عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

حرف امروز

چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ

صفحه 122

حرف امروز

 

 

حرف امروز (96/10/6)

از بدترین عوارض خودارضایی: اخلاق غیر قابل توضیح

یکی از بدترین عوارض خودارضایی این هست که شخصِ مبتلا، به احتمال زیاد اخلاق بسیار عذاب آوری (برای خودش و دیگران) پیدا میکنه که بنده به غیر از واژه ی «غیر قابل توضیح» واژه ی دیگری براش پیدا نمیکنم. البته خود شخص شاید خیلی متوجه این اخلاق عذاب آور و غیر عزتمندانه و بدون اعتماد به نفس و سرشار از عصبانیت و بی منطقیِ خودش نشه. اساسا شخص مبتلا به خودارضایی متوجه خیلی چیزها نیست چون بصیرتش رو از دست میده یا تا حد زیادی از دست میده. صفای دلش رو از دست میده و خیلی چیزهای دیگه رو ... .

دوست من اگر خودارضایی همین یک عارضه رو داشت باز ترکش هزاران برابر می ارزید. پس اگر به خودارضایی مبتلایی، ترکش کن. اگر ترک کنی عوارضش صد در صد برطرف خواهد شد ان شاءالله. این عارضه ای هم که عرض کردم صد در صد با ترکت برطرف خواهد شد و هیچ اثری از این اخلاق بد تو وجودت نخواهد موند و اخلاقت خوب خوب خواهد شد و حتی شاید بهتر از سابق ان شاءالله.

نکته مهم: البته این اصلا به معنای این نیست که هر کسی که اخلاقش اینطوره به خودارضایی مبتلاست. این نکته مهم در مورد بقیه عوارض خودارضایی هم صدق میکنه. یعنی کلا اگر کسی رو دیدید که عارضه و مشکلی داره که شخص مبتلا به خودارضایی هم ممکنه اون عارضه و مشکل رو داشته باشه (جزءِ عوارض خودارضاییه)، این اصلا و هرگز و به هیچ وجه دلیل بر این نیست که اون فرد خودارضایی میکنه.

 

 


حرف امروز (96/9/25)

درباره بدحجابی:

یادم نمیاد تاحالا در وبلاگ در مورد بدحجابی چیزی عرض کرده باشم ولی الان در حد چند جمله میخوام یه نکته ای رو به خانم ها و آقایان بدحجاب بگم.

خانم بدحجاب آیا شما دوست داری که پدر یا برادر یا همسر یا پسر شما (در آینده) به واسطه بد حجابی یک خانم دیگه خدای نکرده مبتلا به گناهی بشه؟ مثلا خدای نکرده خودارضایی یا زنا و ... .

آقای بدحجاب شما چی؟ شما دوست داری ناموس خودت به واسطه بدجابی یه آقای دیگه خدای نکرده به گناهی مبتلا بشه؟ مثلا خدای نکرده خودارضایی یا زنا و ... .

افراد زیادی به واسطه بدحجابی خانم ها یا آقایان به گناه های مختلف از جمله خودارضایی کشیده شدند. و یا در ترک این گناهان سست شدند یا لغزش پیدا کردند. البته این چیزی از گناه خودشون کم نمیکنه، ولی گناهش به پای عاملش هم نوشته میشه.

 

توبه کن. الان که هنوز زنده ای و فرصت داری توبه کن. از کجا معلوم فردا زنده باشی؟ از کجا معلوم بعدا توفیق توبه رو پیدا کنی؟ پس همین الان توبه کن. این راهی که داری میری غلطه. هم حرامه و هم کلی ضرر داره و هم باعث گناه دیگران میشی. برگرد سمت خداوند. خداوند مشتاق و منتظر توبه و بازگشت ماست. هرگز ناامید نباش. افکار ناامید کننده از طرف شیطان هست. اگر توبه کنی خداوند میبخشتت. 

رسول اکرم (ص) : توبه کننده از گناه همانند کسی است که گناهی نکرده است. منبع: میزان الحکمة، حدیث 2116

یادت باشه قیامت جای عذرخواهی نیست. اونجا دیگه فقط ما هستیم و اعمالمون.

این فایل تصویری رو هم که در مورد بدحجابی هست حتما ببینید: دانلود

به پسران و دختران هم عرض میکنم که باید نگاه و چشمانتون رو کنترل کنید و اگر هم ناخوداگاه چشمتون به چیزی خورد باید نگاهتون رو سریع و فوری عوض کنید، بهش هم فکر نکنید.
 
 

حرف امروز (96/9/23) :

درباره اینستاگرام:

اگر دلت نمیاد اینستاگرام رو حذف کنی، معنیش اینه که هنوز واقعا نمیخواهی خودارضایی رو ترک کنی. چطور میشه در اینستاگرام بود و تحریک نشد؟ محیط اینستاگرام بسیار محرک و آلوده هست.

قبح گناه برای خیلی از ماها از بین رفته. با ترک خودارضایی و عوامل تحریک کننده دوباره این قبح گناه در ما به مرور شکل میگیره. پس خودارضایی و عوامل تحریک کننده رو ترک کن تا به آرامشِ خدایی برسی. در گناه هیچ وقت آرامش نیست. هیچ وقت. گناه، نکبتی هست که تا ازش رها نشی به آرامش واقعی نمیرسی.

زندگیت رو داری با چی معامله میکنی؟ با اینستاگرام؟ با خودارضایی؟ چه چیزی ارزشمندتر از خودت و زندگی و سرنوشتت هست؟ چرا به خودت نمیایی؟ خودارضایی و عوامل تحریک کننده چه نتیجه ای تاحالا برات به غیر از گناه و عوارض داشتند؟ به خدا قسم هیچی.

به خودت بیا دوست من. تمومش کن.

 

 


حرف امروز (96/9/21) :

یاد مرگ:

اگر مرگ رو باور کنیم همه گناه ها ترک میشه، همه مشکلات حل میشه. اگر مرگ رو کسی واقعا باور کنه، حتی یک بار هم خودارضایی نمیکنه. مرگی که حتما همه ما روزی طعم اون رو خواهیم چشید. مرگی که به دنبال همه ماهاست و روزی، ما رو دربر خواهد گرفت. مرگی که شاید یک ساعت دیگه باشه یا یک دقیقه دیگه یا حتی همین الان مثلا با یک ایست قلبی... . چقدر جوون بودند که سالم سالم بودند و فرداش زیر خاک؟ به خدا قسم خیلی. شاید من و تو هم فردا زیر خاک باشیم. اون جوونهایی که فوت میکنند آیا با من و تو فرق داشتند؟ یه نگاه به اعلامیه های فوت بکن ببین چند تاشون جوون هستند؟ شاید اعلامیه من و تو فردا روی دیوار باشه. به خدا قسم که ممکنه و حقیقت داره. کی از فرداش خبر داره؟

پس به خودت بیا. توبه کن و خودارضایی رو ترک کن. الان هنوز زنده ای و فرصت داری. مرگت که برسه پرونده بسته میشه و اونوقت دیگه کاری از دستت ساخته نیست.

 

 


حرف امروز (95/9/4) :

درباره چشم چرانی:

سلام.🌹
عزیزانی که (چه پسر و چه دختر) فکر میکنند میتونند هم به چشم چرانی بپردازند و هم خودارضایی رو ترک کنند سخت در اشتباهند. هرگز نمیشه هم به چشم چرانی بپردازی و هم خودارضایی رو بتونی ترک کنی. بنده بارها عرض کردم که ترک خودارضایی بدون ترک عوامل تحریک کننده امکان پذیر نیست. حتی یک درصد امکان نداره. پس اگر میخواهی این گناه و عادت پرضرر رو ترک کنی باید گناه چشم چرانی رو ترک کنی و چشمانت و نگاهت رو کنترل کنی.

اگر "ناخودآگاه" نگاه "اول" افتاد گناهی و ایرادی برات نیست، ولی باید فوری نگاهت رو عوض کنی.

✳️حدیث زیبایی از حضرت علی علیه السلام که تکلیف هممون رو روشن میکنه:
👈بهترین عامل روگردانی از شهوات، فرو بستن چشمها است.

منبع: غررالحکم، ج 6، ص 164

✳️حدیث زیبای دیگری از حضرت علی علیه السلام:
👈هر کس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت میشود.

منبع: تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 260، ح 5555
 

 


حرف امروز (95/9/1) :

روزه:

سلام بچه ها.🌹
اگر میخواهی شهوتت کنترل و مهار بشه یکی از بهترین راه ها که تضمینی و صد در صد هم هست "روزه گرفتن" هست. امتحان کن خودت متوجه میشی. روزه بگیر خواهی دید که چقدر راحت میشی و شهوتت مهار و کنترل میشه. احادیث زیادی در این ارتباط داریم از جمله این حدیث:
✳️رسول اکرم(ص):
روزه آرزوهای نامشروع نفس را که منشاء تمام مفاسد است می میراند، و نیروی شهوت را فرو می نشاند، و آن را کنترل میکند.

یا این حدیث:
✳️رسول اکرم (ص):
ای گروه جوانان ازدواج کنید. اگر نمیتوانید روزه بگیرید که روزه مهار شهوت است.

🔴اصلا یه راه میانبر و راحت برای ترک خودارضایی:
شما سی چهل روز که از ترکت بگذره وابستگیت به خودارضایی از بین میره. حالا اگر میخواهی شهوتت در این دوره اذیتت نکنه یکی از بهترین راه ها و ترفندها اینه که این سی چهل روز رو اگر میتونی روزه بگیر. یا اینکه هر چند روزش رو که در توانت هست روزه بگیر.
👈روزه گرفتن راه میانبری هست که کارت رو خیلی خیلی آسون میکنه. از تجربه بنده و دیگران استفاده کن. بهت قول میدم. خودت امتحان کن.

صفحه 48 رو هم که درباره همین موضوع هست حتما بخون: روزه : ترفند آسمانی ترک خودارضایی

 

 


حرف امروز (95/3/11) :

ماه رمضان:

سلام. خوبید؟ بچه ها چند روز دیگه ماه رمضان سال 95 هم شروع میشه. این فرصت رو غنیمت بشمارید. ماه رمضان خودش یه حال و هوا و معنویت خاصی داره که بسیار کمکتون میکنه به ترک همیشگی خودارضایی.

برادرانه بهتون توصیه میکنم که اگر روزه بهتون واجب هست حتما روزه هاتون رو کامل بگیرید. روزه گرفتن علاوه بر اینکه واجب هست و فواید بسیار زیادی داره، در ترک خودارضایی هم بسیار بسیار موثر و مفید و کمک کننده هست.

روزه شهوت رو تعدیل و کنترل میکنه. این حرفی نیست که من بگم. این رو رسول خداوند (ص) و ائمه علیهم السلام فرمودند. صفحه 48 که در همین رابطه هست حتما بخونید.

داداشا و خواهرای گلم، ماه رمضان میتونه شما رو برای همیشه از این عادت رها بکنه. خودتون بخواهید و قدر این فرصت رو بدونید.

 

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : بهبود عوارض خودارضایی (صفحه 126)

حتما بخونید : سه نکته اصلی که اگر رعایتشون بکنی برای همیشه از خودارضایی رها میشی (صفحه 129)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خودارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار مهم درباره ترک خودارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خودارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ + راهکارهای عملی تقویت اراده (صفحه 43)

حتما بخونید : مراحل نه گانه ترک خوداضایی (صفحه 80)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

نظرات (۱)

سلام به همه شما امید و ارم خوب وصحتمند باشید غرض از مزاحمت اینکه من همیشه وقتی که این سایت ها و وبلاگ های شما را تماشا می کنم  با تمام دل می خواهم ترک استمنا کنم ولی بعد از چند روز اون حالت قبلی به من دست میده و به مجرد دیدن یه صحنه غیر اخلاقی دچار این نکبت میشم .نکته دیگه اینکه من همیشه با خدا عشق می ورزم حتی توی ناپاکی اما این نکبت نمیزاره لطفا کمک کمممممک

پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. آفرین که میخواهید ترک کنید.
دوست من نکته 88 و 95 از صفحه 146 رو حتما بخونید: http://istemna.blog.ir/post/p146
خدا دوستتون داره که میخواهید ترک کنید وگرنه حتی به فکر ترک هم نمیفتادید.
خداوند مشتاق و منتظر و توبه و بازگشت ما هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها