عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

ایست استمنا
سلام خوش آمدید

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

صفحه 127

حتما بخونید :

بعضی از عوارض خودارضایی از نگاه منابع خارجی :

 

 

خودارضایی که یک عادت بسیار مهلک در جهان می باشد در کل جهان دیده میشود.
این عادت باعث تباه شدن زندگی افراد جوان بیش از مشکلات و بیماری های رایجی است که با آنها مواجه می شوند. (تخریب خودارضایی بر روی بدن بیشتر از امراض و بیماریهای رایجی است که شاید به آنها دچار شویم)
بعضی از آنها با دادن اطلاعات غلط از طرف دوستانشان به این عادت دچار می شوند. و با تشویق آنها به این کار دچار می شوند.
داشتن اطلاعات کم درباره این کار و همچنین ظرفیت اعتیادیِ خودارضایی در این سنین از جمله دلایل رشد خودارضایی در بین نوجوانان می باشد.
آنها خودارضایی را به اشتباه به عنوان یک چیز خوب برای سلامت جنسی خود و رشد آلت جنسی خود تلقی می کنند.
بدن طوری ساخته شده است که دارای یک سیستم هورمونی بسیار خوبی برای رشد آلت جنسی و دادن امکان  فعالیت جنسی برای ماست.
دو عقیده کاملا اشتباه بین نوجوانان در حال رواج می باشد که یکی اینکه این کار اصلا ضرری برای زندگی ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند و گاهی هم نیاز می شود. دوم اینکه بعضی ها هم این کار را تا مرحله اعتیاد گونه انجام می دهند.
بدن ما کلا با 3 فاکتور اداره میشود:
1) فاکتور عاطفه  2) فاکتور هورمون ها  3) فاکتور محیط پیرامونی
فاکتورهای محیطی و هورمونی زیاد قابل تغییر نیستند و فقط فاکتور عاطفی هست که تا حد قابل توجهی کنترلش در دست ماست.
ما باید خود را با به روز کردن اطلاعات و اصلاح موقعیت هایی که در آن قرار داریم به منظور فرار از این عادت کنترل کنیم.
نوجوانان ما باید بدانند که تا قبل از دچار شدن به مضرات مهلک این اعتیاد باید یک عادت مناسب را جانشین خودارضایی بکنند.
باید دانست که رسانه ها و آگهی هایشان با نشان دادن روابط زناشویی به دنبال کسب سود و منافع تجاری خود هستند و ما باید از خود مراقبت کرده و حالت تعادل را در خود حفظ کنیم تا در آن طرف قضیه به این عادت شوم دچار نشده و بدن خود را نابود نسازیم.
جوانان زیادی هستند که ازدواج کرده و روابط زناشویی سالمی دارند و از آن لذت می برند. و همین طور شما باید صبر کرده تا ازدواج کرده و با انجام این عادت مهلک و نامعقول زندگی خود را نابود نسازید.
دراینجا فقط بعضی از مضرات بسیار بد این اعتیاد را یعنی اعتیاد به خودارضایی بیان خواهیم کرد. صمیمانه بخوانید و خودارضایی را بار دیگر متوقف کنید:

 

1) خودارضایی باعث ضعف در شما شده و مواد پروتئینی و کلسیم بدن را دفع میکند.


2) خودارضایی باعث ضعف اعصاب و به وجود آمدن اختلالات روانی خواهد شد.

 

3) خودارضایی باعث به وجود آمدن اختلالات نعوظ خواهد شد.


4) انجام حتی یک بار خودارضایی اعتیاد آور بوده و کنترل آن بسیار سخت خواهد بود. (منظور این است که خودارضایی مثل آب دریا میماند و نوشیدن آن بیشتر آدم را تشنه تر میکند.)


5) خودارضایی باعث خواب آلودگی میشود، شما بعد از انجام آن احساس ضعف شدید کرده و خواب آلودگی در تمامی ساعات روز گریبان گیر شماست. و آن به دلیل از دست دادن اسپرم زیادی است که از بدن دفع میشود. و سرانجام یک خستگی ملال آوری نصیبتان خواهد شد.


6) خودارضایی باعث استرس فراوان شده و همچنین باعث درهم تنیدگی ذهن و ضمیر فکریتان میشود.


7) خودارضایی بیشتر از لحاظ روانی روی افراد اثر میگذارد، و باعث احساس پشیمانی بعد از ارضا شدن میشود و فرد خودش را مورد سرزنش قرار میدهد.


8) خودارضایی باعث عصبانیت در افرادی میشود که امر استمنا در آن جامعه امری زشت و نکوهیده قلمداد میشود و همان باعث احساس عذاب وجدان و گناه در فرد خواهد شد.


9) خودارضایی خیلی ساده نیست، و نیازمند دیدن و لمس کردن و در آخر نیازمند فکر به عمل سکس با جنس مخالف بوده و این خود بسیار مضر است. زیرا فرد باید در ذهن خودش یک دختر یا زنی را تصور کرده و با او عمل زنا را انجام دهد. و این باعث تضعیف قوای مغز خواهد شد. که بدون هیچ تصور واقعی باید آنرا برای خود بسازد.


10) خودارضایی سبب این میشود که به زور و اجبار و بدون توجه به اینکه در کجا و چه مکانی هستی آن را انجام بدهی. این باعث میشود که خودت باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جنسی خودت شوی مگر اینکه خودت را از بدی آن نجات دهی.


11) خودارضایی باعث رفتن شما به سمت روابط غیرمشروع میشود. زیرا فشار بر شما روز به روز بیشتر شده و در نهایت باعث کشیده شدن به سمتی خواهید شد تا به ارضای جنسی برسید.


12) خودارضایی باعث میشود تا تحرک اسپرم ها زمان برقراری رابطه اصلی با همسرتان کاهش یابند. و این خود باعث عدم رضایت شما و همسرتان از رابطه دو نفره تان میشود.


13) خودارضاییِ زیاد سبب کاهش تعداد اسپرم ها میشود. کسانی که مایل به داشتن فرزند می باشند باید از خودارضایی پرهیز کنند.

 

SThe (14 موادی هست که در طی خودارضایی از بدن خارج شده و دارای پروتئین زیادی می باشد که بدن برای سوخت و ساز به آن نیاز دارد و همچنین این ماده حاوی رمز ژنتیکی سلول های بدن می باشد. پروتئین در بدن ما مثل ساختمان های محکم بتونی می باشد که بدن ما را ساخته است. ولی هنگام خروج منی سبب عدم رشد بدن و باعث بی نظمی در سوخت و ساز ماهیچه ها در بدن می شود.


15) اخلاقا خودارضایی کار اشتباهی است. شما به یک رابطه مجازی جنسی فکر کرده و در اصل با خودتان زنا میکنید و این اساسا زیر پا گذاشتن ارزش های خودتان هست و احترام گذاشتن به دیگران. (منظور این است که خودتان را برای یک رابطه جنسی کوچک کرده و فرد مجازی ذهنتان را مثل یک سوپر من قرار می دهید.) شاید شما در نگاه دیگران خوب به نظر برسید ولی به زودی با مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد اگر نگرانی برای ترک آن نداشته باشید. (منظور این است که عزت نفس خود را از دست خواهید داد و در مقابل دیگران کوچک خواهید شد. من این را شخصا مشاهده کردم.)


16) خودارضایی باعث اتلاف وقت شما خواهد شد و همچنین سبب ناکارآمدی در کارهای شخصیتان خواهد شد.


17) لذت بعد از خودارضایی تا مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید.


18) خودارضایی باعث ضعف حافظه و کندی فکر خواهد شد. همچنین توانایی تجزیه تحلیل مسائل را از دست خواهید داد.


19) خودارضایی نهایت میلی را که میخواستید نمی باشد. شاید شما با انجام آن به وسیله خودتان احساس لذت بکنید ولی خودارضایی هیچ گاه لذت و رضایتمندی را که فکر میکنید به شما نمی دهد.


20) در زندگی جنسی دو نفره هرگز به عنوان یک تخلیه جنسی پیشنهاد نمی شود.


21) کسانی که خودارضایی میکنند به زودی علاقه خود را در انجام رابطه دو نفره با همسرشان از دست خواهند داد. آنها هرگز نخواهند توانست که احساس رضایتمندی طولانی مدت با همسرشان را کسب کنند.


22) خودارضایی در نهایت سبب مواجهه با همجنسگرایی در منازل و دانشکده ها و کلوپ های شبانه خواهدشد. در آخر هم به امراضی از قبیل vd (مریضی کشنده جنسی که از راه تماس با فرد آلوده ایجاد خواهد شد)، سفلیس، ایدز و ... دچار خواهید شد.

 

مترجم: یزدان

 

برگرفته شده از: scholarlyanswers.blogspot.com

منابع:


Bosland MC. The etiopathogenesis of prostatic cancer with special reference to environmental factors. Advances in Cancer Research 1988;51:1–106

    Brody&Costa, 2009; Das, Parish,&Laumann, 2009; Gerressu, Mercer, Graham, Wellings,&Johnson, 2008; Lau, Wang, Cheng, & Yang, 2005; Nutter & Condron, 1985. Masturbation frequency is so often associated with impaired sexual function in men

    Masturbation, oral sex, and anal sex predictors of less satisfaction in relationships: Brody S, Costa RM. Satisfaction (sexual, life, relationship, and mental health) is associated directly with penile-vaginal intercourse but inversely with other sexual behavior frequencies. The journal of sexual medicine 2009;6:1947–54

    Das A. Less happiness: Masturbation in the United States. Journal of Sex & Marital Therapy 2007;33:301–17

    Sofikitis NV, Miyagawa I. Endocrinological, biophysical, and biochemical parameters of semen collected via masturbation versus sexual intercourse. Journal of Andrology 1993;14:366–73

    Corona G, Ricca V, Boddi V, Bandini E, Lotti F, Fisher AD, Sforza A, Forti G, Mannucci E, Maggi M. Autoeroticism, mental health, and organic disturbances in patients with erectile dysfunction. Journal of Sexual Medicine. 2010;7:182–91

 

 

لازم به ذکر هست که تمام عوارض خودارضایی در صورت ترک خودارضایی از بین خواهد رفت به لطف خداوند. برای بهبود کامل و سریعتر عوارض علاوه بر ترک خودارضایی از پرداختن به عوامل تحریک کننده (هر چیزی که باعث تحریکتون میشه مثل فیلم و عکس و ...) و رویاپردازیهای جنسی پرهیز کنید. اگر هم فکر تحریک کننده ای به ذهنتون رسید بهش دامن نزنید و سریع ذهنتون رو ازش منصرف کنید و در همون نطفه خفش کنید.

 

6 توصیه بسیار بسیار مهم برای کسانی که میخوان این گناه و عادت پرضرر رو برای همیشه ترک کنند:

1- از بیکاری پرهیز کنید. یعنی همیشه خودتون رو مشغول و سرگرم نگه دارید. برای شبانه روز خودتون برنامه داشته باشید.

2- از تنهایی پرهیز کنید و حتی المقدور تنها نباشید.

3- از عوامل تحریک کننده باید پرهیز کنید وگرنه نمیتونید خودارضایی رو ترک کنید.

4- چشمانتون رو کنترل کنید و از نگاه حرام و چشم چرانی پرهیز کنید.

5- از افکار جنسی پرهیز کنید و اگر این افکار اومد به ذهنتون سریع ذهنتون رو ازش منصرف کنید.

6- اگر لغزش در راه ترکتون پیش اومد هرگز دلسرد و ناامید نشید، فوری توبه کنید و برید غسل کنید و ترکتون رو با قدرت ادامه بدید. در صورت استمرار در ترک قطعا برای همیشه رها خواهید شد انشاالله.

 

این عادت پرضرر رو ترک کنید. شما هیچ چیزی کمتر از بقیه ندارید. کسانی که خودارضایی رو ترک کردند از فضا نیومدند. فقط خواستند و یک سری نکات رو رعایت کردند و ترکشون رو با لغزشهای احتمالی متوقف نکردند. شما هم از همین الان شروع کنید. مطمئن باشید که شما هم برای همیشه رها خواهید شد انشاالله.

 

یا علی

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خودارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : عوارض خودارضایی از نقطه نظر علمی (صفحه 7)

حتما بخونید : اثرات زیانبار خود ارضایی از نظر متخصصین اروپایی و سایتهای معتبر پزشکی (صفحه 34)

حتما بخونید : نظر برخی از محققان غربی درباره عوارض خود ارضایی (صفحه 41)

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار مهم درباره ترک خودارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خودارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ + راهکارهای عملی تقویت اراده (صفحه 43)

حتما بخونید : مراحل نه گانه ترک خوداضایی (صفحه 80)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

  • علی علی

صفحه 126

حتما بخونید :

بهبود عوارض خودارضایی :

 

 

سوال: من میخواستم بدونم که عوارض و خسارات خودارضایی بعد از ترک کردن از بین میرود؟

 

پاسخ: با سپاس و تشکر از ارتباطتان با مرکز.
خودارضایی و استمنا از عادتهای بسیار بدی است که عوارض ناخوشایند و خطرناکی دارد که معتادان به این عمل شوم را تهدید می‏کند. البته ما ادعا نمی‏کنیم هر کس مدتی مبادرت به خودارضایی کند، تمام عوارض خودارضایی، او را به یکباره احاطه کند، زیرا حالات اشخاص نسبت به هم فرق می‏کند. مثلاً ممکن است یک نفر که برای مدتی مبادرت به خودارضایی کرده است، در وهله اول فقط به سستی اعصاب یا اختلال حسی سامعه یا ضعیف شدن حس بینایی یا سرگیجه مبتلا شود، ولی بعداً سایر بیماری‏ها به سراغ او بیایند .
نیز مدت زمانی که فرد به این بیماری مبتلا بوده و تعداد دفعاتی که مبادرت به خودارضایی می کرده است، همه به نوعی در پیدایش عوارض خودارضایی نقش دارند.
به هر حال در مورد باقی ماندن عوارض و آسیب های خودارضایی بعد از ترک آن، باید عرض کنیم که خوشبختانه با ترک کامل این عادت ناپسند به تدریج و مرور زمان، عوارض آن کم شده و در نهایت نابود می شود و از بین می روند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته این امر بسته به نوع آسیب دارد، برخی از آسیب ها ممکن است چندین سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت خود دارد.
توصیه می شود برای برطرف کردن عوارض خودارضایی به صورت کامل، راهکارهای زیر را به کار ببندید:
1. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید . اضطراب خود را کاهش دهید . از فعالیت های استرس زا و اضطراب آور دوری کنید.
2. از آن جا که خودارضایی باعث تحلیل رفتن قوای بدن می گردد، سعی کنید با اتخاذ رژیم غذایی مناسب و مصرف سبزیجات و میوه تازه، کمبود ویتامین های بدن خود را جبران کنید. برای جبران و تقویت جسمی، خوردن مواد قندی مثل خرما، کشمش و عسل، همچنین مصرف روزانه میوه و سبزیجات، حبوبات مثل عدس و مصرف هفتگی گوشتها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

3.انجام ورزش روزانه، تفریح و گردش های سالم در بازگشت سلامتی شما بسیار مؤثر است.
4. با انجام فعالیت های ورزشی راحت و مناسب و مداومت در آن جسم و روح خود را طراوت و نشاط ببخشید.
5. اوقات فراغت خود را برنامه ریزی کنید . فعالیت های هنری و مطالعه کتاب های مفید و فرح بخشی را در آن قرار دهید.
6. برخی از عوارض خودارضایی نیاز به دارو درمانی هم پیدا می کند. در این زمینه با پزشک متخصص مشورت کنید.
7. برای کاهش ناملایمات روحی ناشی از خودارضایی به کلینیک مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید.
8. در صورت فراهم بودن شرایط ازدواج، خود را برای ازدواج آماده کنید و مقدمات آن را فراهم سازید.
اکنون شما در مسیر نجات قرار گرفته اید، پس نیاز است ابتدا امید خود را تقویت کرده و به خداوند منّان توکل کنید . از این پس سعی کنید فکر و خیال تان به افکار گناه آلود آمیخته نشود. در ضمن باید همه زمینه هایی را که به نحوی باعث تمایل شما به خودارضایی می گردد ، از بین ببرید . چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال خودارضایی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهن تان و نیز تغییر موضع، خود را از آلودگی مجدد به خودارضایی برهانید.
موفق باشید.

 

منبع:  moshavereh.porsemani.ir - pasokhgoo.ir

 

 

نظرات خودتون رو حتما بیان کنید.

 

حتما حتما بخونید : فواید بیشمار ترک خودارضایی (صفحه 1)

حتما حتما بخونید : 110 فایده ترک خودارضایی (صفحه 154)

 

حتما بخونید : بعضی از آثار و فواید ترک خودارضایی (صفحه 128)

حتما بخونید : قدم به قدم تا ترک خودارضایی (صفحه 22)

حتما بخونید : 47 راهکار لازم و کمکی برای ترک خودارضایی (صفحه 30)

حتما بخونید : 13 نکته بسیار مهم درباره ترک خودارضایی (صفحه 33)

حتما بخونید : بارها در راه ترک خودارضایی شکست خوردم، چه کنم؟ + راهکارهای عملی تقویت اراده (صفحه 43)

حتما بخونید : مراحل نه گانه ترک خوداضایی (صفحه 80)

حتما بخونید : راه های تجربه شده و بسیار موثر برای ترک خودارضایی (صفحه 94)

 

 

 

  • علی علی
عوارض استمنا و استشها و فواید ترک آن

نام وبلاگ: ایست استمنا

من علی هستم، دوست تو و مدیر و نویسنده این وبلاگ. یکی مثل خودت که قبلا گرفتار این نکبت بوده و الان سالهاست که ترک کرده.

خود ارضایی روح و جسم انسان رو به معنای واقعی کلمه له میکنه و این چیزی هست که من میخوام بدونی. چیزی که خودم به عینه تجربش کردم. و میخوام بدونی که با ترک خود ارضایی چه چیزهایی رو به دست خواهی اورد.

نظراتت رو حتما بیان کن. نظرات و تجارب تو حتما به دیگران و حتی خودت کمک خواهد کرد ان شاءالله.
بخش نظرات از 1399/7/3 در تمام صفحات وبلاگ فعاله. بنده هم همه نظرات رو میخونم و در حد توانم در جواب سوالات نظرم رو عرض میکنم ان شاءالله.
در ضمن برای ارسال نظر فقط متن پیام کافیه و هیچ مشخصات و ایمیل و سایتی نمیخواد ارسال کنی.

آخرین نظرات
پیوندها