عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

نقش بزرگ ورزش در ترک و درمان خود ارضایی

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

صفحه 53

 

حتما بخونید :

نقش بزرگ ورزش در ترک و درمان خودارضایی :

 

نوجوان و جوان، آتشفشانی از انرژی و نوجوانی و جوانی، دوره فعالیت و جنب و جوش است. اگر این انرژی پتانسیل به طور صحیح مدیریت نشود، مشکلاتی را برای نوجوان ایجاد می‌کند که یکی از آنها خودارضایی است. یکی از راه‌های مهار و تعدیل این انرژی ورزش است. البته منظور از ورزش‌ در این‌جا، ورزش‌هایی است که به علت تحرک بالا در آنها، انرژی فرد تخلیه می‌شود و خستگی جسمی به همراه دارد. جالب اینجاست که در بین نوجوانان ورزشکار، موارد کمتری از خودارضایی گزارش شده است. علتش هم روشن است، ورزش باعث دفع انرژی زاید بدن و تعدیل قوای جنسی می‌شود و زمینه خودارضایی را تا حدود زیادی از بین می‌برد.
همچنین ورزش، علاوه بر اینکه سلامت جسمانی فرد را تضمین می‌نماید، او را از نظر روحی و روانی هم سرزنده و شاداب می‌کند. ورزشکاران به همان مقدار که از فایده‌های جسمی ورزش صحبت می‌کنند، از فوائد روحی و روانی آن نیز سخن می‌گویند. ورزشکاران معمولا نسبت به افراد کم تحرک، اضطراب و افسردگی کمتری احساس می‌کنند و آرامش بیشتری دارند. یکی از علل خودارضایی، اضطراب و نگرانی است، ورزش با کم کردن اضطراب و ایجاد آرامش، سهم بسزایی در جلوگیری از خودارضایی دارد.
فایده دیگر ورزش این است که استقامت نوجوان را در برابر مشکلات و سختی ها افزایش می‌دهد. به ویژه ورزش‌های سختی مثل کوهنوردی که با خطرات و فراز و نشیب‌هایی همراه است، سرسختی و مقاومت نوجوان را در برابر کشش و جاذبه گناهان زیاد می‌کند و او به راحتی اسیر گناه نمی شود.
علاوه بر موارد بالا، ورزش‌های انرژی بر (مانند شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی سریع و....) نوجوان را برای یک خواب آرام و شیرین آماده می‌سازد. خوابی که باعث رفع خستگی و آرامش اعصاب می‌شود و این بسیار مهم است. نوجوانانی که کم تحرک هستند، معمولا شب‌ها دچار بی خوابی و یا بدخوابی هستند و نمیدانند با انرژی‌های مصرف نشده خود چه کنند. این انرژی ها برای آنان مشکل ساز است و ممکن است آنها را به سمت خودارضایی سوق دهد، برای اینکه سستی و تنبلی، نوجوان را از ادامه فعالیت‌های ورزشی اش باز ندارد، بهتر است که از ورزش‌های گروهی استفاده کنند تا از همراهی دوستانش کسب انگیزه کند.

ورزش و فعالیت های سالم، مثل کار و فعالیت هنری و فرهنگی، نه تنها در تعادل بخشیدن به جسم و جان تأثیر دارند، بلکه باعث تقویت و شکوفا شدن صفاتی همچون احساس آزادگی و عزت نفس می شوند. معمولاً در بین ورزش کاران نوجوان، موارد بسیار کمی از خودارضایی گزارش شده است؛ زیرا ورزش، انرژی های متراکم و سرگردان را در مسیر سالم و جامعه پسند جاری ساخته، آن را مصرف می کند.

نقش ورزش در تغییر عادات رفتاری و تغییر در شیوه زندگی را نمی توان نادیده گرفت. شخصیت انسان ها را می توان با ورزش بسیار بزرگ جلوه داد .

ورزش احساس خوبی به انسان می دهد و انسان به طریقه بهتری با اطراف خود ارتباط برقرار می کند . با ورزش می توان خودارضایی  را به کاری بیهوده و زشت و بی ارزش حتی در زمان فشار عصبی جنسی تبدیل کرد. ضمن اینکه ورزش باعث تناسب اندام و زیبایی صورت و جوان تر شدن چهره دارد و این خود ضمن روحیه دهی به انسان، انسانی قابل توجه و قابل احترام برای همه و خود می سازد.

 

ورزش صحیح و حساب شده باعث تقویت اراده و همت انسان می شود. کسی که از اراده و همت قوی و مطمئن برخوردار باشد، از شخصیتی متعادل و پایدار برخوردار بوده، در فراز و نشیب زندگی و در مقابل تحریکات شیطانی و عوامل گناه، مقاومت می کند؛ همچنین به خاطر اعتماد به نفسی که دارد به راحتی میدان را خالی نمی کند و برای نابودی دشمن درونی (نفس اماره) و وسوسه های ابلیس، تلاش مضاعفی می کند.
علاوه بر فواید مذکور، ورزش های سالم مثل کوه نوردی، شنا، پیاده روی و ورزش های صبحگاهی، نوجوان را برای یک خواب آرام و بدون اضطراب آماده می کند. خوابی که به دنبال فعالیت روزانه و یک برنامه سالم به سراغ انسان می آید، بسیار شیرین و آرام بخش است و باعث تمدد اعصاب و رفع خستگی نوجوان می شود. نوجوانی که از نعمت خواب راحت برخوردار است، گرفتار بی خوابی و بدخوابی نمی شود و در واقع به این شکل یکی از زمینه های خودارضایی که بدخوابی و بیدار ماندن در شب بود، از بین می رود. 

 

معروف است ورزشکاران نسبت به مسائل جنسى کم علاقه هستند، چون ورزش مقدار فراوانى از انرژى هاى بدنى و فکرى آنها را به خود اختصاص مى دهد و طبعاً از مسائل دیگر کم مى کند.

افرادی که به خودارضایی عادت دارند، هر چه وقت اضافى و خالى از برنامه دارند باید به بازى هاى گوناگون ورزشى و یا پیاده روى در هواى آزاد تخصیص دهند تا هم سلامتی کامل روحی و جسمی خود را دوباره به دست بیاورند و هم قسمتى از انرژى هاى جسمى و فکرى آنها متوجه این قسمت گردد. به همان اندازه که تحرّک و ورزش هاى فردى و دسته جمعى براى آنها مفید است، انزوا و به گوشه اى خزیدن و در فکر فرو رفتن براى این قبیل افراد سم مهلک است که باید به هر قیمتى شده از آن دورى گزینند.

اگر میخواهید خودارضایی را ترک کنید این توصیه را فراموش نکنید و آثار معجزه آساى آن را ببینید، در روز آن قدر ورزش کنید که خسته شوید و شب هنگام به محض این که در بستر آرمیدید در خواب عمیقى فرو خواهید رفت و از شر بسیارى از خیالات و افکار مضر و کشنده که در این موقع به سراغ جوانان مى آید در امان خواهید بود . 

 

منبع : zolal.ir / funnet.ir / khoderzayi.blogfa.com / kherz.blogfa.com (با اندکی دخل و تصرف)

 

آیا نتیجه تخلیه انرژی با ورزش و نتیجه تخلیه انرژی با خود ارضایی قابل مقایسه با هم هستند ؟ ورزشی که نتیجش شادابی روح و جسم شخص هست آیا میتونه در کنار خودارضاییی قرار بگیره که نتیجش چیزی جز ضررهای روحی و جسمی و معنوی و اجتماعی نیست ؟

انرژی خودت رو با ورزش تخلیه کن که خود فایده هست نه با استمنا و استشها که نه تنها فایده ای ندارند بلکه سراسر ضرر هستند . دوست من چرا این انرژی ارزشمند خودت رو به خاطر لحظه ای لذت زودگذر به هدر میدی ؟ انرژیی که باید در خدمت روح و جسمت باشه و به اونها قدرت بده حیف نیست که خرج یه لحظه لذت زودگذر و پرضرر بشه ؟

ورزش و فعالیتهای بدنی به دلایل مختلفی باعث کاهش شهوت میشه از جمله اینکه باعث افزایش توانایی و قدرت جسمانی فرد میشه و هر چقدر توانایی فرد بالا بره، شهوتش کمتر میشه (برخلاف تصور) . حضرت علی (ع) میفرمایند: هنگامى که توانایى فزونى یابد، شهوت کاستى گیرد.

 

توکل کن به خداوند و توبه کن و این عادت سراسر ضرر رو رهاش کن . حداقل به خاطر سلامتی روحی و جسمی خودت این کار رو بکن . امکان نداره که این عادت رو ترک کنی و از عوامل تحریک هم دوری کنی و دوباره مثل سابقت نشی و دوباره سرحال نشی . ماهواره و عکس و فیلم و آهنگ و هر چیز مبتذل و تحریک کننده دیگه تاحالا چیزی به غیر از ضرر برات داشتند ؟ ببین اگر چیزی تحریکت میکنه کاملا ازش دوری کن چون اگر از عوامل تحریک کننده دوری نکنی خودارضایی رو هم نمیتونی ترک کنی. هر جوری حساب کنی دوری از این عوامل تحریک و ترک خودارضایی ارزشش رو داره . خودت خودت رو دوباره متولد کن . خودت خودت رو آزاد کن . خودت خودت رو دوباره با ترک خودارضایی ببر تو مسیر خداوند . یه چیزی رو بهت میگم فقط یه زمان متوجهش میشی و اون هم وقتی هست که خودارضایی رو ترک میکنی و اون چیز اینه که تو با ترک خود ارضایی فقط خود ارضایی رو ترک نمیکنی . کلا میری به سمت خدا . کلا دیدت به همه چیز عوض میشه . موفق باشی .

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید .

 

حتما حتما بخونید: فواید بیشمار ترک خود ارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خود ارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

حتما بخونید : عوارض خودارضایی از نقطه نظر علمی (صفحه 7)

حتما بخونید : 11 نکته بسیار بسیار مهم درباره ترک خود ارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : راههای ترک خودارضایی (صفحه 30)

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها