عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 33

حتما حتما بخونید :

13 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی :

 

اضطراب نقش مؤثری در تشدید قوای جنسی دارد . در تولید نیاز جنسی کاذب سهم به سزایی دارد. ارضای جنسی تا حدودی برای کاهش اضطراب مفید است. اگر ارضای جنسی از طریق حرام (مانند استمنا) صورت گیرد، با این که به صورت موقت از اضطراب می‌کاهد، ولی پس از مدت کوتاهی به خاطر تشدید احساس گناه و علل دیگر، سطح اضطراب را دو چندان می‌کند. با این وصف اضطراب هم علت و هم معلول استمنا محسوب می‌گردد.


2ـ همان طور که اضطراب در گرایش به خودارضایی مؤثر است، کاهش اضطراب از طریق ورزش سنگین منظم، تنفس عمیق 25 تا 30 بار در روز، تن‌آرامی (ریلکسیشن) سهم بسزایی در کاهش میل به خودارضایی دارد.
 

به هیچ وجه خود را ناپاک ندانید. پسر و یا دختر مؤمنی هستید که به هر دلیلی دچار یک کژ رفتاری گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان را مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. بنده خدا هستید و خداوند بنده ای را که به سویش آید ،طرد نمی کند. برای جبران گناهان ریز و درشت راه روی همه بندگان باز است؛ زیرا رحمت و بخشایش الهی بسیار بزرگ و گسترده تر از هر گناهی است.
 
 
4ـ احساس گناه اگر چه به معنای بیداری وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس گناه افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وسوسه های شیطانی است. احساس گناه یکی از بزرگ‌ترین منابع اضطراب‌زاست. می‌توان دریافت که احساس گناه بیش از حد زمینه‌ای برای خودارضایی بیش تر فراهم می‌آورد، پس با بالا بردن سطح عزت نفس و اعتماد به نفس و امید به لطف و بخشش بیکران الهی به تعدیل احساس گناه بپردازید.
احساس گناه اگر چه نشان از بیداری نفس لوامه و وجدان پاک شما دارد و این بسیار خوب است، اما این احساس، تا حدی خوب و مفید است که فرد را به سمت جبران خطاها از طریق انجام اعمال نیک و خداپسندانه رهنمون سازد. احساس گناه اطرافی و خودسرزنشی بیش از حد که تمام خوشی را از انسان بگیرد، به هیچ روی مطلوب نبوده و با ایجاد اضطراب ناخواسته و ندانسته به گناه بیش تر سوق می دهد.
شیطان به هر طریقی میخواهد شما ترک نکنید و یا دوباره به سمت این کار برگردید پس تمام تلاش خود را میکند که این افکار مضر را به شما منتقل کند . این افکار که من گناهکارم، من نمیتوانم، من خوب نمیشوم، من عمرم را به هدر دادم، من بی عرضه ام، من ضعیفم، من ... تماما و تماما از جانب شیطان است . به شیطان راه ندهید و به هیچ وجه احساس گناه فزاینده نداشته باشید و به افکار وسواسی اعتنا نکنید .
 
 
برای کاهش اضطراب و افکار وسواس‌گونه به روانپزشک مراجعه نمایید . در برخی موارد دارو درمانی سبک بسیار مؤثری است. اگر روانپزشک به شما دارویی داد فقط تحت نظر روانپزشک دارو را مصرف کنید و به هیچ وجه، تاکید میکنیم به هیچ وجه خوددرمانی نکنید .
 
 
6ـ مانند یک محقق دست به تحقیق در زمینه افکار، احساسات و رفتارهای انگیزاننده میل به خودارضایی در خود بزنید. در طی مدت یک ماه مراحل آغاز تا پایان یک وهله خودارضایی را در برگه‌ای یادداشت نمایید . این کار را برای وهله‌های دیگری که اتفاق می‌افتد، تکرار کنید. زمان و مکان و شرایط جسمی و روحی در قبل و بعد از خودارضایی را ثبت نمایید. در طی یک ماه ببینید یک وهله خودارضایی با چه فکری آغاز می‌گردد، سپس این فکر مزاحم چه احساسی در شما برمی‌انگیزد و این احساس چگونه به رفتار خودارضایی در شما می‌انجامد، همچنین معمولاً در چه زمانهایی و در چه مکان‌هایی و در چه شرایط جسمی ـ روحی میل به خودارضایی در شما تشدید می‌گردد.
پس از پایش و رصد روانی یک ماهه به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. از نتایج این تحقیق می‌توانید راهکارهای کارآمد ترک یا لااقل تعدیل خودارضایی را استخراج نمایید، مثلاً وقتی که اعصاب تان خرد است، وقتی که دوستان متأهل خود را می‌بینید، وقتی که با مادرتان جر و بحث می‌کنید، وقتی که اضطراب امتحان دارید، یا وقتی که به فیلم یا تصویر خاصی می‌اندیشید و ... .
عیناً همین قضیه در زمینه مکان‌های تحریک‌زا تکرار می‌گردد. وقتی در اتاق خواب هستم، وقتی تنها در خانه هستم، وقتی دستشویی می‌روم و...
از سوی دیگر نگاهی موشکافانه به پرونده گذشته خودارضایی خویش بیفکنید، ببینید در چه شرایطی توانسته‌اید بر خودارضایی فایق آیید. با چه تکنیک‌هایی فاصله بین وهله‌های خودارضایی را افزایش داده‌اید، چه زمانی برای ترک کوتاه مدت یا دراز مدت خودارضایی موفق بوده‌اید.
در این مرحله از تحقیق نیز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. پایش روانی دست شما را برای اتخاذ یک راهکار مناسب باز می‌کند.
 

7 ـ خودارضایی نوعی اعتیاد روانی محسوب می‌گردد . در برخی جهات شباهات زیادی با انواع دیگر اعتیاد (مانند مواد مخدر و الکل و...) دارد.
همه متخصصان درمان اعتیاد در این موضوع هم‌عقیده اند که بازگشت ناخواسته به شرایط قبل امری طبیعی و یکی از مراحل درمان محسوب می‌گردند. بسیاری از معتادانی که اقدام به ترک کرده‌اند، در طول فرایند درمان ناخواسته دچار لغزش‌های رفتاری می‌گردند . لغزش‌های رفتاری به هیچ وجه به معنای شکست درمان نیست. یکی از علت های غلطیدن دوباره به اعتیاد قبلی، قرار گرفتن در محیطی است که در آن جا اعتیاد زیاد اتفاق افتاده بود، مثلاً یاد‌آوری یک صحنه خاص، یا قرار گرفتن در مثلاً حمام و هنگام شستن آلت و... . به همین خاطر بسیار توصیه می شود که در آن شرایط خاص قرار نگیرند.
در هر حال لغزش‌های غیر اختیاری طبیعی است . نباید به بزرگ‌نمایی آن پرداخت. متأسفانه در افرادی که به خود درمانی اعتیاد می‌پردازند و از نعمت هدایت درمانگر محرومند، هر گونه بازگشت را به منزله شکست قطعی در درمان تلقی می‌کنند. این باعث توهم، عدم کنترل و بی‌ارادگی فرد می گردد. این تصور آسیب‌زا، فرد را از ادامه درمان مأیوس می‌سازد ، در حالی که درصد پیشرفت درمان فرد بسیار بالاست.
اگر نیک بنگرید، با کمی واقع‌نگری می‌توانستید لغزش‌های هر از گاهی خود را با دیدی مثبت‌تر مدیریت نمایید.
 

8 ـ منصف باشید . همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی بپردازید.
اگر حتى یک روز هم در ترک موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند. خود تشویقی می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند خرید یک بستی یا دیدن یک فیلم جذاب یا سجده شکر و ...) باشد.
 
 
با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی و خود ملامت‌گری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید. هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگ نمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود. ارزشمندی تان نسبت به خود کمک موثری در ترک این گناه فراهم می آورد.
 
 
10ـ به خدا سوء ظن نداشته باشید. به جای ترس بیمارگونه از خدا،‌ با انجام اعمال پسندیده،‌ سعی در تقرب بیش تر به او نمایید. خداوند همه گناهان را می‌بخشد . بزرگ ترین گناهان شما از این امر مستثنا نیست. 
 
 
11ـ برای 24 ساعت خود برنامه‌ریزی سبک و سهل الوصول انجام دهید. با اشتغال ذهنی به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکری به تفکرات تحریک‌زا پرهیز نمایید. وقت فراغت برای خود قرار ندهید و بیخود در جاهای تحریک کننده مانند اینترنت پرسه نزنید. با وجود آماده بودن شرایط محیطی و...، ترک گناه بسیار مشکل و حتی نامقدور است. پس به هیچ وجه به سمت موارد و افکار تحریک کننده نروید و اگر سهوا هم به این موارد و افکار برخوردید سریعا فکر و ذهنتان را به سمتی دیگر مشغول کنید و یا تغییر حالت بدهید و یا هر کار دیگری که شما را از این افکار و یا موارد تحریک کننده دور سازد را حتما انجام دهید .
 
 
12ـ سعی نمایید از تکنیک‌های انزجار درمانی و شرطی‌زدایی استفاده کنید. لذت کاذب خود ارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع‌آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی نمایید یا آن که فرایند شرطی شده (اضطراب - خودارضایی) را به (اضطراب - ورزش یا تفریح سالم، تنفس عمیق، رفتن به سر یخچال و آب خوردن و...) تبدیل نمایید.
 
 
13ـ به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید. بدانید صدها هزار نفر توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نیستید.

 

منبع : pasokhgoo.ir (با اندکی دخل و تصرف)

 

توکل کن به خدا و یه اراده از ته دل بکن و همین الان شروع کن . نماز برای ترک خود ارضایی معجزه میکنه . از این معجزه استفاده کن . اگر نماز خون نباشی هم اگر از من بپرسی میگم بعد از ترک و رهایی از خود ارضایی نماز خون میشی . از ائمه مثل امام علی و امام حسین و حضرت ابوالفضل (علیهم السلام) هم کمک بخواه . حتی اگر اعتقاد نداری باز کمک بخواه از این عزیزان خدا . باز هم اگر از من بپرسی میگم اگر اعتقاد هم نداشته باشی بعد از رهایی از خود ارضایی اعتقاد پیدا میکنی . مطمئنا اهل بیت کمکت میکنند . خدا رو به این عزیزان قسم بده . با توکل به خدا و خوندن نماز و مدد از اهل بیت کارت جلو میفته و راهت آسونتر میشه .

همین حالا که داری این پست من رو میخونی با توکل به خدا تصمیم بگیر که این کار مورد غضب خدا و به معنای واقعی کلمه پر ضرر رو رها کنی و خودت رو از شرّش راحت کنی. به خدا یه روزی میاد که به این تصمیمت میبالی و فواید پرشمار ترک این کار رو با تمام وجود حس و تجربه میکنی .  موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرتون رو حتما بیان کنید .

 

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

 

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

 

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خود ارضایی (صفحه 30)

 

حتما بخونید : نکته بسیار مهمی درباره فیلمهای جنسی و خود ارضایی + نکات بسیار مهم دیگری برای درمان خود ارضایی (صفحه 42)

 

 

 

نظرات (۳)

سلام خسته نباشید من حدودا ۷سال هست که خودارضایی میکنم هر روز هم انجام میدم بخدا دیگه امیدم از زندگی قطع شده ایا توبه کنم و انجام ندم خدا گناهم را میبخشه؟ ایا بعد توبه شرایطم خوب خواهد شد

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که میخواهید ترک کنید. تا خدا هست ناامیدی معنایی نداره.
اگر توبه کنید خداوند میبخشتتون. کسی که توبه میکنه مثل کسی هست که اصلا گناهی نکرده. عوارضش هم با ترکتون و با گذشت زمان حتما برطرف خواهد شد ان شاءالله.
صفحه 33 وبلاگ رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p33

سلام میخاستم بگم که من 18سالمه و تقریبا یک سال پیش گرفتار این عمل شدم و تقریبا شش ماهی بود که انجام نداده بودم ولی الان خیلی بیشتر شده و شاید هفته ای دوبار این کار رو انجام میدم خیلی میترسم ولی به بن بست رسیدم و نمیدونم چه طوری این عادت زشت و ترک کنم ... خیلی حالم بده و بدنم همیشه درد میکنه و بیحالم چشمامم دیگه خیلی سویی ندارن تو رو خدا بگید من چیکار کنم خیلی حالم بده دلم میخاد هرچی زودتر از این وضع نکبت بار بیام بیرون به خاطر همین کار نتونستم درست درس بخونم و به اون دانشگاهی که دوست دارم برسم با این که هوش بالایی داشتم ... به نظرتون خدا مارو میبخشه 😣😣

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. بله اگر توبه کنید حتما خداوند میبخشتتون (هر چند بار هم که قبلا توبتون رو شکسته باشید). کسی که توبه کنه مثل کسی میمونه که اصلا گناهی نکرده. عوارضش هم با ترکتون حتما برطرف خواهد شد ان شاءالله.
آفرین که در حال ترک این عادت پرضرر هستید. اگر لغزشی براتون پیش اومد هرگز دلسرد و ناامید نشید، فوری توبه کنید و برید غسل کنید و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید. ترکای قبلیتون هم سرجاش هست. و در صورت ادامه دادن، قطعا تاثیرش رو در ترک همیشگیتون خواهد گذاشت و سرانجامش حتما میشه ترک کامل خودارضایی ان شاءالله.

در مورد ترکتون نکته 85 و 97 از صفحه 146 رو حتما حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146


  • توبه کننده
  • سلام خسته نباشید. شکر خدا من از 19/8/99دیگه این کار نکبت رو انجام ندادم. خداروشکر حالم خوبه. میخواستم بدونم برا من ک تقریبا 20سال این کار رو میکردم عوارضش چقد طول میکشه تا خوب بشه؟ تقریبی هم بگید ممنون میشم. 

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم. آفرین.
    زمان بهبود عوارض در شرایط مختلف فرق میکنه دوست من. ولی صد در صد خوب میشه ان شاءالله.
    شما نکته 6 و 7 و 8 از صفحه 78 رو حتما بخونید:
    http://istemna.blog.ir/post/p78

    همچنین صفحه 126 رو حتما بخونید:
    http://istemna.blog.ir/post/p126

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

    نام وبلاگ: ایست استمنا

    من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

    خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

    نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
    بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
    در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

    آخرین نظرات
    پیوندها