روی وسایل خود بچسبانید. در امر ترک خودارضایی میتوانید از ذکرهای خدا، توصیه های ترک این عمل زشت، یاد آوری برای خود، اثرات سوء این عمل، عذاب های الهی در این عمل و در آخر به لطف و امید خدا برای ترک این عمل ، استفاده نمایید .

 

44- هر روز پاکیتون رو در جایی ثبت کنید و به ازای هر روز پاکی یک ستاره یا علامت برای خودتون بزنید . مثل یه کاغذ دیواری یه دفتر و یا هر چیز دیگه ای . در جلوی دیدتون باشه بهتره فکر میکنم . این یک روش علمی ثابت شده هست برای تشویق خودتون . خیلی موثر هست . روانشناسان هم این روش رو زیاد توصیه میکنند . میتونید بیایید در همین وبلاگ هم ثبت کنید هر روز پاکیتون رو . روز شمار بیندازید و هر روز یا هفته یا هر زمانی بیایید در قسمت نظرات این وبلاگ و کامنت بدید و اعلام کنید . واقعا تاثیر گذار هست . امتحان کنید .

 

45- اگر خدای نکرده دوباره رفتید سراغش و توبتون رو شکستید خودتون رو تنبیه کنید. مثلا با خودتون عهد کنید که اگر دوباره رفتید سراغش 5000 تومان بیندازید صندوق صدقه . لازم به ذکر هست که تنبیه هم هر چقدر سخت تر باشه بهتر هست و مفید تر . به هیچ وجه و به هیچ وجه تنبیه رو فراموش نکنید . حتما قرار و تنبیهی برای خودتون بذارید و حتما بهش عمل کنید . تنبیهتون هم هر چقدر سخت تر بهتر و مفید تر .

 

46- برای خودتون تشویق بذارید . یعنی مثلا عهد کنید با خودتون به ازای هر هفته پاکی یک هدیه برای خودتون بخرید یا مثلا قرار بذارید با خودتون که اگر بیش از 20 روز پاک بودید یه ادکلن و یا ساعت و یا هر چیز دیگه ای که شما رو خوشحال میکنه برای خودتون بخرید . حالا هدیش رو هم که خودتون تعیین میکنید . این یه مثال بود . کارهای تشویقی خیلی زیاد دیگه ای هم هست که میتونید برای پاکی خودتون در نظر بگیرید . روانشناسان این راهکار رو هم توصیه میکنند .

 

47- سعی نمایید از تکنیک های انزجار درمانی و شرطی زدایی استفاده کنید . لذت کاذب خودارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی نمایید یا آن که فرایند شرطی شده (اضطراب - خودارضایی) را به (اضطراب - ورزش یا تفریح سالم، تنفس عمیق، رفتن به سر یخچال و آب خوردن و ...) تبدیل نمایید.

 

منابع (با دخل و تصرف) : دکتر مصطفی دهقان نژاد / pasokhgoo.ir 

 

 

توکل کن به خدا و ازش بخواه که در راه ترک این کار دستت رو بگیره . هیچ وقت هم نا امید نشو . اگر صد بار هم توبت رو شکستی باز برو سمت خدا و ترک این کار مورد غضبش . به گذشته هم اصلا فکر نکن . آیندت رو خودت بساز و خودت رو از فواید بیشمار ترک این کار محروم نکن . معجزه نماز رو فراموش نکن . از اهل بیت هم حتما کمک بخواه . به سمت چیزها و افکار تحریک کننده هم نرو . خودت میبینی خودت رو که پاک شدی و کاملا رها از خود ارضایی .

 

باز هم میگم که فکر گذشته رو نکن . فکر نکن که تا حالا چند بار این کار رو کردی . هنگامی که میخواهی این کار رو ترک کنی کاملا بیخیال شو . یعنی اصلا احساس گناه و عذاب وجدان گذشته رو موقع ترک این کار نداشته باش . درسته خود ارضایی احتمالا باعث شده که احساس گناه و عذاب وجدان داشته باشی ولی الان که میخواهی دیگه ترک کنی به امید خدا، این احساسات رو باید بذاری کنار .

اگر بارها شکست خوردی باز نا امید نشو . اگر صد بار هم توبت رو شکستی باز نا امید نشو و برو برای ترک واقعی و دائم . خدا خودش گفته که میبخشمت . همین الان که داری این پست من رو میخونی اراده کن و با توکل به خدا تصمیم بگیر که دیگه انجامش ندی و خودت رو از این کار پر ضرر (به معنای واقعی کلمه) آزاد کنی . از همون روزهای اول پاکیت، خودت تغییرات بوجود اومده در جسم و روحت رو حس میکنی. موفق باشی .

(حتما صفحه 22 این وبلاگ رو بخون که قدم به قدم تا ترک خود ارضایی در متنی کوتاه توضیح داده شده، با 9 راهکار خیلی مهم و تاثیر گذار : کلیک کن: قدم به قدم تا ترک خود ارضایی)

 

یا علی

 

نظر فراموش نشه .

میتونی روزهای پاکیت رو همینجا و یا در پست های دیگه همین وبلاگ اعلام کنی .

 

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

نظرات (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

*** **** ****** **** ***** ** ********* ***** **** ******* **** ****** ***** ********* ** *** ***** ** **** ***** ** ******* * **** * ******* ****

** ** ** ***** **  **** ***** **** ******* *** *** *** **** **** ****** ** ********* ***** ***** ** **** ***** **** *** * **** *** ***** * ****** ***** ****

*** ****** ** ****** **** *** *** ***** ** ** ** ***** ** ****** **** ***** * ***** **** *** *******
 

 

 

پاسخ:
سلام. دوست من شما این پاسخ رو بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p154#comment-Kqvpfqm8k2M
صفحه 25 رو هم بخونید.
نکته 33 از صفحه 78 رو هم حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p78

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها