عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 50

برای ترک خودارضایی علل آن را از بین ببرید . علل خودارضایی چیست ؟

 

بهترین راه مهار ، کنترل و غلبه بر شهوت جنسی، ازدواج هست . اما خودارضایی با ازدواج به طور خود به خود برطرف نمی شود . برای همین به این امید که بعد از ازدواج آن را ترک کنید ، الان به خودارضایی ادامه ندهید. افراد متاهل زیادی هستند که خود ارضایی هم می کنند . این یک عادت بد و ویران کننده است که باید در هر حال ترک شود.

نمی خواهم بگویم ازدواج به ترک خود ارضایی کمک نمی کند ، بلکه ازدواج می تواند کمک خوبی برای ترک خود ارضایی باشد اما تنها عامل ترک آن نیست. خود ارضایی اگر الان ترک نشود بعد از ازدواج مشکلات فراوانی را برای شما خواهد داشت. خودتان به فکر خود باشید. 

بدیهیست که برای جلوگیری و یا ترک خودارضایی باید علل آن از بین بروند . بعضی از علل خودارضایی :

 

انزوا و تنهایی :
 
خودارضایی مرض تنهایی نامیده شده است. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که تنهایی یکی از زمینه‌های اصلی ابتلای فرد به خودارضایی است. تنهایی یعنی درهم شکستن پیوندهای ارتباطی خودمان با دیگران. تنهایی به منزله حصاری است که نوجوان را به دور خودش می‌کشد. معمولا انسان‌ها وقتی در حضور دیگران هستند، حریم‌ها را حفظ می‌کنند و دست به هر کاری نمیزنند.
 
 
دوستان منحرف و ناباب :
 
یکی از ویژگی‌های دوره نوجوانی تأثیر پذیری و الگوگیری از همسالان است. نوجوان به رفاقت و دوستی با همسالان خودش اهمیت فراوانی می‌دهد و از آنها بیش از دیگران تأثیر می‌پذیرد. معمولا اوقات زیادی را با دوستانش سپری می‌کند و به راحتی از آنها رنگ می‌پذیرد. طبیعتا اگر در بین دوستانش افرادی ناباب و منحرف باشند روی او تأثیر می‌گذارند. به طور کلی دوست هر شخصی تأثیری عمیق بر روحیات، افکار و رفتارهای او می‌گذارد. بسیاری از افرادی که به بیراهه کشیده میشوند و مرتکب کارهای خلاف می‌گردند، از دوست بد می‌نالند و علت بدبختی و انحراف خود را رفاقت با رفیقان ناسالم می‌دانند. 
پیامبر عزیزمان (ص) می فرمایند:
انسان بر دین دوست خود است، پس مواظب باشید که با چه کسی دوستی می‌کنید.
البته اثر گذاری دوستان ناباب، تدریجی و آرام است و گاهی اوقات نوجوان خودش هم متوجه انحرافش نمی‌شود.
امام علی (ع) می‌فرمایند:
با انسان شرور و بدکار همنشینی و رفاقت نکن، چرا که شخصیت تو شرارت‌های او را می‌رباید (از او اثر می‌پذیری) بدون آن که خودت بفهمی.
 
 
 
عوامل تحریک کننده شهوت :
 
امروزه تهاجم فرهنگی یا بهتر است بگوییم شبیخون فرهنگی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در معرض خطری جدی قرار داده است. کتابها و رمان‌های عشقی و جنسی، روزنامه‌ها و مجلات مختلف، عکس‌ها و پوسترهای تحریک کننده (مثل پوسترهای ورزشکاران و هنرپیشه‌های سینما و تلویزیون)، فیلم‌ها و سی‌دی های مبتذل، کلیپ‌های صوتی و تصویری تحریک کننده که به راحتی توسط بلوتوث جابجا می‌شوند و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت در بسیاری از موارد به آسانی در دسترس نوجوان و جوان قرار دارند. وضعیت نامناسب حجاب در برخی از شهرها و همچنین نبودن حریم در روابط بین دختر و پسرها نیز باعث ایجاد تحریک در نوجوان میشود، حتی بر روی کالاهای مختلف تجاری، عکس‌های مبتذل و تحریک‌آمیز جنسی، به گونه‌ای حساب شده به تصویر کشیده شده و نوجوان و جوان را به راحتی تحریک می‌کنند. همه این عوامل روح و روان نوجوان را تحت تأثیر قرار داده به طوری که تصاویر مبتذل دائما ذهن او را درگیر می‌کنند و حتی در خواب هم او را راحت نمی‌گذارند. نوجوانی که در برخورد با این عوامل تحریک کننده مدیریت صحیحی نداشته باشد. به تدریج در مقابل فشارهای ناشی از آنها واکنشش  را از دست می‌دهد .
 
 
بیکاری و نداشتن برنامه برای اوقات فراغت :
 
منشأ بسیاری از گناهان و انحرافات، بیکاری است. در مورد نوجوان و جوان هم، چنین است. گاهی اوقات علت ابتلای جوان به خودارضایی نداشتن برنامه برای اوقات فراغتش میباشد. جوانی که بی برنامه‌ است و اوقات بیکاری‌ اش به بطالت می‌گذرد، معمولا ذهنش مورد هجوم افکار مختلف قرار می‌گیرد. هر فکری ذهن او را به سمت خودش می‌کشاند و جوان بیکار هم بسیاری از اوقات برای پرکردن وقتش، ممکن است تسلیم وسوسه‌های شیطان شود و به گناه آلوده گردد.  برای ریشه کن کردن یک گناه، عاقلانه این است که علتش را از بین ببریم.
 
 
چشم چرانی :
 
امام علی (ع) می فرمایند: 
دل انسان کتاب دیدگان اوست .
یعنی هر آن چه چشم ببیند بر صفحه دل نوشته می‌شود. در واقع چشم انسان دروازه ورود تصورات و اندیشه‌ها به ذهن اوست. چشم چرانی و نگاه به نامحرم بسیاری از اوقات در یک لحظه اتفاق می‌افتد. امام صادق(ع) در مورد نگاه به نامحرم چنین می‌فرمایند:
نگاه به نامحرم تیری مسموم از تیرهای شیطان است (که بر روح و قلب انسان می‌نشیند و آن را زهر آلود می‌کند) و چه بسا نگاهی کوتاه که حسرتی طولانی بر جا می‌گذارد.
قدرت تخیل جوان بسیار بالاست، نگاه حرام و چشم چرانی هم مواد اولیه لازم را برای آن فراهم می‌کند. اگر نوجوان نگاهش را کنترل نکند و به هر منظره‌ای چشم بدوزد، تصویرهایی که می‌بیند در ذهنش باقی می‌ماند، و زمانی که در تنهایی به سر می‌برد، قوه تخیلش به کار می‌افتد و دائم به این تصاویر فکر میکند و برای این که از فشار تحریک این تصاویر رها شود، دست به خودارضایی می‌زند. امام صادق(ع) می‌فرمایند: 
نگاه حرام به نامحرم، تخم شهوت را در قلب می‌کارد ...
 
 
دوستی با جنس مخالف :
 
دوستی و رابطه با جنس مخالف، یکی از انحرافات اخلاقی است که امروزه دامنگیر برخی از جوانان شده است. منظور ما از رابطه در این جا، هر نوع ارتباطی بین دختر و پسر نامحرم است که به تحریک شهوت در آنها منجر شود. حال چه ارتباط حضوری باشد، چه تلفنی، چه از طریق نامه، چه چت کردن و یا ... ارتباط و دوستی دختر و پسر که معمولا با تبادل عواطف و احساسات همراه است، باعث تشدید شهوت در دو طرف می شود. وقتی دختر و پسر از یکدیگر جدا می‌شوند، آتش این شهوت شعله‌ورتر می‌گردد و به علت افکار تحریک‌کننده‌ای که ذهن آنها را پرکرده است، ممکن است دست به خودارضایی بزنند.
 
 
اضطراب و نگرانی :
 
دوره نوجوانی و جوانی با اضطراب‌های مختلفی همراه است. اضطراب از آینده، ازدواج، شغل، ادامه تحصیلات، نگرانی از سلامت جسمی و روانی و... موضوع‌هایی هستند که نوجوان را در فشار قرار می‌دهند. در موارد بسیاری دیده شده است نوجوانی که نتوانسته علت واقعی تشویش و نگرانی اش را شناسایی و برطرف کند به گمان رسیدن به آرامش دست به دامان خودارضایی می‌شود. این کار ممکن است آرامشی نسبی و موقت در او ایجاد کند، ولی پس از مدت کوتاهی فکر عواقب و ضررهای خودارضایی و یا احساس گناهی که از انجام این کار به او دست داده، دوباره او را دچار اضطراب و نگرانی کرده، برای رفع این اضطراب دوباره دست به این عمل میزند. و به همین صورت ممکن است بارها این کار را تکرار کند.
 
 
بلوغ زودرس :
 
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، معمولا بین بلوغ جنسی و بلوغ روانی و اقتصادی یک نوجوان فاصله‌ای چند ساله وجود دارد. نوجوان در این فاصله فشارهای زیادی را تحمل می‌کند و دوران حساسی را می‌گذراند. حال اگر فرض کنیم نوجوانی زودتر از معمول به بلوغ برسد(بلوغ زودرس) این مشکل در مورد او بیشتر می‌شود. البته واکنش دختران و پسران نوجوان به بلوغ زودرس یکسان نیست. معمولا دختران نوجوان از بلوغ زودرس احساس ناراحتی می‌کنند و سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد این موضوع را از دیگران مخفی نگه دارند، در حالی که پسران نوجوان از بلوغ زودرس استقبال نموده، با نوعی غرور و شعف در مورد آن صحبت می‌کنند.
بدیهی است نوجوانانی که زودتر به بلوغ می‌رسند، مشکلات بیشتری دارند، چرا که باید فاصله زمانی طولانی تری را طی کنند تا در زمان مناسب بتوانند با ازدواج، غریزه جنسی شان را به طرز صحیحی ارضا کنند و همین فاصله زیاد، ممکن است زمینه ساز ابتلا به خودارضایی شود. البته با مدیریتی صحیح از سوی نوجوان، این مشکل احتمالی نیز قابل حل است .
 
 
لباس نامناسب :
 
استفاده از لباس‌های نامناسب یکی دیگر از عوامل زمینه ساز خودارضایی است. لباس‌های تنگ و چسبان به ویژه در ابتدای بلوغ باعث افزایش جریان خون در ناحیه کمر و لگن خاصره شده، افزایش جریان خون در این نواحی باعث تحریک آلت تناسبی و افزایش تمایلات شهوانی در نوجوان می‌شود. همچنین لباس‌های زیر بسیار نرم و یا بسیار زبر باعث تحریک میل جنسی می‌شوند. تحریک تمایلات جنسی نیز زمینه ساز ابتلای نوجوان به خودارضایی می‌شود.
 
 
اطلاعات نادرست و مفید پنداشتن خودارضایی :
 
بسیاری از نوجوانان به دلیل اطلاعات کمشان در مورد مسائل جنسی سعی می‌کنند از هر راهی که امکان دارد اطلاعاتی در این زمینه به دست آورند. از طریق دوستان، بزرگترها، کتاب‌ها و سایت‌های مختلف و... . بسیاری از اطلاعاتی هم که به دست می‌آورند غلط است و هیچ مبنای علمی ای ندارد. چه بسا در خلال اطلاعاتی که به دست می‌آورند به این نتیجه نادرست برسند که خودارضایی نه تنها ضرر ندارد بلکه برای بدن مفید هم هست و باعث آرامش فرد می‌شود. همین امر ممکن است زمینه ساز ابتلای نوجوان و جوان به خودارضایی گردد.


منبع : adabzefaf.mihanblog / zolal.ir (با اندکی دخل و تصرف)
 
 
یه تصمیم از ته دل بگیر و توکل کن به خدا و عوامل تحریک و خودارضایی رو هم از بین ببر ، خودت، خودت رو خواهی دید در حالی که پاک و رها شدی از این عادت پرضرر . معجزه نماز رو فراموش نکن . از ائمه علیهم السلام هم حتما کمک بگیر چون کمکت میکنند . حتی اگر به این چیزها اعتقاد هم نداری باز هم ازشون کمک بخواه . انقدر بزرگوار هستند که در این صورت هم کمکت میکنند .
همین حالا که داری این متن رو میخونی تصمیم بگیر که این عادت پرضرر رو بذاریش کنار ، توبه کن و برو به سمت خدا . خدایی که همین الان هم به خواست اون این مطالب و مطالبی از این دست رو داری میخونی . توبه یه توفیق از جانب خداست که همیشه و به هر کسی داده نمیشه . قدر این احساساتی که پیدا کردی بدون . حتی اگر یک درصد حس توبه و بازگشت و رهایی از خود ارضایی رو پیدا کردی قدرش رو بدون و مطمئن باش که این حس رو خداوند تو دلت انداخته . شک نکن . هزار بار هم اگر توبت رو شکستی باز برو به سمت خدا و هیچ وقت نا امید نشو که بزرگترین گناه هست . مطمئن باش که اگر خودت بخواهی (واقعا بخواهی) با توکل به خدا این کار رو ترک میکنی . شک نکن . موفق باشی . 
 
یا علی


نظر خودتون رو حتما بیان کنید .
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها