عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

صفحه 129

حتما بخونید :

سه نکته اصلی که اگر رعایتشون بکنی برای همیشه از خودارضایی رها میشی :

 

 

اگر این سه نکته رو رعایت کنی و فراموش نکنی حتما حتما برای همیشه از خودارضایی رها میشی ان شاءالله:

➖1) بیکار نباش. یعنی همیشه خودت رو مشغول نگه دار. وقت خالی برای خودت نذار.

➖2) از تنهایی و خلوت حتی المقدور اجتناب کن.

➖3) نگاه و چشمانت رو کنترل کن و از عوامل تحریک کننده پرهیز کن.

👈اگر کمی به خودارضاییهای سابقت فکر کنی میبینی عامل اصلیش رعایت نکردن یک یا دو و یا هر سه نکته بالا بوده. درسته؟

🔷سه نکته بالا رو رعایت کن مطمئن باش دیگه هرگز انجامش نمیدی و برای همیشه رها میشی ان شاءالله.

نکته بسیار مهم:

اگر دچار لغزش شُدید و خودارضایی کردید، هرگز ناامید و دلسرد نشید، فوری توبه کنید (اگر میلیونها بار هم قبلا توبه کردید و شکستید در صورتیکه توبه کنید خداوند میبخشتتون) و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید (اگر وسواسی نکنید حداکثر 5 دقیقه زمان میبره). دوباره میگم فوری توبه کنید و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید. دوباره میگم فوری توبه کنید و بلافاصله برید غسل جنابت بکنید. بعدش هم لباسهای تازه بپوشید. این کارها رو که انجام بدید یک حس پاکی بهتون میده و دوباره تر و تازه از نو شروع میکنید. رعایت این کار و داشتن این ذهنیت، حس تازه ای از شروع دوباره برای شما ایجاد می کنه. و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید.
👈یادتون باشه که هیچ وقت و به هیچ دلیلی نباید ترکتون رو متوقف کنید.
در صورت استمرار در ترک قطعا برای همیشه از این عادت رها خواهید شد.

 

یا علی

 

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : بهبود عوارض خودارضایی (صفحه 126)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خودارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار مهم درباره ترک خودارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خودارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ + راهکارهای عملی تقویت اراده (صفحه 43)

حتما بخونید : مراحل نه گانه ترک خوداضایی (صفحه 80)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

  • ۹۶/۰۸/۲۰
  • علی علی

ترک خودارضایی

نظرات (۹)

  • امیر حسین 15 ساله
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    سلام بنده به حرف شما گوش ندادم * **** **** ***** ****** * ****** ** *** *** *** **** ******* * ***** *** * ***** ** **** ****** ***** *** ****** **** * ******** * ***** **** **** **** **** * **** ** *** **** *** * **** *** ** ***** *** **** ** **** **** *** ** *** ****** *** ****** ** *** **** * **** **** ** *** **** *** ***** *** ** ** **** * **** ***** ** *** ** **** ** * *** ** ***** **** *** *** *** ** **** *** * ** ** **** ***** *** ** ** *** ***** *** **** ** ** *** **** ***** **** * *** *** * ** ***** ***** ** ** *** *** ***** * **** **** ***** ** ***** **** *** * ****** **** ****** ** **** *** *** *** *** **** **** **** **** ****** ** **** *** *** **** ***** ** ***** * *** **** ****** *** **** *** **** ** *** **** **** **** **** **** **** ***** **** * ***** **** *** * *** *** ***** * *** **** ****** ** ***** *** * **** ****** * **** *** *** ** *** ****** ***** *** **** *** ** ** *** ****** * *** **** **** ** **** **** *** ***** ** ***** * ******* *** **** ******* *** **** **** ****** **** ** **** ** *** *** ** **** ** *** **** *** ** ** **** ***** *********** ****** ***** * **** ***** **** *** **** ****** **** ** *** **** *** **** * **** *** ** **** *** ***** * **** **** ****

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم. آفرین که داری ترک میکنی.

    دوست من سوالات احکامتون رو میتونید برید به این سایت و یه لحظه ای عضو شید و در قسمت مربوطه ازشون بپرسید. آنلاین بهتون جواب میدن:

    http://javab.ir/09640/

    یا میتونید زنگ بزنید به شماره 096400 بدون پیش کد و در قسمت مربوطه ازشون بپرسید.

    در ضمن اگر نیاز باشه بدن در خواب و ... خودش تخلیه میشه. و شما نیاز نیست و نباید کاری بکنید.

    در مورد ترک فیلم و عکس شما نکته 78 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146

  • توبه کننده
  • سلام خوب هستین. میخواستم از دوستانی ک تونستن خودارضایی رو ترک کنن خواهش کنم بیان و از حالت های روحی و تغییراتی ک کردن برامون حرف بزنن ک انگیزه ای بشه برا ما ک داریم ترک میکنیم. من خودم نزدیک به 20روزه ک اینکار رو نکردم و واقعا تاثیر مثبت روی روحیه و جسمم گذاشته. نمیدونم چرا آقا علی با من قهر کردن و پیام های من رو درج نمیکنه. 😂😂

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم. از شما و بقیه عزیزان عذرخواهی میکنم اگر بعضی مواقع دیرتر پیامتون تو وبلاگ گذاشته میشه و یا دیرتر پیامتون رو پاسخ میدم. حلالمون کنید.

    سلام دوست خوبم ممنونتون هستم  عادت دارم هر شب فیلم غیر اخلاقی نگاه کنم و.....

    اما چند وقته از دیدن اون فیلم های غیر اخلاقی و خود ارضایی انگار ارضا شدم و اصلا دوست ندارم سمتش برم دلیلش چیه؟

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم.
    دیدن این فیلمها حرامه و پر از ضرر.
    نکته 78 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
    خودارضایی حرامه و عوارض بسیاری داره.
    یکی از عوارض خودارضایی و همچنین این فیلمها ضعف شدید جسمی و روانی و اعصاب هست.
    توبه کنید و خودارضایی و دیدن این فیلمها رو ترک کنید دوست من.

    سلام. ببخشید  من یک ساله  ترک کردم. ولی  هرچند ماه یک بار  اونقدر  میلم شدید میشه  حتی هیچ  کارم  نمیکنم  ولی  خودش بهم..... دست میده. ساید باورنکنید یک ماهه  روزی چندین بار  غیر ارادی  ارضا مبشم. وحالم بد میشه  احساس گناه دارم با ابنکه  ارادی نبوده   البته در بیداری  

    پاسخ:
    سلام. آفرین که دارید ترک میکنید.
    اگر خود به خود و غیر ارادی ارضا میشید به نظرم به یک پزشک متخصص و متدین مراجعه کنید.
    باید از عوامل و محیط و شرایط محرک پرهیز کنید.
    باید انرژی خودتون رو با ورزش و فعالیتهای سالم تخلیه کنید.
    نباید بیکار باشید. یعنی همیشه باید خودتون رو مشغول نگه دارید. باید برای شبانه روز خودتون برنامه داشته باشید. وقت خالی برای خودتون نذارید. اگر ناخواسته در شرایط تحریک قرار گرفتید باید سریع شرایطتون رو عوض کنید. همچنین روزه گرفتن در کنترل و مهار میل جنسی تاثیر واقعا زیادی داره.
    همچنین از تخیلات جنسی پرهیز کنید و اگر فکر تحریک کننده ای به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید.
    این پاسخ رو هم حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p155#comment-qfCKgsg0JWI

    برای مشاوره و سوال احکام و ... میتونید برید به این سایت و یه لحظه ای عضو شید و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید. آنلاین بهتون جواب میدن:

    http://javab.ir/09640/

    یا میتونید زنگ بزنید به شماره 096400 بدون پیش کد و در قسمت مربوطه باهاشون صحبت کنید.

    سلام آقا علی.. وقتت بخیر همین اول واقعا بابت مطالب بی نظیرت ازت تشکر میکنم..

    آقا علی من متولد سال 79 هستم و متاسفانه 9 ساله که درگیر این عادت زشت هستتم..

    سوالم اینه  مایی که نتیجه و عوارض این کارو میدونیم و میدونیم که حتی بعد از انجامش همیشه پشیمون میشیم چرا دوباره میریم سمتش؟؟؟؟ آیا بدلیل اعتیاده؟؟ دارم دیوونه میشم...

    لطفا جواب منو بدید

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم.
    به نظر بنده یه دلیلش اینه که فراموش میکنیم (که نباید بکنیم). میتونید رو یه کاغذ بنویسید که همیشه یادتون باشه. مثلا پشیمانی بعد از این عمل و عوارض و ... رو میتونید رو یه کاغذ بنویسید و اگر فکر این کار به سرتون زد اون کاغذ رو بخونید. البته حواستون باشه اون کاغذ دست کسی نیفته.
    یکی از دلایل بزرگ دیگش بیکاری و نداشتن برنامه هست. حضرت علی علیه السلام میفرمایند: اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول میکند.
    بالاخره نیروی جنسی نیروی خیلی قویی هست و باید از راه درستش مهار بشه. به جای اینکه شهوت افسار ما رو دست بگیره ما باید افسار و کنترل شهوتمون رو دست بگیریم. و باید خودمون رو از عواملی که باعث میشه شهوت جرقش بخوره و یا شعله ور بشه دور کنیم. اون عوامل یکیش بیکاری و برنامه نداشتن هست. یکیش عوامل تحریک کننده هست. مثلا کسی که خدای نکرده چشم چرانی میکنه نباید انتظار داشته باشه که شهوت بهش فشار نیاره.
    یه نکته دیگه اینکه کسی که مثلا یه مدت به عوامل تحریک کننده یا خودارضایی میپرداخته طبیعیه وقتی میخواد اینها رو ترک بکنه اوایل ترک ممکنه کمی سختی بکشه ولی خب نتیجش بسیار شیرین هست. بعد از مدتی که از ترکش بگذره دیگه این سختیها از بین میره. به شرط اینکه خودش دوباره نخواد بره طرف این چیزها.
    شهوت همیشه با آدم هست. باید از راه درست کنترل بشه شهوت. اگر از راه درست کنترل و مهار نشه، ممکنه شخص خدای نکرده گناه بکنه. یا آدم باید ازدواج بکنه یا خویشتن داری بکنه.

    کسی که خویشتن داری میکنه میتونه غریزه جنسی رو به یک انرژی مثبت در زندگیش تبدیل بکنه.

    خویشتن داری به دو صورت ممکنه صورت بپذیره: کنترل مثبت و کنترل منفی. که در این مورد حتما لینک اول که الان براتون گذاشتم رو بخونید.
    در مورد خویشتن داری و کنترل شهوت حتما این دو صفحه رو بخونید:

    https://www.porseman.com/article/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87/153630





    نفست رو رام کن و تسلط داشته باش رو نفست. نفست رو که تربیت کنی دیگه تسلیمش نمیشی و تو بر اون حاکم میشی. یکی از بهترین راه ها روزه گرفتن و گرسنگی هست. البته اگر برات ضرر نداره. صفحه 48 در مورد تاثیر روزه هست در ترک خودارضایی.
    یه حدیث زیبا:
    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :

    گرسنگى، چه خوب یاورى براى اسیر کردن نفس(تربیت نفس) و شکستن عادت آن است.

    منبع حدیث: غرر الحکم و درر الکلم، عبدالواحد بن محمد التمیمی، مکتب الإعلام الإسلامی، قم، 1366 ه.ش، ح 9944

    حتما صفحه 62 وبلاگ رو بخون دوست من. هم شما و هم بقیه بچه ها. احادیثی تو صفحه 62 هست که واقعا به همه کمک میکنه ان شاءالله:

    و اما نکته آخر:

    🔶🔶بسیار بسیار مهم:

     

    خواهش میکنم همه بچه هایی که مدام لغزش دارند به چیزی که عرض میکنم و بسیار بسیار بسیار مهمه توجه کنند:

    وقتی مرتکب خودارضایی میشی معمولا یه حس پشیمانی بهت دست میده و تو اون لحظه احتمالا تصمیم میگیری دیگه هیچ وقت مرتکبش نشی. ولی چند ساعت بعد یا روز بعد یا حداکثر چند روز بعد همه چیز فراموشت میشه. و دوباره حالت بد میشه و تحریک و وسوسه و ... . درست میگم؟

    حالا تکلیف چیه؟ اون حال بد رو چه کار کنیم؟ چجوری برای همیشه ترک کنیم؟

     

    پاسخ اینه:

    ✅اون چند ساعت اولیه بعد از ارتکاب خودارضایی رو اکثرا حس پشیمانی بهشون دست میده و حتی از خودارضایی ممکنه تنفر هم پیدا کنند. چون شهوتی در کار نیست. پس تو باید آماده باشی برای روزهای بعد.

    👈شما باید بدونی باید اون چند روز که حالت بده تحمل کنی.

    یه معتاد که ترک میکنه اولش حالش بد میشه.

    شما خودارضایی رو میخواهی ترک کنی حالت "احتمالا" چند روز کمی بد میشه (خیلی خیلی کمتر از معتاد به مخدر که اصلا قابل مقایسه با حال بد اونها نیست). احتمالا این حال یک هفته هم نکشه. باید این چند روز رو تحمل کنی تا کلا دیگه حالت خوب بشه.

    🔔تقریبا 99 درصد بچه ها لغزششون تو همون چند روزی که عرض کردم هست. اون چند روزی رو که اگر تحمل کنند تموم میشه، تسلیم میشند.

    🔑اون چند روز که حالت بده تحمل کن تا بعدش برای همیشه راحت و رها بشی.

     

    👈برای اون چند روز (و البته برای همیشه) توصیه میشه از بیکاری حتما دوری کنی. حتی المقدور تنها نباش. هرگز سراغ عوامل محرک نرو. از رویا پردازیهای جنسی هم پرهیز کن و اگر فکری به ذهنت رسید سریع ذهنت رو ازش منصرف کن.

    مطمئن باش و شک نکن موفق میشی ان شاءالله.


    صفحاتی که عرض کردم حتما بخونید دوست من.

    آقا علی اینقدر ذوق کرده بودم که برگشتی یادم رفت اینو بهت بگم.. من کنکوری 98 بودم و خداروشکر با رتبه خوب رشته خوبی که هدفم بود رو قبول شدم......

    یادمه اون موقع (6-7) سال پیش ازت میپرسیدم که با ترک اینکار میشه در کنکور و درس موفق شد....

    دستت رو میبوسم آقا علی

    پاسخ:
    خدا رو شکر.
    خوشحالم. ان شاءالله تو همه مراحل زندگی موفق باشی دوست من. هم شما و هم بقیه عزیزان.
    در پناه حق.

    سلام داداش علی گل.. خوبی داداش؟؟؟؟ اتفاقی اومدم توی وبت دیدم خداروشکر دوباره برگشتی..  آخه اگه اشتباه نکنم یه مدتی نبودی..

    داداش علی گل من چند سال پیش (حدودا 6 یا 7 ) سال پیش با حال بد برات نظر مینوشتم... حتی بعضا با اسامی مختلف...

    خیلی مدیونتم داداش علی.. اون موقع فقط تو همدمم بودی و حرفات باعث دلگرمیم میشد...

    خیلی دوستت دارم آقا علی گل

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم دوست من.
    یادمه شما رو عرفان جان. لطف داری. وظیفست. فقط لطف خداست. بنده هیچکارم.
    خوشحال شدم پیامتو دیدم.
  • مرده متحرک
  • سلام.من چند ساله خودارضایی میکنم.از 14 سالگی تا الآن که 23 سالمه.9 ساله.روزی یکبار که بعضی وقتا از یه بارم بیشتر میشه تا الآن چند بار مطالب تو وبلاگتون رو خوندم و همه مطالبتونم قبول دارم.ولی نمیدونم شما چجوری این کارو ترک کردین نگاه به چیزای تحریک کننده خیلی تاثیر داره ولی من بعضی شباهم که به چیزای تحریک کننده نگاه نمیکنم بازم نمیتونم ترک کنم.یعنی بعضی شبا این کارو نکنم خوابم نمیبره(تقریبا هر شب).خیلی سخته خیلی

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم.
    اولا آفرین که میخواهی ترک کنی.
    شاید اوایلش کمی سخت باشه ولی بعدش عادی میشه و میفتید رو غلتک. در هر صورت ارزش سختی کشیدن رو قطعا داره. همه میتونند ترک کنند، شما هم میتونید و هیچی از دیگران کم ندارید. هیچ کس استثنا نیست و همه میتونند ترکش کنند.
    همونطور که خودتون گفتید باید از عوامل تحریک کننده پرهیز کنید.
    اینکه میگید شبها اگر مرتکبش نشید خوابتون نمیبره به دلیل اینه که بدنتون رو به این عمل پرضرر عادت دادید. چند روز که ترک کنید دیگه هیچ مشکلی از این نظر هم نخواهید داشت.

    چون میگید موقع خواب انجام میدید پس تا وقتی که واقعا خوابتون نگرفته اتاق خوابتون نرید. در طول روز باید فعالیتهای مختلف و یا ورزش بکنید که شب که میرید به رخت خواب سریع خوابتون ببره. در اتاق خواب و جاهای دیگر هم از فکر کردن به چیزهای تحریک کننده پرهیز کنید و اگر فکری هم به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید و سریع ذهنتون رو به چیز دیگه ای منصرف کنید. یادتون باشه که تا خوابتون نگرفته نباید به اتاق خواب و رخت خواب برید. هرگز به شکم نخوابید. هرگز سمت عوامل تحریک کننده نرید. هنگام خواب خواندن کتاب یا گوش کردن و تمرکز بر روی موسیقی آرام خوب است. سعی کنید به خود امنیت برای عمل استمنا را ندهید مثلا درها ی اتاق را کاملا نبندید و همچنین محل خوابتان را زیاد گرم نگه ندارید. مطمئن باشید که در صورت جدی بودن و رعایت نکاتی که گفته شد ان شاءالله حتما موفق خواهید شد.
    این نکته رو هم از صفحه 53 برات میذارم: اگر میخواهید خودارضایی را ترک کنید این توصیه را فراموش نکنید و آثار معجزه آساى آن را ببینید، در روز آن قدر ورزش کنید که خسته شوید و شب هنگام به محض این که در بستر آرمیدید در خواب عمیقى فرو خواهید رفت و از شر بسیارى از خیالات و افکار مضر و کشنده که در این موقع به سراغ جوانان مى آید در امان خواهید بود.

    صفحه 30 و 94 وبلاگ رو هم حتما حتما بخونید.

    نکته 58 از صفحه 93 رو هم حتما بخونید.

    در ضمن الان به خاطر شرایط کرونا، ورزش و فعالیتتون رو تو خونه انجام بدید.

    با سلام وعرض ادب خدمت شما  خیلی خیلی تشکر از ساختن این برنامه خوب تو من واقعا  از بین رفته بودم وحالا احساس خوشحالی میکنم که توبه کردم واز این به بعد این کار را انجام ندهم باز هم تشکر خداوند به ما وشما توفیق عمل بدهد که از این به بعد وارد این گناه نشویم خداوند به شما اجری وثواب را عطا بفرماید  با تشکر 

    پاسخ:
    سلام. خواهش میکنم.
    آفرین.
    موفق باشی دوست من. در پناه حق.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

    نام وبلاگ: ایست استمنا

    من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

    خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

    نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
    بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
    در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

    آخرین نظرات
    پیوندها